Trollbarnet skrev 2013-05-14 02:08:49 följande:
Haha, hur känns det egentligen när dom flyttar runt? Är det som bubbliga tarmar eller är det verkligen som att någon bompar på därinne?
Hoppas att jag inte måste bråka så mycket om det, har haft 3 MA på kort tid samt några MF på några år, så sist jag var in på akuten mitt i natten för smärtstillande, så sa jag att jag ORKAR INTE MER, så då sa BM att nästa grav så kommer dom se mer allvarligt på det, har nog att göra med att jag "bara" var 22 nu, är ju dock "bara" 23 nu, men de verkar inte tro att yngre också mår dåligt av upprepade förluster..
Blev så förbannad innan förra graviditeten, kontaktade BM här och skulle höra om utredning, fick svar att "Men du KAN ju iaf bli gravid och du är så ung än, det är BARA att försöka igen!" kände mig lite mentalt våldtagen då, om jag ska vara ärlig. Många tårar efter det.
I början kändes det mest som om en myra sprang omkring i mig,det kittlades lite,sen som bubblor och sen som om hon armbågade mig lätt inifrån.
Har du haft MA så borde du absolut få vul. Förklara hur orolig du är och hur dåligt du mått.
Men herregud,byt barnmorska! Så ska hon absolut inte säga. Jag fick höra lite samma efter mitt mf,de försökte trösta mig direkt efter beskedet med " men du är ju bara 18 år,du hinner med att bli gravid igen".
Ja,men det gör inte att jag sörjer mitt förlorade barn mindre liksom...
Jag har allt för lätt att bli gravid,två gånger har det tagit sig när vi skyddat oss och dottern gick på första försöket,men hålls inte mina värden under kontroll under graviditeten,speciellt i början, så är det stor risk att jag får mf. Då kvittar det att jag bara är 20 år.
Vissa verkar tro att man blir mindre ledsen över ett förlorat barn om man har lång tid på sig att försöka igen. Sjukt.