• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Burberry
    Jan 2014 skrev 2014-01-20 15:48:07 följande:

Jag var oxå på kontroller idag och nu ligger jag oxå inne och fått min första tablett för igångsättning.

Beräknad vikt på vår mini är 2600g.

Spännande och nervöst på samma gång!

Tänk ikväll eller imorgon får vi se våra efterlängtade bebisar! smile1.gif
    BF 16 januari
    Javisst är det häftigt!

Här har inte mycket hänt ännu, fått andra tabletten, inga smärtsamma värkar ännu. Blir väl nog först imorgon bebisen kommer.

Väntar på att maken o barnen ska komma och hälsa på / föra bb-väskan / hämta min bil. Lite tråkigt vara här ensam, var till cafeterian och köpte lite godis o tidningar att roa sig med. Och som tur finns ju internet.
  • Jan 2014
    Burberry skrev 2014-01-20 16:14:19 följande:
    Javisst är det häftigt!

Här har inte mycket hänt ännu, fått andra tabletten, inga smärtsamma värkar ännu. Blir väl nog först imorgon bebisen kommer.

Väntar på att maken o barnen ska komma och hälsa på / föra bb-väskan / hämta min bil. Lite tråkigt vara här ensam, var till cafeterian och köpte lite godis o tidningar att roa sig med. Och som tur finns ju internet.

Jag har fått väldigt mycket sammandragningar, var av några gör ont. Men framförallt så har det gått bak i ryggen så den känns rejält.

Ska se om 30min om den gett någon effekt, lite nervös

Min man är hos mig, även om han tycker det är skittråkigt och bara vänta

Ja tur internet finns
    BF 16 januari
  • Kramardig

Här är en till som ligger inne! Sökte hjälp för min hemorrojder och samtidigt vara på överburenhetskontroll.

Kommer det inte igång av sig själv idag så blir det igångsättning imorgon. Såå spännande!

Sambon är påväg hit nu och ska sova över. Sonen är hos mormor och har det bra. Här har vi kring -25 grader så vi tänkte att det är lika bra att sambon är på plats redab nu..vem vet hur kallt det kommer bli och om bilen startar.

• Jan 2014
    Burberry skrev 2014-01-20 16:14:19 följande:
    Javisst är det häftigt!

Här har inte mycket hänt ännu, fått andra tabletten, inga smärtsamma värkar ännu. Blir väl nog först imorgon bebisen

Hur har det gått för dig?

Jag har gått från helt opåverkad tapp (5cm) till att öppna mig (vet inte än hur mycket än) och slemproppen har gått. Så bättre/snabbare än förväntat...
    Kramardig skrev 2014-01-20 18:14:57 följande:
    Här är en till som ligger inne! Sökte hjälp för min hemorrojder och samtidigt vara på överburenhetskontroll.

Kommer det inte igång av sig själv idag så blir det igångsättning imorgon. Såå spännande!

Sambon är påväg hit nu och ska sova över. Sonen är hos mormor och har det bra. Här har vi kring -25 grader så vi tänkte att det är lika bra att sambon är på plats redab nu..vem vet hur kallt det kommer bli och om bilen startar.

Välkommen i klubben!

När ska du startas? Är din tapp påverkad? öppen något?

Lycka till!
  • Sunnza

har född lilla pojke kl 09:45 imorse, det gick för snabbt :) stolt mamma :)

• Burberry
    Jan 2014 skrev 2014-01-20 21:44:12 följande:

Hur har det gått för dig?

Jag har gått från helt opåverkad tapp (5cm) till att öppna mig (vet inte än hur mycket än) och slemproppen har gått. Så bättre/snabbare än förväntat...
    Kramardig skrev 2014-01-20 18:14:57 följande:Här är en till som ligger inne! Sökte hjälp för min hemorrojder och samtidigt vara på överburenhetskontroll.

Välkommen i klubben!

När ska du startas? Är din tapp påverkad? öppen något?

Lycka till!
    Avis på dig som är på gång!

Här är det ännu likadant, fortfarande bara svaga värkar. Inte kollats om jag öppnats alls. Fått muskelavslappnande o värkmedicin nu just så tanken är jag ska sova hela natten. Hade en lång förlossning senast också, tänkte inte öppnas, så inte helt oväntat

Grattis Sunnza till bebisen!
  • Kramardig

Jan 2014: Hon sa att tappen var väldigt mjuk, öppen ca 3-4cm så får se vad som händer. Verkar som att det blir igångsättning på morgonen någon gång.

Ska få morfin snart för natten och ladda batterierna.

• hundenhubbe

Har tid för ultraljudsundersökning nu på torsdag (Mitt BF datum). Anledningen till detta är ju för att min ligger i säte. Tror ni att man får göra hinnsvepning i samband med detta eller är de bara en liten koll? Ska träffa en läkare.