• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • popcornplaya

Idag har jag ont i fogarna..... Gick runt i Gbg hela dagen igår. Berättade även för min mamma igår :)

Idag gick jag in i v.7 också.

• Aadomeniqe
    verkar skrev 2013-05-14 06:52:13 följande:
    Ok men runt om nånstans bor du, ge och med att du ska dit. Eller?
    Bor i Ekholmen , går via BVC .. men jag får förhoppningsvis en tid för ultraljud idag :)
  • Aadomeniqe
    puchelina88 skrev 2013-05-14 07:07:52 följande:
    Godmorgon tjejer! Hoppas att ni har sovit gott! I dag är ja trött! Känner mig uppsvälld i magen. Har en son på 2 år snart 3 i augusti han har vart sjuk nu i en vecka hög feber och hosta nu är han frisk snart, de värsta är att ja har fått hostan har ont över allt när ja hostar!
    God morgon :) nja vet i tusan om jag har.. vaknat av att brösten gör så himla ont..så vaknat en hel del :( men men får sova lite på dagen idag när min tös är i skolan :) tycker det där uppsvällda känns skönt ändå..då vet man att det är något litet där inne :) ne ush stackare :( hemsk att va så liten o vara sjuker. Hoppas ni båda blir bättre snart 
  • 30maj

Popcornplaya: åh nej kan de komma så fort fogarna?!

Med sonen hade ja jättekonatigt ont under vänster bröst i revbenen där typ. Fick de för några veckor sedan innan denna graven också och antar att de kommer hålla i sig denna graven..fan de är hemskt, ilande smärta med små knivar typ:P ibland drar de som kramp där, antar att de är i muskeln?! Nån som nånsin känt liknande???

• mariafii
    villhabarn skrev 2013-05-13 11:16:24 följande:
    Tack! alla tester är nu negativa. pratat med kliniken och bara vänta på mensen =(

Beklagar verkligen :( vilken vecka var det i? Jag håller mina tummar hårt för nästa gång,kram
  • EmiliaGK

I natt har jag legat vaken i 4 timmar!!! Somnade vid 9 och sov gott till halv 3.. Sen somnade jag om mellan typ halv 7 o h halv 8 då dottern väckte mig. Får bli tupplur när hon sover middag idag!

Nån mer som är trög i magen? Jag har verkligen problem med det, blir helt uppsvälld och öm i magen.. Tips???

• pippsor

Jag är också så himla uppsvälld redan! Grinade halva dagen igår för att jag redan känner mig så fet. Jag är i vanliga fall rätt smal (170cm, 55kg) och brukar ha tajta kläder men då syns svullenmagen verkligen. Minns att det var samma sak när jag väntade sonen. Gick och höll in magen konstant tills vecka tolv haha. Får köpa lite lösare tunikor om jag ska klara av att hålla det hemligt sju veckor till.

Går in i vecka sex idag. Känns så bra!

• Veronica76
    puchelina88 skrev 2013-05-13 21:18:44 följande:
    Någon som vet om man kan träna på crosstrainer och gåband??

Det är bara att köra på så här i början om du tränat sen tidigare och är van. Man ska inte börja hårdköra om man är otränad men motion är bra både för dig och det lilla livet!Senare så blir man ju mjukare och mjukare i leder så då ska man vara lite försiktigt, lyssna på kroppen!

Jag hoppas på att kunna träna länge denna gång och slippa foglossning.  
  • mariafii

Emilia- Jag har också svårt att sova, eller vaknar kl 5 som en klocka och kan inte somna om.

pippsor- Jag ick in i v 6 igår och tycker också det känns bra :) Jag har också lovat min att inte ta reda på kön även om jag kanske velat. Men jag fick välja att berätta detta för familjerna tidigt istället vilket var mer värt för mig :)

Puchelina88- Jag har också 12 jan fast jag hade senaste mens 6 april men har en cykel på 30 dagar och vet när min äl var. Jag har tränat både på band, styrketräning och varit ute och joggat så det ska inte vara några problem så länge du inte får ont av det. Måste lyssna på kroppen

Magda85- ok :)

Lilla ladyn- Jag känner inte heller jätte mycket symtom. Vissa stunder svider det i brösten andra inte och molvärk till och från. En gång illamående på morgonen men bara ytterst lite så hoppas ajg inte behöver få problem med det. Försöker njuta och förstå att jag är gravid och inte oroa mig.

Susanne- Jag var frusen på morgonen och kväll precis då jag plussade men nu är jag bara lite varmare istället        

• Sandra 061
    pippsor skrev 2013-05-14 08:03:27 följande:
    Jag är också så himla uppsvälld redan! Grinade halva dagen igår för att jag redan känner mig så fet. Jag är i vanliga fall rätt smal (170cm, 55kg) och brukar ha tajta kläder men då syns svullenmagen verkligen. Minns att det var samma sak när jag väntade sonen. Gick och höll in magen konstant tills vecka tolv haha. Får köpa lite lösare tunikor om jag ska klara av att hålla det hemligt sju veckor till.

Går in i vecka sex idag. Känns så bra!

Samma med mig. Jättesvullen redan i v. 6. Brukar hålla i sig till ca v. 15. Men jag har varit det i mina 2 tidigare graviditeter också. Vi har alltid varit misstänksamma att det är tvillingar. Men det har bara varit 1, så hoppas det bara är 1 denna gång också.

Men visst är det svårt att hålla det hemligt. 2 personer som jag skulle hålla hemligt fram till midsommar har redan kommit på mig och frågat om jag är gravid. Vill inte ljuga, så de fick veta.

Underbart och få berätta också. =) Fler som glädjs åt den stora nyheten. 
Svar på tråden BF januari 2014