• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Aadomeniqe

Ohhhh så avis jag blir på er som redan fått era små gryn. En annan har gått över 1 vecka snart.. !
    Men har haft värkar i 2 dagar.. ska till BM idag så hoppas att jag öppnat mig något i allafall..

Stort grattis till alla mammisar :))

• Fru Persson

Stort grattis till alla bebisar, man blir ju tokig av längtan. Två dagar kvar till bf, skulle inte förvåna mig om jag går över tiden bara för att sonen kom tidigt.

• Jan 2014

Jag tillhör oxå igångsättning gänget från i måndags.

Jag hade en opåverkad modertapp som var 5cm lång, påbörjade igångsättning klockan 13 på måndag, tisdag 14.43 föddes vår underbara lilla dotter. När jag väl var öppen 10cm, tog de 4 krystvärkar (mindre än 10min) för henne att komma ut...

Vår flicka är 2405g och 47cm lång.

Dvs 200g mindre än tul. Pga den låga vikten så får vi stanna kvar på BB. Men vi mår alla bra.

• Tokfrans

Jaha ringde in till fl då jag haft värkar i över 12 timmar och kan inte sova eller vila så är helt slut. Så dom ville att jag ska komma in på undersökning och se hur de gått och ev gå nått så jag kan sova på här hemma om dom skickar hem mig. Shit just got real! Skit närvös..ska vara där 20.00

• HimmelHav

Lycka till Tokfrans! Ta med er väskan ifall att det är skarpt läge!

Nån mer som har en bebis som sover hela dan och är vaken stor del av natten? Ibland vaken och nöjd men minst halva tiden onöjd...

• syskonlängtan14

Nån mer som har en bebis som sover hela dan och är vaken stor del av natten? Ibland vaken och nöjd men minst halva tiden onöjd...[/quote]

Här har vi en som sovit hela dagen idag så jag börjaf bli nervös att de ännu en natt/dygn utan sömn... igår och natten till idag var hemsk hon var så missnöjd och massa magknip. Bröt ihop totallt och kände mig värdelös både med sonen och skruttan. Men nu har mjölken kommit igång så väntar på att magen hennes ska lugna sig lite till. Och idag har allt känts bra och hoppfullt.

• Fru Persson
    Tokfrans skrev 2014-01-22 18:28:45 följande:
    Jaha ringde in till fl då jag haft värkar i över 12 timmar och kan inte sova eller vila så är helt slut. Så dom ville att jag ska komma in på undersökning och se hur de gått och ev gå nått så jag kan sova på här hemma om dom skickar hem mig. Shit just got real! Skit närvös..ska vara där 20.00

Spännande, självklart jätte nyfiken på hur det går! Kanske rent av bebisen inatt! :)
  • Tokfrans

Lite uppdatering då :)

Åkte in, fick två världens värkar från helvetet i bilden, när man väl är framme tror ni de kommer någon värk? näe! 
    Men allt såg bra ut, va öppen 3 cm så gjorde hon en hinnsvepning. och FYFAN va ont de gjorde, hon va inte snäll mot mig, tog verkligen i för kung och fosterland och sa JAPP då kommer vi nog ses sen inatt eller imorgon de kom lite blod med och de är ju ett jättefint tecken! 
    Jaha tänkte jag, får jag slå dig nu?!

Men blev hemskickad med Citodon och en sömnis, dom vill ha mig utvilad till förlossningen.

Och nu är värkarna mer smärtsammare än vad dom va innan hon gjorde denna hinnsvepning..

Så kanske en prins inatt eller imorgon tippade hon på.

• syskonlängtan14
    Tokfrans skrev 2014-01-22 22:38:43 följande:
    Lite uppdatering då :)

Åkte in, fick två världens värkar från helvetet i bilden, när man väl är framme tror ni de kommer någon värk? näe! 

Men allt såg bra ut, va öppen 3 cm så gjorde hon en hinnsvepning. och FYFAN va ont de gjorde, hon va inte snäll mot mig, tog verkligen i för kung och fosterland och sa JAPP då kommer vi nog ses sen inatt eller imorgon de kom lite blod med och de är ju ett jättefint tecken! 

Jaha tänkte jag, får jag slå dig nu?!

Men blev hemskickad med Citodon och en sömnis, dom vill ha mig utvilad till förlossningen.

Och nu är värkarna mer smärtsammare än vad dom va innan hon gjorde denna hinnsvepning..

Så kanske en prins inatt eller imorgon tippade hon på.

Vad spännande! Håller tummar och tår och lycka till!