• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • benedikten

Jag fick tipset att ge en liten present på bb från bebisen till storasyster. På så sätt får de en bra start:) Har inte fått syskonet ännu så kan inte ge andra tips.

Fru Persson skrev 2014-01-28 18:43:25 följande:
    Har tyvärr Inga tips eftersom vår kille inte blivit storebror ännu, men det är min oro också och hur man ska räcka till, så rädd att han kommer känna sig bort knuffad....

• Veronica76
    syskonlängtan14 skrev 2014-01-28 17:52:46 följande:

Grattis till alla som fått bebisar!

Här hemma lunkar de på. alt faller på plats mer och mer för varje dag, Tycker de är svårast med storebror. han förstår inte de där med att  vara försiktig och inte vara i ansiktet hela tiden... samtidigt vill man inte skälla på honom varje gång är ju rädd att de ska bli något negativt...hur gör ni andra med storasyskon som är runt 2.5?

Oroade mig innan för reaktion men sonen är alldeles underbar mot lillasyster.

Hon får massor av kramar å pussar och än så länge har har inte varit hårdhänt.

Det jag försöker göra är att få tid till bara honom så han känner att han får sitt oxå.

Storebrorspresent fick han oxå!
  • syskonlängtan14

Han är gullig vid henne oxå men vill ibland lite för mycket och leker ju gärna jämte och så. och då känner man att man vill ha koll. Sen pussar han och kramar och tycker hon är så söt. Så han är inte elak som tur är men gillar inte när han leker runt henne.är rädd att han ska hoppa på henne eller så... Hon måste oxå få vara med känner jag kan ju inte alltid ligga i spjälsängen som en säker plats...

Egentid är A och O. Vi har satsat på pappa tid dessa två veckorna och de verkar sonen ha uppskattat och sen när de är hemma så blir de mamma tid så då byts vi av. Han kommer få nog så mycket mammatid när vardagen börjar igen. Och han är inte avundsjuk på syster utan tycker mer att mamma ska ta henne när hon är vaken m.m. Då blir han mer avundsjuk om pappa har henne...

• K87

Trodde det var på gång nyss!! Högg i sidan av ryggen 4 ggr inom loppet av 5 min sen slutade det!! :( vill att hon kommer nu!!

• Fru Persson
    K87 skrev 2014-01-28 23:21:08 följande:
    Trodde det var på gång nyss!! Högg i sidan av ryggen 4 ggr inom loppet av 5 min sen slutade det!! :( vill att hon kommer nu!!

Hur har det gått?

Här har jag legat och klockat värkar en timme, kommer med 6-10 minuter emellan och varar runt 1 minut hoppas hoppas att det är pågång idag!
    benedikten skrev 2014-01-28 18:47:21 följande:
    Jag fick tipset att ge en liten present på bb från bebisen till storasyster. På så sätt får de en bra start:) Har inte fått syskonet ännu så kan inte ge andra tips.

Åh en present från bebisen det var ju jätte smart, det får vi verkligen köpa.
  • syskonlängtan14
    Aadomeniqe skrev 2014-01-29 13:49:19 följande:
    snart upp till förlossningen.. tror det sipprar fostervatten..så dom ska ta en titt på mig
    Lycka till och hoppas de sätter fart utan igångsättning...