• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Chaplin89
    K87 skrev 2014-02-17 00:08:38 följande:

Chaplin89: ja jag ammar, vanligtvis ammar jag sista gången runt 23-24-tiden å då sover hon hela natten men sen är hon ju bara 7 dagar idag :)

Hon hade dessutom gått upp bra i vikt så behövde inte väcka henne på nätterna enligt bm :)

Härligt!! Äter hon ofta på dagen annars??

Viktor äter i snitt varannan timme på dagen, men då snuttar han ofta istället för att äta ordentligt. Försökt ge napp men den vill han inte ha :)
  • K87

Ja rätt så ofta :) ungefär varannan timme ibland kan det till och med bli oftare :)
    Napp använder vi ibland här :)

• c4trin

Oj här har de hänt mycket när man varit i bebisbubblan ;)

Den 28 januari fick vi vår lille prins efter 42 timmars värkarbete som slutade med snitt (läs min förlossningsberättelse på http://tvablitre.blogg.se/2014/february/forlossningsberattelse.html ). Imorgon blir han 3 veckor och vi har börjat komma in i föräldraskapet ganska bra måste jag säga. Underbart att lära känna en ny liten varelse <3

BF januari 2014. tvablitre.blogg.se
  • 84Johanna
    c4trin skrev 2014-02-17 19:10:44 följande:
    Oj här har de hänt mycket när man varit i bebisbubblan ;)

Den 28 januari fick vi vår lille prins efter 42 timmars värkarbete som slutade med snitt (läs min förlossningsberättelse på tvablitre.blogg.se/2014/february/forlossnings... ). Imorgon blir han 3 veckor och vi har börjat komma in i föräldraskapet ganska bra måste jag säga. Underbart att lära känna en ny liten varelse <3
    Min flicka föddes också den 28:e =)
  • Kramardig

Vad kul att läsa att fler fått sina gobitar! Elsa är idag 4 veckor. Hon vaknar var tredje timme på nätterna och det är helt ok. Däremot har hon väldigt ont i magen på kvällarna, väldigt jobbigt! Vi ger henne magdroppar och minifom men inget hjälper så nu har jag slutat dricka mjölk för att se om det blir bättre.

• S1982
    Kramardig skrev 2014-02-18 16:14:31 följande:

Vad kul att läsa att fler fått sina gobitar! Elsa är idag 4 veckor. Hon vaknar var tredje timme på nätterna och det är helt ok. Däremot har hon väldigt ont i magen på kvällarna, väldigt jobbigt! Vi ger henne magdroppar och minifom men inget hjälper så nu har jag slutat dricka mjölk för att se om det blir bättre.

Vår lilla kille är även han 4v idag :)
  • Burberry

Också här är sonen 4 veckor idag. Det firade jag med att få mens, världens blodbad. Ammar inte, men trodde nu inte ändå mensen skulle komma förrän efter 5-6veckor, men det verkar vara mens enligt sköterskan på gynakuten som jag pratade med i telefon. Misstänkte själv att några hinnor lämnat kvar i livmodern (hade så efter förra förlossningen) och hade helst tagit ett ultraljud för att kolla upp det. Inte kul blöda såhär mycket, men läst lite nu och tydligen är det inte alls ovanligt att första mensen efter förlossning är superriklig. Så jag får väl sonen har varit till bvc idag. Gått upp 500gram de sista 2 veckorna. Nu 56 cm lång o 4,5 kg tung.

• Burberry
    Burberry skrev 2014-02-18 18:07:17 följande:
    Också här är sonen 4 veckor idag. Det firade jag med att få mens, världens blodbad. Ammar inte, men trodde nu inte ändå mensen skulle komma förrän efter 5-6veckor, men det verkar vara mens enligt sköterskan på gynakuten som jag pratade med i telefon. Misstänkte själv att några hinnor lämnat kvar i livmodern (hade så efter förra förlossningen) och hade helst tagit ett ultraljud för att kolla upp det. Inte kul blöda såhär mycket, men läst lite nu och tydligen är det inte alls ovanligt att första mensen efter förlossning är superriklig. Så jag får väl TRO SKÖTERSKAN DÅ. sonen har varit till bvc idag. Gått upp 500gram de sista 2 veckorna. Nu 56 cm lång o 4,5 kg tung.

• S1982
    Burberry skrev 2014-02-18 18:07:17 följande:

Också här är sonen 4 veckor idag. Det firade jag med att få mens, världens blodbad. Ammar inte, men trodde nu inte ändå mensen skulle komma förrän efter 5-6veckor, men det verkar vara mens enligt sköterskan på gynakuten som jag pratade med i telefon. Misstänkte själv att några hinnor lämnat kvar i livmodern (hade så efter förra förlossningen) och hade helst tagit ett ultraljud för att kolla upp det. Inte kul blöda såhär mycket, men läst lite nu och tydligen är det inte alls ovanligt att första mensen efter förlossning är superriklig. Så jag får väl sonen har varit till bvc idag. Gått upp 500gram de sista 2 veckorna. Nu 56 cm lång o 4,5 kg tung.

Vi var också iväg till BVC idag för vägning och denna lilla bebis har gått upp massor, förra veckan 240g och denna veckan 280g, så nu är han uppe i 4150g och är 54cm, det går undan. Dottern gick inte alls upp lika bra när hon var liten.
  • Elvinsmamma

Har inte hunnit eller tänkt på att logga in här men fick en liten dotter den 20:e januari på 3605 g och 50 cm lång :) hade då gått 16(!!) dagar över tiden!! Så blev igångsatt 15:e dagen men hon ville inte alls komma ut då ;) men nu är hon här iaf! Har dock vart ganska mkt, Lillan föddes med ett märke på benet som dom fortfarande inte vet vad det är.. Sen har hon fått en frejkabyxa för att jon har klick i höften och vi har även fått vara inne på barnakuten då hon åkt på en kraftig förkylning som hon snart haft i 2 veckor! Och nu verkar hon ha det väldigt jobbigt med magen med gaser stackarn så det blir mkt ligga på mamma eller ut och gå ;) Så lillan har haft en tuff start på livet med mååånga läkarbesök! MEN vi mår bra iaf och det är väl det viktigaste :)