Inlägg från: popcornplaya |Visa alla inlägg
  • popcornplaya

BF januari 2014

Frågar du nått så svarar säkert nån :) men vet av erfarenhet att det kan bli lite snurrigt i trådarna i början då många skriver men det brukar lugna sig efter ett tag.

Angående det du skrev att du är känslig så är jag allt det också. Lite till och från i alla fall.

• popcornplaya

Aadomeniqe: molande värk behöver man inte ha hela tiden. På mig kommer det och går. Du känner ju ändå av annat. Har du fått en blödning?

• popcornplaya

Me2: du kanske ska kontakta gyn för att kanske få komma in på en koll. Kan ju vara bra om du nu känner att du har mkt ont. Om inte annat för att du ska känna dig lugnare.

• popcornplaya

Sarakarla: sådär får jag lätt just när jag står i duschen då jag varit gravid. Mest med sonen då va det så illa att jag fick sitta på en pall i duschen för att inte tuppa av. Inte duscha på tom mage och inte duscha för länge är mina tips.

Det är väldigt läskigt när det blir så. Förstår att du blev rädd.

• popcornplaya

C4trin: hur gamla är ni? Förlåt att jag undrar men med tanke på vilka namn ni funderar på så säger mina fördomar att du är runt 20 ;)

Själv har jag inga pojknamn alla på lager men gillar Elsa och Astrid som flicknamn.

• popcornplaya

30maj: du behöver inte gilla det jag skriver.

Det va bara en fundering. Jag får väll erkänna att jag kan va fördomsfull med vad folk gillar för namn. Och visst kan det säga mkt om vad man är för person, jag tycker det är lite intressant bara. Skrev en uppsats i ämnet när jag gick i skolan.

Och ja jag är en ganska mogen förälder ;) är ju ändå 28 gamla år nu och väntar mitt tredje barn. Då hinner man mogna en del. Mina namnval har varierat också genom åren. När jag väntade dottern hade jag thyra och leia och liknande som alternativ. Idag skulle jag aldrig kunna tänka mig dessa namn.

• popcornplaya

Me2: åk in till gynakuten. Dom kan inte neka dig. Så får du kolla upp dig och förhoppningsvis är allt bra och du kan slappna av.

• popcornplaya

Fördomar har vi alla men det va inte menat att va på ett dömande sätt alls.

26 är ju inte så ungt ;) jag har blivit mer fäst vid gamla namn det sista, dock inte pojknamn.

Tur vi alla har olika smak för det hade ju vart tråkigt om alla barn hetat likadant.

• popcornplaya

Det bor en del barn runt där vi bor som har lite av de äldre namnen. Det gör väll att man själv börjat se det som namn på barn och inte på gamlingar längre :)

Angående stavningar så har jag också svårt för alldeles för konstiga stavningar. Även om min son fick heta Philip med ph ;) själv heter jag sarah och har hela livet fått påpeka att jag stavas med h på slutet. Ganska tröttsamt.

Svar på tråden BF januari 2014