Inlägg från: SaraKarla |Visa alla inlägg
  • SaraKarla

BF januari 2014

Var en billig vagn så det är inte hela världen, undrade mest om det var jag som inte fattade

Över till annat... Jag läser överallt att man ska undvika stress i graviditeten och att stress påverkar barnet under hela graviditeten, detta läser jag nästa på varenda sida och app. Men alltså, på vilket sätt påverkar det barnet? Jag är själv väldigt stressad för tillfället och vill ju inte att det ska påverka barnet. Så vad tror ni?   

• SaraKarla

Imorse var vänster sida av magen hård som en boll, var verkligen en kula som buktade utåt... Det satt i jättelänge och jag kände den jätteväl verkligen... Någon annan som känt så?

• SaraKarla

Nej det är nog livmodern men urinblåsan som trycker på den, läste jag någonstans :) den var så långt till vänster, måste ha vart livmodern :)

• SaraKarla
    verkar skrev 2013-06-26 19:16:35 följande:
    JAG/VI SKA FÅ TVILLINGAR!!!! Jag är lite chockad, fick reda på det idag. Hon som gjorde ul, sa oj, sen blev hon tyst i några sekunder, sen sa hon titta det är tvillingar. Det var allså ett KUB test jag gjorde idag : -) kommer lämna blod imorgon pga när jag skulle ha gjort det mådde jag dårligt illamående+kräkningar att jag fick avboka. Så risbedömingen får jag sen. Jag fick en ny tid 5/7 för barnmorskan kunde inte mäta tvillingen B som var lite mindre än den andra skiljer 3 dagar stoleksmässigt. Vanligt tydligen Ingen i varesig min släkt eller sambons har fått tvillingar!!! Barnmorskan sa att det var var 80'de som är en tvilling graviditet.

Herre gud, grattis i massor!!!!!!!!!!!
  • SaraKarla

Usch å fy för denna yrsel, vissa dagar går man ju runt på moln hela tiden och får hålla i sig... Borde det inte lugna ner sig snart?!!!!

Annars känns det bra för magen börjar bli så stor nu!    

• SaraKarla
    Linis8 skrev 2013-06-26 20:31:04 följande:
    Vi blir bjudna på smågråtstårta i morgon på jobbet, vågar man äta det?

Å vad gott, det åt jag massor av med första barnet, hade cravings på det. Varför skulle man inte våga det?
  • SaraKarla

Åh jag vill också göra ul... Är lite nojig över hur allt står till där inne. Haft en blödning men det var normalt enl bm så fick ej göra ul.

• SaraKarla

Finns inte här! Grrr får bara vänta otåliga jag. Men risken är väl liten att något hänt??

• SaraKarla

Å vad kul att ni sett bebisar och att det är så mycket liv redan!

Jag är heeeeelt slut idag!! Känns i hela kroppen, inte lätt att jobba heltid och vara gravid, men pengar måste man ju ha någon annan som är trött än?

Vill känna rörelser snart

• SaraKarla

Trevlig resa popcornplaya jag lägger mig nästan varje kväll vid 20-21 tiden

Svar på tråden BF januari 2014