• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Chaplin89

Här gör man efterkontroll efter 6 veckor så jag gjorde min för 3 veckor sedan. Tog cellprov också när jag ändå låg i stolen ;)

• hundenhubbe

Min dotter är 6 veckor och bajsar flera gånger per dag. Inte alltid mycket, ett stort lass blir iaf 1 gång per dag sen är de lite småpruttar med lite bajs. 

• K87

Här är det efterkontroll 6-8 veckor efter fl å jag fick tid hemskickad på posten! Vår lilla tjej vägde 3700g å var 53 lång i tisdags å på måndag blir hon 1 månad redan :D shit vad tiden går fort :)

• c4trin
    84Johanna skrev 2014-03-06 17:18:52 följande:
    vad  är länken till fbgruppen?
    Du måste bli inbjuden, lägg till Catrin Persson så lägger jag till dig i gruppen o tar bort dig sen igen. De e jag som har bild på bebisfötterna (svart/vit).
    BF januari 2014. tvablitre.blogg.se
  • Aadomeniqe
    c4trin skrev 2014-03-04 11:21:29 följande:
    Min BVC-ssk sa tvärtom, amning e laxerande så om de inte bajsar varje dag är det ingen fara, det kan gå upp till 1 vecka utan att de e konstigt. Ersättning är förstoppande och därför ska man se till att de bajsar varje dag för att undvika att de får ont.

så lusigt.. totalt tvärt om här :S undrar varför dom säger olika...
  • Aadomeniqe
    Burberry skrev 2014-03-06 21:54:58 följande:
    Varit på efterkontroll idag, allt ok, rupturen läkt bra. Fick dock order om att träna knipen mera, var tydligen inte mycket styrka i dom enligt läkaren.. Har bara så svårt komma ihåg att göra knipövningarna. bm bokade samtidigt tid till insättning av Mirena hormonspiral om 2 veckor. Inte använt spiral förut, men lär ska vara bra när man har endometrios. Så hoppas den passar mig. lillkillen hade också läkarkontroll idag, växer bra, knappa 5 kilo nu vid 6 veckors ålder. Sover de flesta nätterna hela nätter (från ca 22.00-07.30), lyxigt! Håller nu på att växa ur storlek 56 så börjat flytta fram storlek 62 i garderoben. Tycket tiden går så snabbt, nyss var han nyfödd, snart är han 2 månader.
    Skönt att du läkt som du ska :) Jag ska på efterkontroll nu den 26:e .. har fortfarande ont när jag går långa sträckor.. hoppas det inte är något bara.

Oj knappt 5 kilo nu.. så gulligt.. det vägde min lilla när han föddes :) Det va bara o lägga undan 50 och 56 när vi kom hem ifrån BB !
  • majpan

Vår tjej blev två månader igår och väger nu 4400g och är 54 lång. Hon har bara gått upp dryga 700g sen hon föddes. Någon mer som har en liten som inte riktigt vill lägga på sig. Hon tilläggsmatas förstås men det verkar juinte göra så stor skillnad.