Inlägg från: popcornplaya |Visa alla inlägg
  • popcornplaya

BF januari 2014

vilja89 skrev 2013-09-30 22:11:05 följande:
    Fast man måste ju ändå kunna diskutera som vuxna människor, som jag utgår från att vi alla är i gruppen ;)

Kan man inte med att någon tycker åt andra hållet och inte jämt stryker medhårs så kan det nog bli kämpigt framöver i livet :b

Jag älskar att diskutera sånt här, så börjar någon hänger jag gärna på. :) Man får se rätt mycket på förskolorna när man jobbar, och det är spännande hur olika alla tycker och tänker, tycker jag. :)
    Jag älskar att diskutera och har ofta diskuterat detta ämne i olika trådar. Men vet att det kan bli rätt hetska diskutioner.

Jag mena väll mer som sagt att alla har vi olika smak när det gäller kläder. Mina barn har "vuxenkläder" eller hur man ska säga och väldigt icke könsneutralt. Och jag tycker inte att den färglada mönstrade typen av kläder är fint. Andra tycker tvärtom. Det går inte att ändra hur mkt man än diskuterar.

När barnen är små köper jag dom kläder som jag tycker är snygga, ju äldre dom blir får dom bestämma mer själva. Min äldsta börjar vilja bestämma mer när vi är ute och handlar nu om vad han vill ha för kläder.
  • popcornplaya

Idag längtar jag ihjäl mig efter bebis!!!!

Tur att det är jul och sånt sen så man kan fördriva tiden med julförberedelser.

Angående sparkar igen så är min pojk inte så mkt för att sparka. Han rör sig mest runt i magen. Får se hur det blir framöver. Men mina barn har alla vart rätt lugna i magen.

• popcornplaya
    englasmamma86 skrev 2013-10-01 10:29:09 följande:

Sparkarna tycker jag är mysiga men ibland har han fotbollstävling på urinblåsan och set mindre kul he he..jag har kommit fram till att min lilla pojk ligger mes huvudet på höger sida av magen och sen tvärs över magen ,han har legat så i stort sett hela tiden. Han rör sig mkt men så fort han ska sova osv blir det det läget igen smile1.gif .. ni som blir sparkad på revbenen måste ju ha en bebis som ligger med huvudet ner då smile1.gif ,jag har inte varit med om det än men vet att det kommer..min lille satsar mest på urinblåsan ha ha..min dotter på sig till rätta runt v 31 ner i bäckenet sen stanna hon där till 40 +5 ..ni som har barn innan när la era bebisar sig till rätta?

Oj det kommer jag inte ihåg. Ganska tidigt har jag för mig. Dock fixerade dom sig aldrig.
  • popcornplaya
    vilja89 skrev 2013-10-01 13:33:06 följande:
    Har också sånna dagar då jag är extra "kär" i bebisen och längtar sönder efter den :)

Jag tänker mig också att alla julförberedelser distraherar en :)
    Ja jag är väldigt jultokig också så jag grejar gärna mkt inför jul. Hoppas bara man ska orka med jul som vanligt, kommer ju va ganska höggravid.
  • popcornplaya
    vartjagängår skrev 2013-10-01 13:18:58 följande:

Ikea Västerås har saldofel! Fanns hur många vita Sundvik som helst där idag så en fick följa med hem. Skönt!

Förövrigt v.23 idag & sf-mått på 26cm. Hah. Låg alltid i överkurva med sonen också.

Det gjorde jag med min pojk också. Nu ligger den på medel ungefär. 25 i v.26
  • popcornplaya
    vilja89 skrev 2013-10-01 14:09:10 följande:

Konstig fråga kanske.. Men jag jobbar ju på förskola och idag har det varit extra mycket plocka upp på golvet samt att jag hjälpte 14 barn själv att klä på sig och gå ut. Dock barn mellan 3-4 år, men det blir trots allt mycket skor som ska fixas osv osv.

Vi flera tillfällen kändes det som att jag bokstavligt talat mosade min bebis i magen. Att jag böjde mig hastigt och djupt liksom. Det borde väl inte vara möjligt? Har dock inte känt bebisen alls på hela dagen. Och den är riktigt vild i tid och otid annars. :(

Nä du kan inte klämma bebisen så den skadas. Däremot kan det ju bli obekvämt för en själv.

Om några veckor kommer du inte kunna böja dig så för då kommer magen va för mkt i vägen.

I slutet på mina graviditeter har mannen fått klippa tånaglarna åt mig ;)
  • popcornplaya
    vilja89 skrev 2013-10-01 14:11:38 följande:
    Ja, precis! Kommer inte dra på mig någon julfrukost eller jullunch i år i alla fall ;)
    Förr hade jag alltid folk över på julfrukost men slutade med det förra året. Blir för stressigt. Dock har vi firandet hemma hos oss på eftermiddagen.
  • popcornplaya
    Burberry skrev 2013-10-02 10:55:33 följande:

Visst var det en hel del av er här som arbetar inom vården? Någon som känner till vaccineringar bra?

Stod ju på Aftonbladet idag att gravida rekommenderas ta influenssavaccinet i år. Vår familj brukar ta det varje år, så känner mig inte tveksam till att ta vaccinet, utan det jag undrar är om man kan ta vaccinet trots att man är förkyld?

Skulle ju få vaccinet gratis i november på mödrarådgivningen, men maken beställde idag från apoteket vaccinet också åt mig när han beställde till resten av familjen, ville vi alla skulle ta den före vi far på resa. Vi har alla lite känning av förkylning, men den verkar inte riktigt bryta ut. Vaccinet skulle vi få om två dagar. Någon som vet om det är ok att ta det nu (ingen har feber, och brukar inte heller få det vid förkylning)?

Lite snor är nog ingen fara men är man lite allmänt hängigare är det nog bättre att vänta. Man är känsligare som gravid och kan lättare få biverkning på vaccinet.

Själv vaccinerar vi oss aldrig här hemma. Inte ens dottern som får erbjudande varje år.
  • popcornplaya

Tänkte snart börja laga mat och frysa in för att ha när bebis ploppat ut. Vet att matlagning inte är prio i början direkt. Vill ha tips på vad man kan göra för massa olika som funkar bra att frysa in.

• popcornplaya
    Ninniisen skrev 2013-10-02 19:36:02 följande:

Jag tror inte att jag skrivit in mig här men minnet är som en guldfisk så omöjligt är det inte :) 

Jag väntar femte barnet som är beräknat till den 26 januari. Mest troligt blir det igångsättning tidigare pga stora barn och rädsla för komplikationer.
    Vi väntar en liten tjej så det blir fjärde tjejen i ligan. Har en pojke som hamnar mitt emellan allihop :)  

° ? Izabelle 071004 ° ? Felicia 090704 ° ? Gabriel 100731 ° ? Alice 120919 ° ? Skrutten 140126 ° &
    Välkommen! Vad spännande med nr 5 :) hur gammal är du?

Själv väntar jag nr 3 :)
  • popcornplaya
    Maliz skrev 2013-10-03 12:40:01 följande:

En helt annan fråga :) men ska ni vaccinera er mot influensan?

Nej ser ingen anledning till det.
  • popcornplaya
    sunshine93 skrev 2013-10-05 23:12:21 följande:

Läste nyss på FL att Socialstyrelsen rekomenderar alla gravida att vaccinera sig mot influensan.

Jag vill absolut INTE göra det , har för mycket skräck för att drabbas av narkolepsi och av att något ska hända bebisen i magen.
    Men sen så läser jag att det står att man riskerar att bli mycket allvarligt sjuk av influensan som gravid och att det är en risk för bebisens och mitt liv.

Jag vill inte vaccinera mig för jag anser att man inte vet så mycket hur det påverkar mig eller bebisen, men sen så jag vill inte heller riskera bebisens och mitt liv som det står man gör om man EJ vaccinerar sig.

Kommer ni att vaccinera er?

Man har inte större chans att få influensa som gravid men om man får det kan man kanske bli lite sjukare ån man annars skulle blivit eftersom immunförsvaret är lite försvagat. Bebisen är inte i fara av influensa.

Jag kommer inte vaccinera mig. Har aldrig gjort det innan heller.
  • popcornplaya
    Baby2014 skrev 2013-10-14 10:24:08 följande:

Igår ville flickan ut, hafe SD jela dagen som blev värre och värre. Kom in strax efter 19 barmet mådde inte bra i magen hjärtljuden sjönk hela tiden så Det blev akutsnitt! Flickan mår jättebra hon andas själv trots att hon hat respirator och så fick hon en påse blod. Hon föddes i v 26+4 vägde 875gr och var 36cm m. Ursäkta min stavning, morginet gör det inte enkelt

Men oj! Lilla pluttan då!!!!
Svar på tråden BF januari 2014