BF januari 2014
Roligt att handla lite där inte precis alla andra handlar också. De fysiska butikerna i sverige må ha fina saker men alla har ju samma :P
Ser att det pratas om att känna av bebisen. Förra graviditeten kände jag av första sprattlet i v 17. Nu tycker jag mig ha känt av lite liknande rörelser i dagarna. Idag går jag in i v 13. De sägs ju att man ska känna det tidigare när det är andra barnet.
Apropå kläder så är det väl 50/56 som räknas som standard. Tror det är bra att satsa på. Vi får stora bebisar i min familj men han var större än vad jag räknat med. De kläder jag hade med till bb i storlek 50 vart 3/4 långa i både armar och ben. Men han var som sagt rätt stor. 56cm och 4555g. Inte precis en medelbebis :) Får man en större eller mindre bebis kan man komplettera efterråt. Större skadar ju iaf aldrig iom att de växer i de kläderna.
Fyller 30 i år jag
Tänker gnälla av mig lite. Är ju min första semestervecka och sambon jobbar och sonen är hos sin pappa. Jag har då passat på att bara slappa och har förutom lite städ och röj här hemma mest blivit soffliggande. Nu kan jag dock inte ligga eller sitta alls knappt då jag börjat få så ont i nedre ryggen, över svanskotan och neråt ungefär. Antar att det är foglossning men såhär jobbig var den aldrig förra gången. Kunde inte sova inatt pga det. Kan inte hitta någon skön ställning. Det enda som lindrar smärtan är när jag står upp eller går. Svårt på natten.
Vaknade 2 gånger för att gå upp och kissa och andra gången vid ca 3 tiden så kunde jag aldrig somna om. Gjorde för ont. Gick upp och värmde min värmekudde vilket hjälpte mot det värsta men är svårt att sova när man måste ligga blixt stilla för att inte ta bort värmen. Är så förbannat trött och less nu. Någon som haft de här besvären innan och kan tipsa om något?