• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Elvinsmamma
    Idag skulle man gått på inskrivning men icke! är sjuk och allting jag äter rinner bara rätt igenom mig! 
    hoppas det är något jag ätit och att inte graviditeten kommer vara såhär för då vet jag inte vart jag ska ta vägen!
    så ska på inskrivning den 30/5 istället och då kommer jag vara i v.9 ca istället för v.7.. 
    känns som om det är evigheter tills dess!! 
  • pippsor
    Sandra 061 skrev 2013-05-14 08:20:50 följande:

Samma med mig. Jättesvullen redan i v. 6. Brukar hålla i sig till ca v. 15. Men jag har varit det i mina 2 tidigare graviditeter också. Vi har alltid varit misstänksamma att det är tvillingar. Men det har bara varit 1, så hoppas det bara är 1 denna gång också.

Men visst är det svårt att hålla det hemligt. 2 personer som jag skulle hålla hemligt fram till midsommar har redan kommit på mig och frågat om jag är gravid. Vill inte ljuga, så de fick veta.

Underbart och få berätta också. =) Fler som glädjs åt den stora nyheten. 
    Ja, jag var gravid samma tid på året med sonen också. Han är född den 1a februari. Kommer ihåg att det var jobbigt att se småtjock ut hela sommaren ;). Speciellt innan folk fick veta. Jaja, det går snabbt och sen kommer den fina riktiga gravidmagen :) Längtar så! Detta blir med största sannolikhet sista barnet så jag ska njuta.

Ja, det är så underbart att få berätta. Mina närmaste vänner vet men vi ville vänta med familjen tills efter v.12. Min bästa tjejkompis började gråta och ringer varje dag och frågar om jag har tagit hand om oss, haha. Så gulligt.
  • 30maj

Jag berättade också för min närmsta vän, hon är höggravid och har faktiskt bf imorn, haha så hon började också gråta av lycka!;) så kuuul! Ska vänta att berätta för familjen tills vi hela familjen med låstassyskon och allt åker till Spanien i juni, då är ja i vecka 10 och hoppas att de inte blir nåt mf efter de:)
    Först tänkte vi berätta på sonens 2 års kalas men då är ja bara i vecka 7 så vi väntar lite till:)

• EmiliaGK

Ringt MVC idag och fått tid redan på torsdag! Då jag inte fick tillbaka min mens efter MF innan jag blev gravid igen så ville hon boka in en tidig tid för samtal. Känns skönt att det är i rullning nu och min BM vet jag sen tidigare är väldigt bra!

• Veronica76

Är den någon annan som har en stickande/huggande känsla/smärta på vänster sida i magen, typ vid höjd med höftbenet?
    Har känt det till å från och speciellt idag så gör det mer ont, inget jag kan minnas att jag känt från min tidigare graviditet.... 

• mariafii
    Veronica76 skrev 2013-05-14 09:56:47 följande:
    Är den någon annan som har en stickande/huggande känsla/smärta på vänster sida i magen, typ vid höjd med höftbenet?
    Har känt det till å från och speciellt idag så gör det mer ont, inget jag kan minnas att jag känt från min tidigare graviditet.... 

För mig kan det sticka till lite ibland men försvinner fort
  • Elvinsmamma
    ja det sticker ibland men försvinner lika fort igen :)
  • goaround

Hej hej :)
    jag är också gravid i v.5. BF den 16 januari 2014 :)
    Någon som bor i Uppsala?:)

• hundenhubbe
    Jag har de fast i höger!
  • sunnydays
    I söndags högg det verkligen till så ja sa aj i några sek. sådär riktigt obehagligt. Men sen försvann det och inte känns så sen dess. Sticker till gör det ibland. Tror det är rätt vanligt.
Svar på tråden BF januari 2014