• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • K87

In till spec mödravården för kontroll om det är vatten som läcker eller flytningar, jättenervös då sambon inte har tid att åka från jobbet så jag måste åka själv :(

• Chaplin89
    K87 skrev 2014-02-06 08:02:45 följande:

In till spec mödravården för kontroll om det är vatten som läcker eller flytningar, jättenervös då sambon inte har tid att åka från jobbet så jag måste åka själv :(

Håller tummarna att det är vatten som läcker!!!! Då får killen din masa sig från jobbet iallafall :)
  • Allinrep
    Tokfrans skrev 2014-02-04 11:43:23 följande:
    Lillen är förstoppad stackarn, tar i för kung och fosterland när han ska baja, och gråter när de inte går som han ville och när de gör ont. Började med semp bifidus igår och bytte till nan comfortis (bvc råd). Får hoppas han får ut nått snart. Han har inte sovit på hela dagen igår och fick han tillslut att somna. Han brukar inte sova så här länge.

00-05

06-ca 11

och nu får vi se hur länge han sover, han har fått en till dos av semp..känner mig så maktlös, vill kunna trolla..

Jag trodde också att lillan var förstoppad för hon tog i så mycket och grät och skrek när hon skulle bajsa, men det som kom ut var fortfarande löst som det ska vara. Sen kom min mamma på besök (efter några dagar av det beteendet) och det visade sig att om lillan bara får rapa under amningen så blir allt bra. Så nu lägger jag upp henne på axeln varje gång hon släpper bröstet och väntar några minuter tills hon rapat. Det kan fortfarande vara lite jobbigt att bajsa men inte i närheten av vad det var.
    Dotter född 16 januari 2014.
  • Allinrep
    HimmelHav skrev 2014-02-05 08:58:35 följande:
    84johanna: hehe känner igen mig, förutom att inte bebis sov. Hon är förkyld liksom resten av familjen. Hoppas det går över snart. Tycker det är svårt att veta om det är såret som blöder eller avslaget. Blir ett par duschar om dan av nederredet här. 2,5 v sen förlossningen så såret/stygnen borde inte blöda. Och när går magen tillbaka? Har en stor degklump på magen och kuddar på sidorna som kärlekshandtag

Min klump försvann efter 1-2 veckor (en hård klump på insidan) men jag har fortfarande handtagen kvar nu 3 veckor efter förlossningen. Känns så konstigt att kunna ta tag i magen, jag har alltid varit fast och slät :) Vikten går fortfarande neråt och jag ligger nu på 4 kg över ursprungsvikten (från 11).
  • K87

Chaplin89: inte vatten tyvärr :( men slemproppen lossnade när han grävde lite :)

• hundenhubbe

Måste bara fråga om de är fler här inne som är super förstoppad efter förlossningen? Dricker lactulos men de känns som att de inte hjälper. när ska magen bli normal igen?

• K87

Nu blöder det lite å sen känns det typ som muspruttar när det plötsligt rinner lite :) vette tusan om det har å göra med undersökningen som läkaren gjorde eller om det är på gång nu

• Allinrep
    hundenhubbe skrev 2014-02-06 16:52:21 följande:
    Måste bara fråga om de är fler här inne som är super förstoppad efter förlossningen? Dricker lactulos men de känns som att de inte hjälper. när ska magen bli normal igen?
    För mig är det tvärtom, jag har varit lös i magen sen förlossningen.. Gått tre veckor nu, fortfarande lös.