• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Siran
    JochD skrev 2013-05-22 20:39:22 följande:
    För en stund sen började jag frysa nåt kopiöst, på ett feberaktigt sätt. Är det nåt som kan vara dåligt? Är det farligt med lite feber utan anledning? Kan inte komma på varför jag skulle få feber plötsligt men det känns så.

Jag har gått från att frysa till att svettas på några minuter i flera dagar nu. Är väl hormonerna eller nåt!
  • Siran
    Susanne1975 skrev 2013-05-22 20:29:58 följande:
    Lämnar er med sorg i hjärtat och önskar er andra varmt lycka till!   Plockar bort mig från BF-listan också. Det ser ut som jag just nu genomgår mitt tredje missfall.  Ökande blodmängd och smärta kan inte vara annat än dåligt. Av hela mitt hjärta önskade jag en liten bebis i januari nästa år men ödet ville annat. Kanske får jag nöja mig med att vara enbarnsförälder till min älskade, bästa son som är hela 16 år. Han slutade fråga efter syskon när han insåg att det inte var någon idé. Är bara tom och ledsen just nu. 

Beklagar verkligen :(
  • JochD
    Siran skrev 2013-05-22 20:45:45 följande:

Jag har gått från att frysa till att svettas på några minuter i flera dagar nu. Är väl hormonerna eller nåt!
    Ja, enligt termometern så hade jag 36.4 så ingen feber. Skumt, det känns precis så.
  • Ellen 20
    Lämnar er med sorg i hjärtat och önskar er andra varmt lycka till! {#emotions_dlg.flower} Hjärta Plockar bort mig från BF-listan också. Det ser ut som jag just nu genomgår mitt tredje missfall. Gråter Ökande blodmängd och smärta kan inte vara annat än dåligt. Av hela mitt hjärta önskade jag en liten bebis i januari nästa år men ödet ville annat. Kanske får jag nöja mig med att vara enbarnsförälder till min älskade, bästa son som är hela 16 år. Han slutade fråga efter syskon när han insåg att det inte var någon idé. Är bara tom och ledsen just nu. Gråter
    jag beklagar verkligen {#emotions_dlg.flower}. Hoppas verkligen din dag kommer Rynkar på näsan. ge inte upp.. Kramar
  • Me2
    Lämnar er med sorg i hjärtat och önskar er andra varmt lycka till! {#emotions_dlg.flower} Hjärta Plockar bort mig från BF-listan också. Det ser ut som jag just nu genomgår mitt tredje missfall. Gråter Ökande blodmängd och smärta kan inte vara annat än dåligt. Av hela mitt hjärta önskade jag en liten bebis i januari nästa år men ödet ville annat. Kanske får jag nöja mig med att vara enbarnsförälder till min älskade, bästa son som är hela 16 år. Han slutade fråga efter syskon när han insåg att det inte var någon idé. Är bara tom och ledsen just nu. Gråter
    Nej va tråkigt ! Beklagar, ta hand om dig !
  • majpan
    Usch och fy vad hemskt! Beklagar verkligen Rynkar på näsan
  • Wilmis07
    Beklagar verkligen
    Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • majpan
    30maj skrev 2013-05-22 20:16:08 följande:
    Vår son heter Vilde:) ett namn vi älskar och kunde aldrig tänka oss honom heta något annat! Blir nästa en tös funderar vi på Ottilia, blir de en kille så blir de nog Marlon eller Otto;)
    Otto är finaste namnet i världen! Vår sons namn Tungan ute Har inga direkta namnförslag nu men vi provade Alfred med sonen, men det kändes liksom inte rätt på honom. Men kanske blir en Alfred den här gången istället. Tycker att det är superfint!
  • LillFrö
    vilja89 skrev 2013-05-22 19:20:44 följande:
    Bara jag som tycker det är en djungel när man ska köpa fisk?! Fattar verkligen inte vad man får äta. Jag älskar fisk och äter det redan flera gånger i veckan, men på listan från Livsmedelsverket så står det en lista liknande: All odlad fisk Lax Tonfisk Torsk Menar de då att man kan äta lax tex som INTE är odlad? Eller får man bara äta odlad fisk? En annan sak som är komplicerad är att jag jobbar på förskola och där vet inte all personal om lilla Ärtan än. Kan man lita på att fisken där är okej att äta? Vi har ju pedagogisk lunch.

Jag är också en fisk-maja och har försökt tänka till i denna djungel. Jag har uppfattat det som att den mesta fisk är okej MEN att man inte mer än ett par gånger per år ska äta insjöfisk. Den fisk som serveras i skolan är säkerligen vanlig odlad eller från de stora haven... Men fråga någon av "mattanterna" annars :)
  • hundenhubbe

Haha, missade att kolla nu på 2 dagar och hade över 200 inlägg att läsa ikapp! Tog en kopp te och läste igenom de Roligt att ni skriver så mycket!

Svar på tråden BF januari 2014