BF januari 2014
Vi kommer också ta reda på kön. Gjorde det med dottern också och tyckte det blev mer verkligt och lättare att knyta an.
Vi kommer också ta reda på kön. Gjorde det med dottern också och tyckte det blev mer verkligt och lättare att knyta an.
Det är standard att få bara ett ultraljud och det i v.18 ungefär. Det beror lite på vilken kommun man bor i. Många som gör tidigare ultraljud gör det antingen privat eller har speciella skäl. Inskrivnings tiden bokar ni säkert när du är där på hälsosamtalet.
Du ska aldrig behöva känna dig överkörd! Och är du inte nöjd med din bm så har du alltid rätt att byta.
Ja det borde va samma för alla men det är nog vanligare att man inte får göra tidiga ul än att man får det.
Jag började må lite illa i v. 7 men för mig går det rätt bra så länge jag inte hoppar över måltider.
Emma0822: välkommen :)
Man blir ju oftast större andra gången :)
På mig syns inget, är inte svullen heller. Men har en del extra runt magen efter två graviditeter. Vet att magen kom tidigare andra gången men det va nog runt v 12 kanske.
Nu ska jag äta en skål konserverad frukt ;) fick världens sug på det.
Me2: här blir det ju också tredje. Vet lite hur du menar. Känns som folk liksom tänker att hur många barn ska vi ha. Nu har vi bara berättat för min mamma och svärisarna än så länge. Mamma tyckte det va kul men svärisarna reagerade väll sådär. Deras första fråga va typ om vi skulle göra kub denna gång. Kändes ganska tråkigt.
Skulle välja bort vul då. Men tror inte det är så farligt med några ul ärligt talat. Finns ingen forskning hittills som visat på att det skulle va farligt.