• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • c4trin
    Aadomeniqe skrev 2014-03-02 05:19:40 följande:
    Ammar du eller ersättning? .. Ammar du ska dom bajsa en gång per dag helst.. säger min BM i allafall. Ersättning och det kan ta upp till 1 vecka innan dom bajsar.
    Min BVC-ssk sa tvärtom, amning e laxerande så om de inte bajsar varje dag är det ingen fara, det kan gå upp till 1 vecka utan att de e konstigt. Ersättning är förstoppande och därför ska man se till att de bajsar varje dag för att undvika att de får ont.
    Pepsi skrev 2014-03-02 07:44:39 följande:

Tack för svaret! Hon äter ungefär 50/50 av bröstmjölk och ersättning. Var på bvc häromdagen och fick lite tips vad man kan göra för och hjälpa till så det underlättar för henne. :)

BF januari 2014. tvablitre.blogg.se
  • c4trin
    pluppan skrev 2014-03-02 13:11:29 följande:
    Är det någon som har namet på de fv-grupper som finns eller som kan bjuda in mig om jag pm:ar?
    Facebookgrupper menar du? Eller? =)
  • Pepsi
    c4trin skrev 2014-03-04 11:21:29 följande:
    Min BVC-ssk sa tvärtom, amning e laxerande så om de inte bajsar varje dag är det ingen fara, det kan gå upp till 1 vecka utan att de e konstigt. Ersättning är förstoppande och därför ska man se till att de bajsar varje dag för att undvika att de får ont.

Min bvc sköterska sa att utifrån det min lilla tjeja äter så tre dagar skulle det kunna gå. Sen skulle vi ta till lite olika knep. Men nu har hon bajsat tbå dagar i rad, men har fått i henne lite mer bröstmjölk :) Så det stänmer nog det där med att bröstmjölken är laxerande :)
  • HimmelHav

Min tjej är helammad och bajsar en ggn i veckan vilket är normalt enl Bvc. Dock är hon väldigt gasig i magen och det märks att hon har ont då och då. Nån mer som har en bebis som fiser mkt?

Hon är även en riktig nattsuddare, sover på dan, vaken på kvällen och vaken å missnöjd från kl 22-01 ungefär. Hon får minifom och vi har kört med semperdroppar men tycker katten inte att det blir nån skillnad...

• S1982
    HimmelHav skrev 2014-03-04 20:46:08 följande:

Min tjej är helammad och bajsar en ggn i veckan vilket är normalt enl Bvc. Dock är hon väldigt gasig i magen och det märks att hon har ont då och då. Nån mer som har en bebis som fiser mkt?

Hon är även en riktig nattsuddare, sover på dan, vaken på kvällen och vaken å missnöjd från kl 22-01 ungefär. Hon får minifom och vi har kört med semperdroppar men tycker katten inte att det blir nån skillnad...

Vår kille är också gasig, en riktig pruppmaskin
  • c4trin
    HimmelHav skrev 2014-03-04 20:46:08 följande:

Japp, kallar t om vår lille pruttkungen ;)
  • Burberry

Varit på efterkontroll idag, allt ok, rupturen läkt bra. Fick dock order om att träna knipen mera, var tydligen inte mycket styrka i dom enligt läkaren.. Har bara så svårt komma ihåg att göra knipövningarna. bm bokade samtidigt tid till insättning av Mirena hormonspiral om 2 veckor. Inte använt spiral förut, men lär ska vara bra när man har endometrios. Så hoppas den passar mig. lillkillen hade också läkarkontroll idag, växer bra, knappa 5 kilo nu vid 6 veckors ålder. Sover de flesta nätterna hela nätter (från ca 22.00-07.30), lyxigt! Håller nu på att växa ur storlek 56 så börjat flytta fram storlek 62 i garderoben. Tycket tiden går så snabbt, nyss var han nyfödd, snart är han 2 månader.

• Josefine02

Redan efterkontroll? Jag ringde och bokade efterkontroll häromdagen och det sa den bm jag pratade med att man har efter 12 veckor! Så jag ska ha min i april!!

Har också svårt att komma ihåg knipen varje dag men har ställt alarm på telefonen. Men ibland klickar man bort det och glömmer i alla fall ;)

Vår dotter är 6 veckor på söndag och i måndags fick jag hennes första leende. Sjukt hur de utvecklas så fort! Så roligt att se :)

• S1982

Våran kille är också 6v och jag tycker att tiden går så snabbt, storasyster är hela 3,5år nu också, vad hände? Haha. Här har vi återkontroll mellan 6-10v men jag har inte bokat den än :) Lillen väger nu 4630g och är 56cm, han ler och håller huvudet, så små utvecklingssteg hela tiden. Hjärtat smälter verkligen vid dessa små leenden :)