• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • syskonlängtan14
    Tokfrans skrev 2014-04-01 09:24:47 följande:
    Halloj gott folk. Hoppas att allt är bra med er alla. Här är det full rulle med lille prinsen på snart 10 veckor pratar och ståhej
    Behöver lite råd med lite platthuvud, på sidan. Lillen hatar att ligga på mage och på bröstet. Han ligger på kudde hela tiden utan när han ligger i famnen eller på mina ben eller i babysittern * vilket han inte är så ofta i, samt på sidan när jag är vaken. Är de nått jag kan göra mer? Eller egna tips för att han ska gilla nack-träning av alla slag.
    Försök att lägga en liten rullad handduk under kudden på den sidan han vill ligga med huvudet så han blir lite tvingad att ligga på bakhuvudet eller på andra sidan. de brukar rätta till sig med tiden.
  • Tokfrans
    syskonlängtan14 skrev 2014-04-01 20:33:29 följande:
    Försök att lägga en liten rullad handduk under kudden på den sidan han vill ligga med huvudet så han blir lite tvingad att ligga på bakhuvudet eller på andra sidan. de brukar rätta till sig med tiden.

Okej Okej tack. Jag ska testa det nu när jag nattar han.
  • Tokfrans

Svärmor köpte en babygunga igår, jisses va lillen älskar den, somnar pang efter maten och sitter och leker och kollar runt på oss när vi springer runt, pratar och skrattar och lägger väldens pruttar :P
    Jäkla bra avlastning må jag säga om sambon inte är här eller om man behöver laga mat städa etc.
    Både ligg och sitt läge, gungar fram och sidled. 

• c4trin
    syskonlängtan14 skrev 2014-03-31 21:23:24 följande:
    man kanske skulle gå med i facebook gruppen. hur kommer man med?
    Tyvärr e de intagningsstopp i den nu
    BF januari 2014. tvablitre.blogg.se
  • syskonlängtan14

Sån gunga säger alla är värt varenda peng... och jag ångrar att jag inte köpt någon men ganska ofta nöjer hon sig i babygymmet. ligger och jollrar skrattar med djuren. Mysigt att lyssna på :)

• K87

Gud vad tiden går fort!! Vår lilla tjej blir 2 månader på torsdag :D man märker på bara nån vecka vad hon växer å blir starkare :)

• Tokfrans
    K87 skrev 2014-04-08 10:29:39 följande:
    Gud vad tiden går fort!! Vår lilla tjej blir 2 månader på torsdag :D man märker på bara nån vecka vad hon växer å blir starkare :)
    Ja går på tok snabbt, lillprinsen blir 3 månader. jäkla skillnad på en nyfödd och en bebis med rätt så stadig nacke, och deras leende säger mer än tusen ord, man blir så varm i hjärtat. Solig
  • syskonlängtan14

Kan inte annat än att hålla med! Min tjejja blir 3 månader på söndag nästa vecka och på lördag är de dop.... Gisses vad snabbt tiden går men ser mer och mer fram emot att hon blir lite äldre. Var på sång idag och då var de en 11 månaders kille som tultade runt. så sött! Men de kommer snabbare än vad man tror och när dem är där längtar man tillbaka då de bara låg still ;) 

Storebror längtar nog oxå till hon blir lite större och kan vara med och leka lite mer. Just nu "bråkar" han med henne lite som han själv kallar de men han blir så uppe i de så han vet inte hur han ska hantera sina känslor. han slår aldrig eller gör de inget för att vara dum utan han vill vara nära kramas och pussas hålla handen och känna lite på henne men han har inte känslan vad som är för hårt eller inte...Har filmat honom så jag kan använda de emot deras syskonkärlek sen hehe