• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Burberry

Ni som fått era bebisar, hur sover de; på sida, rygg eller mage? Lillkillen här sover bäst på mage. Brukar ha honom på sida uppstaplad med rullade filtar, men de gånger han inte får sova på nätterna brukar jag till slut låta honom sova på mage. Har andningslarm, men ändå lite oroad över den ökade risken för psd.. Både bb o bvc här rekommenderar sidläge. Vet ryggläge rekommenderas i många länder, men inte här.

• K87

Klockade värkar nästan hela natten, åkte in till fl imorse vid 5 men fick åka hem vid 7 igen! Livmodertappen hade en cm kvar å jag var bara öppen 1 cm :( nu är värkarna inte alls lika täta som inatt :'( fast GÖÖÖR ONT!! Vill bara ha ut henne nu :)

• Fru Persson
    Burberry skrev 2014-02-08 14:23:04 följande:
    Ni som fått era bebisar, hur sover de; på sida, rygg eller mage? Lillkillen här sover bäst på mage. Brukar ha honom på sida uppstaplad med rullade filtar, men de gånger han inte får sova på nätterna brukar jag till slut låta honom sova på mage. Har andningslarm, men ändå lite oroad över den ökade risken för psd.. Både bb o bvc här rekommenderar sidläge. Vet ryggläge rekommenderas i många länder, men inte här.

Här rekommenderar dem bara rygg läge, dock sover sonen på mage 9 av 10 gånger. Annars kommer han inte till ro, var likadant med storebror. ...

Har dock inget andningslarm.
  • S1982
    Burberry skrev 2014-02-08 14:23:04 följande:

Här i Jämtland rekommenderar de ryggläge. Lillen sover bäst på mitt bröst eller på sidan. Men oftast sover han på rygg :)
  • Chaplin89

Här rekomenderas endast ryggläge och så sover sonen för det mesta. Är han orolig får han sova på mage på mitt bröst :)

• HimmelHav

Även här rek ryggsov, så hon ligger så eller på sidan. Har fått sätta henne i babyskyddet två nätter i rad ett par timmar pga andningen. Hon är förkyld och även om vi höjt upp huvudänden på sängen blir det tjockt i näsan framåt 4 på morgonen när hon legat länge i sängen.

• 84Johanna

Vår bvc sköterska sa rygg eller sidan. Lillasyster sover mest på rygg i sitt babynest om hon inte tar en lur på någon av oss. 

Dock har vi fått en väldigt bestämd dam. Vi har tre lika dana nappar men det är endast en som passar. 

• K87

Inlagd nu! Inte kunnat sovit på två nätter! Fått morfinspruta så jag ska sova lite :) öppen 3 cm iaf

• Veronica76
    K87 skrev 2014-02-09 18:22:04 följande:

Inlagd nu! Inte kunnat sovit på två nätter! Fått morfinspruta så jag ska sova lite :) öppen 3 cm iaf

Lycka till!