• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • syskonlängtan14

Igår las första kläderna undan sorgligt tycker jag... :) Sonen hade ju stlk 50 i 3 månader hehe denna tjejan blir 2 månader nästa vecka och endel 56 funkar inte heller längre... Nu står jag i valet och kvalet ska jag sälja eller spara.... 

Hon växer så hon knakar i alla fall förr förra veckan vägde hon 4500 och 57 cm lång Men hon är lugn och beskedlig för de mesta och charmar folk med sitt leende och stora ögon. En väldigt social tösa och de där skriken blir färre för nu har vi kommit fram till vad hon vill. Hon vill ha full uppmärksamhet och sitta och prata. hon skrattar och pratar tillbaka. Sån var aldrig storebror så vi lär oss mer och mer för varje dag :) Kul att se likheter och olikheter mellan syskonen.

Åhh äntligen har vi köpt enkel vagn också Blev en emmaljunga viking så nöjd :)

• K87

Vår 5 veckor gamla dotter har skrikit idag hela dagen och natten oxå! Gissar på att hon har ont i magen :( ger henne minifomdroppar men verkar inte hjälpa :( vet inte vad vi ska göra!! Jobbigt för både henne och oss :(

• K87

Nån som gått till tandläkaren och haft sin lilla med sig? Hur har ni gjort i så fall? Jag har nämligen tid på fredagmorgon :(

• Tokfrans
    K87 skrev 2014-03-17 15:48:37 följande:
    Vår 5 veckor gamla dotter har skrikit idag hela dagen och natten oxå! Gissar på att hon har ont i magen :( ger henne minifomdroppar men verkar inte hjälpa :( vet inte vad vi ska göra!! Jobbigt för både henne och oss :(
    testa sluta med minifom, dom sa på bvc här att dom blivit avråda till att rekommendera den. Kommer inte ihåg varför dock.
    Sen om hon tar oljebaserade d-droppar, kan hon få ont i magen av med, testa gå över till vattenbaserade.
    Sen köp semp magdroppar, gjorde mirakel för min kille. :)
  • Tokfrans
    K87 skrev 2014-03-17 15:48:37 följande:
    Och om hon får ersättning så testa byt till nan confortis eller nån utan mjölkprodukter hon kanske är känslig,och köp semp bifidus om hon är hård i magen :)
  • K87

Vi får ersättning ibland bara lemolac kör vi iaf å minifomdropparna är slut nu så de kör vi inte med från och med idag :) ja D-droppar får hon i oljeform Menton får dessutom medicin för hon har torsk :(

• syskonlängtan14

åhh jag som inte varit inne. Hur gick de hos tandläkaren. Jobbar som tandsköterska och vi har ofta småttingar som ligger i vagnen inne på rummet. beror lite på vad man ska göra. är de undersökning funkar de bra och även vid små lagningar men är de längre behandlingar är de inget att rekomendera. Visst man kan inte alltid lösa och men de kan vara både stressande både för personal och framför allt för en själv ifall bebisen börjar skrika... Men oftast finns de nån annan ledig personal som glädligen vaggar bebis. Vi slogs ibland för att få lite bebis mys hihi ;)

• K87

Syskonlängtan14: Det gick bra :) var som tur var bara en undersökning den här gången iaf ;)