• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Elinannamaria

Tog ett cb med veckoindikator igår som visade gravid 1-2a veckan sedan befruktning, 4e veckan då gissar jag. Kanske blir ett februaribarn då...?Hur tidigt började ni bli illamående?

• popcornplaya

Jag började må lite illa i v. 7 men för mig går det rätt bra så länge jag inte hoppar över måltider.

• verkar
    Me2 skrev 2013-05-23 08:05:10 följande:
    Är bara i v5 än.
    verkar skrev 2013-05-23 07:58:31 följande:
    Igår bar en riktig skit dag. Fick sjukskriva mig från jobbet (illamående och kräkningar) och så missade jag dotterns uppträdande på skolan. Dessutom har min chef jagat mig på telefon (jag har inte brättat för henne än). Idag känns det brätte än så länge i allafall. Ondansetron kanske gör tricket...
    Kramar ! Hoppas också på Ondansetron ! Tror även att jag ska be om att få prova Pyridoxin (B6), det verkar också ge resultat.

Ja, det skadar ju inte att prova! Nästa gång jag ska till Apoteket ska jag köpa det.
    Ursäkta min dyslexi
  • Mymemlan
    verkar skrev 2013-05-23 10:20:36 följande:

Ja, det skadar ju inte att prova! Nästa gång jag ska till Apoteket ska jag köpa det.
    Det verkar inte finnas på alla apotek..Jag har letat det på många apotek nu och äntligen hitat, men på ett lite längre bort. 
  • varmland

Förstår din oro Vicke. Har själv flera MA i bagaget. det senaste vad i slutet av dec i v15.  Man kan inte göra annat än härda ut oron tyvärr. Jag går på vul varannan vecka, det stillar oron några dagar sedan är den tillbaka. då jag varit med om att man gjort flera vul  och allt varit bra och sedan efter några dagar så har ma konstateras.  Så  är bara före oss att härda ut veckorna för att kanske runt v20 kunna börja glädjas åt graviditeten. Håller tummarna att vi tar oss dit :)

• verkar
    Lua skrev 2013-05-23 10:01:19 följande:
    Jag mår också illa hela tiden, har gjort det nu i tre veckor utan uppehåll. Kräks inte men å andra sidan lättar det heller aldrig, sitter bara i halsen och gör det jobbigt att ens prata 24/7. Usch! V. 9 i dag, så kanske halvvägs in i illamåendet om jag har tur.

Det finns hjälp att få, prata med din BM.
    Ursäkta min dyslexi
  • Emma0822

Tyckte mig skriva ett inlägg här igår, men kan inte hitta det. Ny här så det kan hända att jag skrev i nån annan tråd.

Plussade runt 26-27april, (gjorde så många att jag vet inte vilken dag det första svaga strecket kom) Var på UL som blev ett VUL igår (BM tyckte min livmoderkant stod så högt att hon trodde jag var i V 18-20.) Dock var jag bara i 6+4 så jag är beräknad i Januari, 12:e tror jag...

Har tre barn sen tidigare, födda -04, -06 och -12.

Tänkte se om man kunde hänga med er här under denna graviditet...

• Potatis

Hatar denna oro! Var tvungen att testa imorse, igen! Plusset var starkare än någonsin. :)

• verkar
    Mymemlan skrev 2013-05-23 10:23:34 följande:
    Det verkar inte finnas på alla apotek..Jag har letat det på många apotek nu och äntligen hitat, men på ett lite längre bort. 

Ok, bättre att ringa och be dem beställa då.
    Ursäkta min dyslexi
Svar på tråden BF januari 2014