• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Fru Persson
    K87 skrev 2014-01-26 22:08:18 följande:
    BF-6 just nu! Sitter å småhugger i ryggen :( använder mig just nu av en tens för att se om det går över! Vill att hon ska komma nu! Hur började era förlossningar? Vattnet först eller värkar? Eller på nått annat sätt :)?

Har samma hugg fast på magen hela dan, vi trodde det skulle dra igång nu så mannen stanna hemma från jobbet inatt men det verkar inte bli mer av det, vill känna smärta och lite regelbundenhet :( bf + 3

Förra förlossningen började med värkat.
  • Mantra

Min förra förlossning startade med att vattnet gick, och sen värkar direkt.. Hoppas det startar med värkar istället denna gg för när vattnet går så går det nog för fort för att jag ska hinna in.. Förra gg tog det 2 Tim 49 min sammanlagt, jag har 1 Tim 15 min till sjukhuset. Denna gg ligger hon djupt ner ordentligt fixerad..

• Allinrep
    K87 skrev 2014-01-26 22:08:18 följande:
    BF-6 just nu! Sitter å småhugger i ryggen :( använder mig just nu av en tens för att se om det går över! Vill att hon ska komma nu! Hur började era förlossningar? Vattnet först eller värkar? Eller på nått annat sätt :)?

Bara värkar för mig. När vattnet gick låg jag redan på förlossningen och krystvärkarna började inom en halvtimme efter vattnet om jag kommer ihåg rätt.
    Dotter född 16 januari 2014.
  • 84Johanna

Inatt har jag haft rejäl molvärk i magen och i ryggen. Häll på ett par timmar och jag låg och hoppades på mer. Dock avtog det och jag somnade. Ska till BM idag kl 10 på extra kontroll för äggvita i urinen samt lågt blodtryck. Hoppas kunna övertala henne till en hinnsvepning till.

Idag är min BF dag!

• Josefine02

Äntligen en bebis! Igår 21.23 kom hon ut till världen. Är så glad att det äntligen är över! Känner mig överkörd av ett tåg men det får man väl ta ;) 5 h tog det från och med att vi kom in på förlossningen. Började med oregelbundna värkar 4.30 på söndag morgon. Sen gick slemmis precis innan vi åkte in, och därefter vattnet på fl. Bf-2 kom hon på så hon var ganska punktlig. Skönt! Lycka till nu ni som är kvar. Och glöm inte att ANDAS! :)

• Allinrep
    Josefine02 skrev 2014-01-27 09:46:21 följande:
    Äntligen en bebis! Igår 21.23 kom hon ut till världen. Är så glad att det äntligen är över! Känner mig överkörd av ett tåg men det får man väl ta ;) 5 h tog det från och med att vi kom in på förlossningen. Började med oregelbundna värkar 4.30 på söndag morgon. Sen gick slemmis precis innan vi åkte in, och därefter vattnet på fl. Bf-2 kom hon på så hon var ganska punktlig. Skönt! Lycka till nu ni som är kvar. Och glöm inte att ANDAS! :)

Grattis! :)
    Dotter född 16 januari 2014.
  • Chaplin89

Grattis till nya bebisar och lycka till till er som ännu inte fått era skatter!! Håller tummarna att de snart vill komma då januari snart är slut :)

För mig började båda mina förlossningar med att vattnet gick. Med första fick jag inga värkar och med andra var värkarna för svaga så båda gångerna har jag fått värkstimulerande dropp!!

• S1982

Grattis till alla bebisar och lycka till ni som väntar! Sitter själv och spelar memory med dottern och sonen ligger i vaggan och sover :)

• 84Johanna

Sitter här med molvärk i nedre delen av ryggen och magen. Bm gjorde hinnsvepning idag igen. Hur vet jag om det är på allvar jag har ont eller det är bara förvärkar?

Med 1:an fick jag snitt efter vattenavgång med sätesbjudning så jag har aldrig känt en värk innan. Detta är dom extrem mensvärk som kommer och går.