• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Mantra

Jag har världens klängapa här! Idun är nu 3 1/2 vecka och vill inte vara ensam alls! Beställde en babygunga igår, hoppas det hjälper! Bör henne så mkt jag orkar i sjalen, men orkar inte hela tiden.

• Aadomeniqe

Jag blöder lite till och från.. så fort jag slutat blöda så har jag tagit ett bad ( är badnarkoman ) sen har jag börjat blöda igen.. as konstigt.. men ska avvakta med badandet om det kan bero på det.

Min lille pöjk älskar o bada.. lugnar ner han jätte mycket.. sprattlar med benen som attan när han är i vattnet. Vi badar 2 gånger i veckan.

• Kramardig
    Mantra skrev 2014-02-22 15:51:01 följande:
    Jag har världens klängapa här! Idun är nu 3 1/2 vecka och vill inte vara ensam alls! Beställde en babygunga igår, hoppas det hjälper! Bör henne så mkt jag orkar i sjalen, men orkar inte hela tiden.
    Vår lilla Elsa är 4 veckor nu och i början ratade hon babygungan helt! Men sedan en vecka tillbaka har hon börjat somna i den, superskönt när man är helt slut i armar och rygg. Men ofta måste vi vagga henne i famnen tills hon somnat rätt djupt då kan man lägga henne i gungan utan problem =)
  • Allinrep

Tror avslaget är slut nu för jag har haft "rena" flytningar i ett par dagar. Kanske är mens på gång också för idag var det rött stänk i trosskyddet.

Vi har badat lillan i baljan en gång i veckan från den dagen som navelsträngen ramlade av. Idag tog jag mitt första bad sedan förlossningen (5 veckor) och passade på att ta med mig lillan en stund, sen fick sambon hämta henne när det var dags för mitt schampo. Det var mycket trevligare att bada henne i min famn än i baljan, kändes inte alls lika farligt eftersom jag kunde hålla henne mycket bättre i badkaret. Hon flyter också nästan helt :) Torrheten på fötter och händer har gått över av sig själv.

Vet inte om vi får på blöjorna rätt eller om det inte går att göra det bättre, för när hon ligger på sidan rinner det ibland ut längs benet så det blir en pöl under. Någon som känner igen det eller har något tips?

Dotter född 16 januari 2014.
  • K87

Det här måste vara den jobbigaste natten hittills med bår lilla prinsessa! Pappan i familjen börjar jobba idag å hon somnade strax efter 22 för att vakna 23.45 sen somna vid 20 över två å nu sist vakna 4 å gallskrek å pappan ska upp klockan 6 :( tur att man kan sova under dagen när hon sover :)

• syskonlängtan14

Nu har skruttan blivit mer än 1 månad. tänk m tiden kunde gått lika fort innan som efter hon kom... De sista dagarna har varit väldigt jobbiga. hon är vaken en hel del på nätterna men nu har hon börjat snutta vid bröstet från klockan 3 på natten till morgonen sen sover hon bra fm och lite på em sen vill hon ha hela tiden och när hon är vaken skriker hon mest. förstår inte vad som är med henne.. Jobbigt är de i alla fall och storebror blir åtsidosatt :( Hoppas de bara är att hon behöver öka produktionen lite så hon lugnar sig sen ett tag... 

Sen när hon väl är nöjd så är hon jätte mysig börjat le när man pratar med henne osv. Tur de för annars hade jag aldrig orkat med faktiskt....

• Skärgårdsmamman01

Hej allihop!

Nu har de flesta av er kommit in i vardagslunken som föräldraledig. Behöver ni lite inspiration kring vad ni ska göra på dagarna och vill ha lite tips och råd kring allt ifrån amning till barnets utveckling och hormonprickar tycker jag att ni ska kika in på min blogg blogg.alltforforaldrar.se/skargardsmamman/.

Jag fick mitt andra barn i november och skriver lite om saker som jag funderade på under min första föräldraledighet som jag nu med andra barnet vet lite mer hur jag ska hantera. Det är också en blogg där uttråkade kan få inspiration till vad de ska ägna sina dagar åt, där rädda nyblivna mammor kan hitta utmaningar som gör dem mindre rädda och där mammor med flera barn kan hitta tips på saker man kan roa de äldre syskonen med.

Hoppas ni tycker det är intressant! Kommentera gärna inläggen eller ställ frågor till mig i kommentarsfältet.

• Burberry

Vissa blöjmärken passar vissa barn bättre än andra, så kan lönas prova ett annat märke. Eller en annan storlek. En blöja som sitter bra ska inte läcka. Vi använde först Libero 1, sen ett paket Libero2, innan vi nu vid 5 veckors ålder kunde börja använda Lidls toujors 3 som vi bunkrat upp. (På smalabarn är Lidls blöjor suveräna, billiga dessutom. Använde dem åt tvillingarna också)

Allinrep skrev 2014-02-23 15:47:26 följande:
    Tror avslaget är slut nu för jag har haft "rena" flytningar i ett par dagar. Kanske är mens på gång också för idag var det rött stänk i trosskyddet. Vi har badat lillan i baljan en gång i veckan från den dagen som navelsträngen ramlade av. Idag tog jag mitt första bad sedan förlossningen (5 veckor) och passade på att ta med mig lillan en stund, sen fick sambon hämta henne när det var dags för mitt schampo. Det var mycket trevligare att bada henne i min famn än i baljan, kändes inte alls lika farligt eftersom jag kunde hålla henne mycket bättre i badkaret. Hon flyter också nästan helt :) Torrheten på fötter och händer har gått över av sig själv. Vet inte om vi får på blöjorna rätt eller om det inte går att göra det bättre, för när hon ligger på sidan rinner det ibland ut längs benet så det blir en pöl under. Någon som känner igen det eller har något tips?

Allinrep skrev 2014-02-23 15:47:26 följande:
    Tror avslaget är slut nu för jag har haft "rena" flytningar i ett par dagar. Kanske är mens på gång också för idag var det rött stänk i trosskyddet. Vi har badat lillan i baljan en gång i veckan från den dagen som navelsträngen ramlade av. Idag tog jag mitt första bad sedan förlossningen (5 veckor) och passade på att ta med mig lillan en stund, sen fick sambon hämta henne när det var dags för mitt schampo. Det var mycket trevligare att bada henne i min famn än i baljan, kändes inte alls lika farligt eftersom jag kunde hålla henne mycket bättre i badkaret. Hon flyter också nästan helt :) Torrheten på fötter och händer har gått över av sig själv. Vet inte om vi får på blöjorna rätt eller om det inte går att göra det bättre, för när hon ligger på sidan rinner det ibland ut längs benet så det blir en pöl under. Någon som känner igen det eller har något tips?

• 84Johanna

Imorgon är lillfisen 1 månad..var tog den vägen? 

Igår var första gången sen innan förlossningen som jag och mannen hade sex. Det kändes inte som förr för mig. Hoppas på att det blir bättre med tiden.

Elin 101016 Tilde 140128 www.facebook.com/gulagrodan
  • Aadomeniqe
    84Johanna skrev 2014-02-27 09:15:50 följande:
    Imorgon är lillfisen 1 månad..var tog den vägen? 

Igår var första gången sen innan förlossningen som jag och mannen hade sex. Det kändes inte som förr för mig. Hoppas på att det blir bättre med tiden.
    Tiden går för fort. Min fis blir en månad på Lördag.. känns som att förlossningen va i går lixom.

Kändes aldrig som förr efter jag fick mitt första barn heller.. gör ont o är obehagligt tycker jag ..
    Jag har fortfarande lite ont sen fl så jag avvaktar med sex