• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • K87

Men är babyolja bra om hon har händerna i munnen hela tiden :)?

• Tokfrans
    K87 skrev 2014-02-20 13:43:05 följande:
    ingen fara :)
  • Tokfrans
    K87 skrev 2014-02-20 13:43:05 följande:
    behöver ju inte ta överflöd av de :P
  • Stockholmsinnerstad

Jag har inte badat min plutta än men det kanske börjar bli dags? Hon är 15 dagar i dag. Har velat vänta pga navelsträngsbiten. Nu har den iofs släppt sedan en vecka tillbaka men det är ändå lite sårigt efter det så jag skulle nog vilja ha det helt läkt innan det är dags för bad eller hur resonerar ni?

• Sante

Vi bada andra dagen hemma. Alltså när lillan var tre dagar. Hon var också väldigt torr men vi smörjde in fötter å händer med olja och nu är hon inte alls torr. Nu badar vi minst en gång i veckan. :)

• K87

Sante: ni lät händerna vara sen när ni smort eller satte ni på typ vantar eller nått :)?

• Sante

K87: vi lät händerna vara. Hon hade händerna mycket i munnen med men de gick bra :) så det är först nu när jag läste va du skrev som jag kom på att hon inte är torr längre haha

• Chaplin89
    Stockholmsinnerstad skrev 2014-02-20 17:27:04 följande:

Jag har inte badat min plutta än men det kanske börjar bli dags? Hon är 15 dagar i dag. Har velat vänta pga navelsträngsbiten. Nu har den iofs släppt sedan en vecka tillbaka men det är ändå lite sårigt efter det så jag skulle nog vilja ha det helt läkt innan det är dags för bad eller hur resonerar ni?

Jag badade Viktor när han var 4 dagar. Enligt läkaren på bb var det helt ok att bada även om den ännu inte läkt. Bada bara med vatten så är det ingen fara alls!!

Nu när Viktor är 7 veckor badas han ca 2 ggr i veckan eller mer om det sker olyckor ;). Han älskar det men är torr i huden så då blir det olja i vattnet, och om han badas oftare blir han bara ännu torrare!
  • Kramardig

Mens? Shit! Jag har fortfarande avslag! Tror att jag slutade blöda tidigare med sonen. Längtar tills det slutar. Vill såå gärna ta ett bad. Nu lägger jag mig i badkaret och spolar vatten på mig själv, uppifrån och ner :)

• 84Johanna

Äntligen börjar stygnen släppa! Tittade med spegel igårkväll och fick världens chock, så fult det ser ut nu efter förlossningen. Vill nästan gråta. Inte för att man var jätte vacker i musen innan men nu ser det för jävligt ut.  Efterkontroll den 17 mars och då hoppas jag att min bm också ser det jag ser.

Elin 101016 Tilde 140128 www.facebook.com/gulagrodan