Inlägg från: LeaveMeAlone |Visa alla inlägg
  • LeaveMeAlone

BF januari 2014

Flikkan skrev 2013-07-03 23:38:10 följande:
    Www.Banggood.com gratis frakt. Finns lite barngrejer, men dom har allt möjligt, här köper jag nageldekorationer egentligen. Men det finns flera saker till barnet jag ska köpa där :) www.babymallonline.com Detta är sidan med billiga bröstpumpen, väldigt billigt med bodys m.m 5 pack för 10-15$ jätte billig :) Har tyvärr inte kollat frakten ännu. Håller på kollar upp flera stycken nu, vill ni jag ska skriva dom här sedan näringar hittar något riktigt bra? Det brukar vara litet sortiment men det gör mig inget då man kan spara så mycket pengar :) Skriv till mig om ni vill ha fler sidor :)
    Tack för tipsen, ska kolla in!
    Roligt att handla lite där inte precis alla andra handlar också. De fysiska butikerna i sverige må ha fina saker men alla har ju samma :P  
  • LeaveMeAlone

Ser att det pratas om att känna av bebisen. Förra graviditeten kände jag av första sprattlet i v 17. Nu tycker jag mig ha känt av lite liknande rörelser i dagarna. Idag går jag in i v 13. De sägs ju att man ska känna det tidigare när det är andra barnet.

Apropå kläder så är det väl 50/56 som räknas som standard. Tror det är bra att satsa på. Vi får stora bebisar i min familj men han var större än vad jag räknat med. De kläder jag hade med till bb i storlek 50 vart  3/4 långa i både armar och ben. Men han var som sagt rätt stor. 56cm och 4555g. Inte precis en medelbebis :)  Får man en större eller mindre bebis kan man komplettera efterråt. Större skadar ju iaf aldrig iom att de växer i de kläderna.

• LeaveMeAlone
    LinaThulin skrev 2013-07-04 11:33:03 följande:
    Någon mer som har sammandragningar ? Börjar bli lite orolig. Känns inte alls bra, känner inte igen att jag kännt av det så här tidigt från tidigare graviditeter :/
    Jag har fått sammandragningar på jobbet vid ett par tillfällen. Vad jag förstått det som så är sammandragningar inget att oroa sig för sålänge de inte är smärtsamma.  Visst känns det obehagligt när det drar ihop sig och blir hårt i magen men det är väl egentligen bara livmodern som övar sig?
  • LeaveMeAlone
    Baby2014 skrev 2013-07-04 12:15:35 följande:
    Någon som vet om det finns bröstpumpar på förlossningen/bb som man kan låna för att pumpa ur råmjölk? Känns onödigt att köpa en.
    Varför pumpar  man ut råmjölk? Aldrig hört talas om det.
  • LeaveMeAlone
    Baby2014 skrev 2013-07-04 13:22:21 följande:

För att barnet ska ha det?
    Jo så långt är jag med. Visste bara inte att man brukade pumpa det. Använde aldrig någon pump själv förutom när jag skulle pumpa ut och pappan skulle mata och har dålig koll på hur andra gjort med sin amning. 
  • LeaveMeAlone
    popcornplaya skrev 2013-07-04 15:24:44 följande:
    Någon frågade vad en gravidkudde är. Det är en stor och lång kudde som man kan ha som stöd under magen och mellan benen när man sover. För jag kan lova att man inte sover skönt mot slutet av graviditeten och förr har jag bullat upp med vanliga kuddar men dom har en tendens att försvinna på natten.
    Gud vad skönt. Vart köper man sådana?
  • LeaveMeAlone
    Baby2014 skrev 2013-07-04 22:06:22 följande:
    Jag ska inte amma eftersom jag är surrogatmamma och barnet inte är mitt. Men vi har kommit överrens om att barnet behöver råmjölken.
    Det är en väldigt fin sak att göra för en annan människa, riktigt stort! :)
  • LeaveMeAlone

Tänker gnälla av mig lite. Är ju min första semestervecka och sambon jobbar och sonen är hos sin pappa. Jag har då passat på att bara slappa och har förutom lite städ och röj här hemma mest blivit soffliggande. Nu kan jag dock inte ligga eller sitta alls knappt då jag börjat få så ont i nedre ryggen, över svanskotan och neråt ungefär. Antar att det är foglossning men såhär jobbig var den aldrig förra gången. Kunde inte sova inatt pga det. Kan inte hitta någon skön ställning. Det enda som lindrar smärtan är när jag står upp eller går. Svårt på natten. 
    Vaknade 2 gånger för att gå upp och kissa och andra gången vid ca 3 tiden så kunde jag aldrig somna om. Gjorde för ont. Gick upp och värmde min värmekudde vilket hjälpte mot det värsta men är svårt att sova när man måste ligga blixt stilla för att inte ta bort värmen. Är så förbannat trött och less nu. Någon som haft de här besvären innan och kan tipsa om något? 

Svar på tråden BF januari 2014