• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Chaplin89

Elvinsmamma: Grattis till dottern och nu hoppas vi verkligen att det lugnar ner sig för er!!!

• Josefine02

Grattis till alla bebisar! :))

Måste fråga!

Är det någon nu såhär efter graviditeten och förlossningen som inte har någon matlust? Eller har "lidit" av det efter någon annan fl eller grav?

Det är så konstigt, för jag är den som älskar mat och känner verkligen ingen lust för att äta överhuvudtaget och det känns som om maten jag äter inte smakar ett skit? Vad gör man?

• Tokfrans
    Josefine02 skrev 2014-02-19 17:06:39 följande:
    Grattis till alla bebisar! :))

Måste fråga!
    Är det någon nu såhär efter graviditeten och förlossningen som inte har någon matlust? Eller har "lidit" av det efter någon annan fl eller grav?

Det är så konstigt, för jag är den som älskar mat och känner verkligen ingen lust för att äta överhuvudtaget och det känns som om maten jag äter inte smakar ett skit? Vad gör man?
    är likadan, ett mål om dan blir de för mig (hittills), min aptit försvann bara som POOOF efter lillen ploppa ut.. Tungan ute
  • Patricia1984

Samma här, äter betydligt mindre pga mindre aptit men vågen står på samma siffra. Konstig!

Josefine02 skrev 2014-02-19 17:06:39 följande:
    Grattis till alla bebisar! :)) Måste fråga! Är det någon nu såhär efter graviditeten och förlossningen som inte har någon matlust? Eller har "lidit" av det efter någon annan fl eller grav? Det är så konstigt, för jag är den som älskar mat och känner verkligen ingen lust för att äta överhuvudtaget och det känns som om maten jag äter inte smakar ett skit? Vad gör man?

• K87

Matlust har jag, men knappt ork eller tid att tänka på mat :P

• S1982

Och jag hungrigare än någonsin, försöker äta frukost lunch middag och mellanmål för amningens skull. Sedan är jag sjukt sugen på gosaker hela tiden också :(

• K87

Hur länge väntade ni med att bada era bebisar eller tvätta deras kroppar :)? Jag vet inte om jag ska invänta BVC-sköterskan eller göra det innan!
    Sen är vår dotter jättetorr om händerna då hon har dem i munnen nästan jämt! Har ni nått förslag på vad man kan göra åt det?

• Tokfrans
    K87 skrev 2014-02-20 12:03:13 följande:
    Hur länge väntade ni med att bada era bebisar eller tvätta deras kroppar :)? Jag vet inte om jag ska invänta BVC-sköterskan eller göra det innan!
    Sen är vår dotter jättetorr om händerna då hon har dem i munnen nästan jämt! Har ni nått förslag på vad man kan göra åt det?
    Vi väntade tills han va 3 veckor med några droppar olja i men nu duschar jag med han och smörjer olja efter annars blir han som en hal ål hehe.
    Men annars om du vill vänta lite till med badningen så ta lite babyolja på de ställen där de är torrt, funkar för min lille.
  • Josefine02

Vi badade våran dotter på bb efter 2 dagar. Sen säger dem att de ska badas 1-2 ggr i veckan. Vår dotter var också torr om händerna och fötterna första 2 veckorna och läste att det är vanligt och att det försvinner efter ett tag. Vår bvc sköterska sa att vi kunde smörja med lite babyolja :)