• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Chaplin89
    mammatillE11 skrev 2014-01-28 06:04:45 följande:

Här kom en flicka kl 04.57!:) som vi väntat.

Stort grattis!!
  • mammatillE11

Hon kom på BF+ 10 och vägde 3720 gram och var 50 cm lång:) gick väldigt fort när det tog fart ordentligt och nu försöker jag ta igen lite missad sömn, men hur lätt är det då??;)

• Aadomeniqe

Stort Grattis :) .. 3 dagar kvar för mig tills jag får träffa min son !! Går så långsamt.. haha !

• Fru Persson
    mammatillE11 skrev 2014-01-28 08:12:46 följande:
    Hon kom på BF+ 10 och vägde 3720 gram och var 50 cm lång:) gick väldigt fort när det tog fart ordentligt och nu försöker jag ta igen lite missad sömn, men hur lätt är det då??;)

Åh stort grattis!

Längtar så tills vi får se vårt pyre! Bf + 4

Börjar få sån ångest inte för att det är jobbigt utan för att maken inte kan vara hemma Hur länge som helst utan bebis.... :(
  • Allinrep
    mammatillE11 skrev 2014-01-28 08:12:46 följande:

Jag hade jättesvårt att sova första dygnet. Var så rädd att något skulle hända om jag inte tittade på henne hela tiden så varje gång jag råkade slumra till vaknade jag upp med panik. Det har gått över nu som tur är (lillan är 12 dagar) och vi sover gott allihop.

Grattis till dottern och en snabb förlossning :)
    Dotter född 16 januari 2014.
  • Tokfrans

Jag lider av sömnbrist. Sambon med. Mata var 3e timme. Vaknar för minsta lilla läten från pyret. Hjärtat dunkar i 200 känns de som Försöker vila efter mat dax men kommer alltid på nått som finns göras. Tips nån?

• syskonlängtan14

Grattis till alla som fått bebisar!

Här hemma lunkar de på. alt faller på plats mer och mer för varje dag, Tycker de är svårast med storebror. han förstår inte de där med att  vara försiktig och inte vara i ansiktet hela tiden... samtidigt vill man inte skälla på honom varje gång är ju rädd att de ska bli något negativt...hur gör ni andra med storasyskon som är runt 2.5?

• Malimari
    Tokfrans skrev 2014-01-28 14:54:49 följande:
    Jag lider av sömnbrist. Sambon med. Mata var 3e timme. Vaknar för minsta lilla läten från pyret. Hjärtat dunkar i 200 känns de som Försöker vila efter mat dax men kommer alltid på nått som finns göras. Tips nån?

Skit i alla måsten och bara vänj er vid pyret först <3
  • Fru Persson
    syskonlängtan14 skrev 2014-01-28 17:52:46 följande:
    Grattis till alla som fått bebisar!

Här hemma lunkar de på. alt faller på plats mer och mer för varje dag, Tycker de är svårast med storebror. han förstår inte de där med att  vara försiktig och inte vara i ansiktet hela tiden... samtidigt vill man inte skälla på honom varje gång är ju rädd att de ska bli något negativt...hur gör ni andra med storasyskon som är runt 2.5?

Har tyvärr Inga tips eftersom vår kille inte blivit storebror ännu, men det är min oro också och hur man ska räcka till, så rädd att han kommer känna sig bort knuffad....