Inlägg från: SaraKarla |Visa alla inlägg
  • SaraKarla

BF januari 2014

Någon som vill hänga på att fokusera på att äta nyttigt? Är ju så lätt att få sug på massa saker med alla hormoner i kroppen så vi kanske kan stötta varandra? vad äter ni till frukost idag tjejer?

• SaraKarla

Åh, nu blev jag sugen på te! det ska jag värma till frukosten! Här blir det annars filmjölk och fullkornsflingor samt lite honungsmelon. Tjuvstartade med ett knäckebröd och smör imorse, annars blir jag yr

• SaraKarla

Hej tjejer.. Ser ni skriver om illamående... Jag har fått mer och MER illamående nu på slutet. Är i vecka 14 nu och har idag mått så extremt illa. Verkligen helt spyfärdig på jobbet, samtidigt som jag känner mig helt febrig... Uhhh det är hemskt och yrseln ger sig tusan aldrig! Idag klagar jag mycket men, tar så på min energi att må såhär och speciellt när jag jobbar!

• SaraKarla

Jag tycker tiden går segt.
    Vi ska kolla kön. Är så nyfiken inte många veckor till rul nu.

• SaraKarla

Någon som vet om det finns något receptfritt mot magkatarr eller om man kan få något utskrivet?? Har hemskt ont!

• SaraKarla

Ok då ska jag köpa det imorgon. Fungerar den bra?

• SaraKarla

Jo jag får åka dit igen. Hur är det med mat? Vet att man ska undvika kaffe och stekt mat. Och mjölkprodukter?

• SaraKarla
    LinaThulin skrev 2013-07-02 20:34:45 följande:
    Måste höra med er som är ungefär lika långt gången som jag, v 13+2.
    Har ni problem med att kissa ? Jag känner mig jätte kissnödig och blir snabbt jätte spänd över magen men när jag kissar så släpper det inte riktigt, känns som om jg inte kissar tillräckligt :/
    Fortfarande spänd och det känns olustigt i magen, lite som det känns när man vaknar på morgonen och är super kissnödig och blåsan tar sån plats att hela livmoderns trycks upp och känns super spänd.
    Nån som förstår vad jag menar ? Någon som känt lika ? Borde man kolla upp det ?
    Jag känner mig så olustig. :(
    Jag känner så ofta. Men det kan vara bra att kolla upp så det inte är uvi. Ring din vårdcentral imorgon och gör ett urinprov så ser du direkt. Jag brukar i alla fall känna att det är svårt att "tömma" mig då. Men som sagt känner jag precis så även när jag inte har uvi. Svider det något? Är du öm i magen?
  • SaraKarla
    varmland skrev 2013-07-02 20:36:45 följande:
    Måste bara fråga er.
    Var på kub-test förra veckan och allt såg bra ut  ( har oxå före det varit på 3 vul )  
    Är nu i v  13+ 4 men är fortfarande så himmla orolig för MA/ missfall.
    Har ju en historia av upprepade MA   (  det längsta vi klarat oss tidigare är 10+6 ) 
    Ska på inskrivning hos BM på måndag. Har även köpt en angel sound som vi får i morgon. Men vet inte om jag vågar testa den , tänk om vi inte hör något.  Är så super nojjig hela tiden :(    
    Ingen mer än jag som fortfarande oroar sej för ma, missfall när ni gått över v 12? 

Jag är i vecka 13+2 och tänker också på MA ibland. Är inte jätteorolig men ibland kommer tankarna. Jag försöker att lita på de (få) symtom jag har. Känner ju att livmodern är hård när jag ligger ner, att det sträcker sig och gör ont i ligamenten, blir kissnödig på nätterna m.m. Även om det är små symtom. Sen har jag ju lite illamående/yrsel/magkatarr men det kan man säkert ha om man inte är gravid. Är ju dessutom vanligt att vara utan symtom dessa sk spökveckor, känner du något?
  • SaraKarla
    varmland skrev 2013-07-02 20:55:39 följande:
    Jag har ju inte haft några som hellst symtom denhär grav. Alla de gånger det slutat i MA  ( har alltid fått MA , min kropp fattar nog inte när något gått galet)  så har jag haft lite olika symtom i alla fall. Inte så många, men denna gången är det inga alls. Så är ju svårt att känna sej gravid oxå och syns ju absolut inget ännu.

Känner du att livmodern är hård? Vissa symtom tänker man kanske inte på. Är du kissnödig på natten/tidig morgon tex? Det kanske inte hjälper att leta symtom men... Du får inte göra något extra ul snart då pga dina tidigare MA?
Svar på tråden BF januari 2014