• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Stockholmsinnerstad

Grattis K87 nu är din sötis ute med. Härligt! Jag krystade 15 min jag med så var hon ute. Hjärta Hoppas ni har det fint nu och bara kan rå om varandra. Detta är en supermysig tid. Solig

• Allinrep
    Josefine02 skrev 2014-02-11 14:48:13 följande:
    Kul med förlossningsberättelser! :)

Är det bara jag som tycker att avslaget inte luktar så farligt? Luktar som vanlig mens typ?
    Har nästan slutat blöda nu efter 16 dagar. Har lite små bruna/ljusa flytningar kvar. Hur länge brukar man ha avslag?
    Jag tycker avslaget luktar äckligt, men jag känner inte doften av det så länge jag har kläder på mig så det är inte så farligt. Jag gick över från bindor till trosskydd efter ca 2 veckor för att det hade slutat blöda och istället kom det någon typ av brunt vatten istället. Nu har det snart gått 4 veckor och jag behöver fortfarande trosskydden.

Aadomeniqe, usch vilken upplevelse! Men vilken tur att du inte gick sönder ändå, och att pojken kom ut och mår bra.

K87, grattis till att dottern äntligen kommit ut! Snart kan du säkert glömma bort hur jobbig graviditeten var nu i slutet.
    Dotter född 16 januari 2014.
  • K87

Stockholmsinnerstad: ja verkligen! Känns helt overkligt att det är vår lilla tjej liksom :) helt perfekt :)

• Aadomeniqe
    Allinrep skrev 2014-02-12 13:46:53 följande:
    Jag tycker avslaget luktar äckligt, men jag känner inte doften av det så länge jag har kläder på mig så det är inte så farligt. Jag gick över från bindor till trosskydd efter ca 2 veckor för att det hade slutat blöda och istället kom det någon typ av brunt vatten istället. Nu har det snart gått 4 veckor och jag behöver fortfarande trosskydden.

Aadomeniqe, usch vilken upplevelse! Men vilken tur att du inte gick sönder ändå, och att pojken kom ut och mår bra.

K87, grattis till att dottern äntligen kommit ut! Snart kan du säkert glömma bort hur jobbig graviditeten var nu i slutet.
    Ush ja.. aldrig gör jag om detta. Ja han mår mer än bra =) Så det är skönt som attan.
  • K87

Idag är Emmy 6 dagar å sov från 12-7 gav mat å ny blöja å sover nu igen :)

• Burberry
    K87 skrev 2014-02-16 08:40:58 följande:

Ja, visst är det skönt med barn som sover bra! Alla våra har sovit hela natten från några veckors ålder, lyx att slippa veta vad dendär småbarnströttheten alla annars talar om.
  • Chaplin89
    K87 skrev 2014-02-16 08:40:58 följande:

Oj va härligt!!! Ammar du? Här är det lyx när Viktor sover mellan 00-04, men då håller brösten mina på att sprängas...
  • Tokfrans

Här är de skönt om lillen sover iaf 3 timmar :)
    Hoppas magknipet försvinner så han kan få en hel sömn utan att knipa och böka.

• HimmelHav

Håller med övriga, 4h är ett bra sovpass! Här är det oftast 3h mellan uppvak men ibland 2 ovh nån enstaka gång 5h. Vår lilla är 4 veckor nu och på bara ett par dar har hela ansiktet exploderat med hormonplitor! Hon hade INGEN för en vecka sen... Tycker hon har mkt längre vakenperioder, och börjar smått att fokusera på ansikten vilket är jättekul!

• K87

Chaplin89: ja jag ammar, vanligtvis ammar jag sista gången runt 23-24-tiden å då sover hon hela natten men sen är hon ju bara 7 dagar idag :)

Hon hade dessutom gått upp bra i vikt så behövde inte väcka henne på nätterna enligt bm :)