Inlägg från: SaraKarla |Visa alla inlägg
  • SaraKarla

BF januari 2014

Tack bananiss! Blir så jobbigt att arbeta med dessa smärtor. När man äntligen har lunch och lågt blodsocker (

• SaraKarla

Någon annan som fått restless legs under graviditeten? Haha jag blir toooooikig

• SaraKarla

Siran: ja, det är riktigt jobbigt måste ha brist på något!

Jag tror också jag känner bebisen sedan några dagar tillbaka. Känns tidigt, med ettan kände jag för någon gång efter vecka 20 och då mest "fladder", nu känner jag verkligen små små buffar/sparkar längst ned i magen, har till och med känt när jag tryckt handen hårt mot livmodern.. Är det ens möjligt?? Går in i vecka 15 denna helg...

• SaraKarla

Måste fråga en sak.. Jag jobbar som sommarvikarie på hemtjänsten nu och jag har av misstag tagit i mediciner (piller) som man ej ska ta med bar hand (man måste ha handskar) och detta är speciellt farligt om man är gravid. Detta har jag gjort mer än en gång men inte så många ggr. Är det farligt tror ni???

• SaraKarla

Ja, sist gång gjorde jag det omedelbart när jag såg att de inte skulle tas med bar hand och vi spritar ju händerna efter varje besök så jag är ganska säker på att jag gjort det andra gånger också, men helt 100 är jag inte

• SaraKarla
    Baby2014 skrev 2013-07-04 12:11:18 följande:

Det är nog ingen fara men man ska inte handskas med tabletter sådär över huvud taget. Det är därför man använder skedar eller häller ner tabletten i koppen direkt när man jobbar på sjukhuset om man inte har handskar på. Gör det till en vana att aldrig hanskas med tabletter oavsett vad det är.

Okej, tack för tipset. Men då är det väl ingen idé jag ringer och rådfrågar? Det finns väl inget att göra nu ändå, kan det verkligen ha påverkat bebisen? Detta hände för flera dagar sedan men har tänkt på det mer och mer, i början tänkte jag inte alls på det. Men det var en kollega som sa att vi gravida ska absolut inte ta i dessa piller!
  • SaraKarla
    Baby2014 skrev 2013-07-04 12:49:21 följande:

Det finns nog inget de kan göra men känns det bättre för dig så ring så kan de kanske lugna dig så att du slipper tänka på det. Att du tagit i dom några ggr är nog ingen fara, det är nog större fara när man handskas med dom dagligen.

Jag ringde nu ändå till rådgivning och de sa att det inte var någon fara och inget att tänka på, mer än att använda handskar i fortsättningen!
  • SaraKarla

Haha, jag hade inga problem att sova som gravid men förstår givetvis att det är individuellt!

• SaraKarla

Hej! När och hur får man resultaten på proverna man gjorde vid inskrivningen? Tänkte ifall man har brist på något osv

• SaraKarla

Oj det har gått 2 veckor för mig. Med första barnet ringde de aldrig men jag fick ju papper på allt men minns inte när :-/

Svar på tråden BF januari 2014