• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • popcornplaya

Det är standard att få bara ett ultraljud och det i v.18 ungefär. Det beror lite på vilken kommun man bor i. Många som gör tidigare ultraljud gör det antingen privat eller har speciella skäl. Inskrivnings tiden bokar ni säkert när du är där på hälsosamtalet.

Du ska aldrig behöva känna dig överkörd! Och är du inte nöjd med din bm så har du alltid rätt att byta.

• Aadomeniqe
    popcornplaya skrev 2013-05-23 07:16:43 följande:
    Det är standard att få bara ett ultraljud och det i v.18 ungefär. Det beror lite på vilken kommun man bor i. Många som gör tidigare ultraljud gör det antingen privat eller har speciella skäl. Inskrivnings tiden bokar ni säkert när du är där på hälsosamtalet.

Du ska aldrig behöva känna dig överkörd! Och är du inte nöjd med din bm så har du alltid rätt att byta.
    jag kommer göra 3 UL .. ett nästa fredag pga nojja . Andra den 1 Juli ..och det 3:e vet jag inte riktigt än ! tycker att det e lustigt att det är olika regler i olika kommuner faktiskt..borde va samma för alla.
  • popcornplaya

Ja det borde va samma för alla men det är nog vanligare att man inte får göra tidiga ul än att man får det.

• Me2
    Mymemlan skrev 2013-05-23 07:14:18 följande:
    Me2, jag har primperan och lergigan comp som vanliga tabletter..
    Be att få prova supparna, jag tyckte att det var en lättnad att veta att åtminstone en av medicinerna fanns kvar. Har för mig att jag började med den och sen när jag visste att den hade tagit så tog jag de andra som var i tablett form.

Hoppas att BM ringer idag så jag kan få lite också De har haft fel på telefonerna i två dagars tid och inte kunnat ringa upp. Surt för allt jag läst säger att desto fortare man lyckas få stopp på HG desto större chans är det att det minskar i styrka och längd.
  • Mymemlan
    Me2 skrev 2013-05-23 07:23:02 följande:
    Be att få prova supparna, jag tyckte att det var en lättnad att veta att åtminstone en av medicinerna fanns kvar. Har för mig att jag började med den och sen när jag visste att den hade tagit så tog jag de andra som var i tablett form.

Hoppas att BM ringer idag så jag kan få lite också De har haft fel på telefonerna i två dagars tid och inte kunnat ringa upp. Surt för allt jag läst säger att desto fortare man lyckas få stopp på HG desto större chans är det att det minskar i styrka och längd.
    ah, kan ju be att få ha båda kanske.. :) 
    Hur långt gången är du? Mår du mkt dåligt?  
  • verkar

Igår bar en riktig skit dag. Fick sjukskriva mig från jobbet (illamående och kräkningar) och så missade jag dotterns uppträdande på skolan. Dessutom har min chef jagat mig på telefon (jag har inte brättat för henne än). Idag känns det brätte än så länge i allafall. Ondansetron kanske gör tricket...

Ursäkta min dyslexi
  • Me2
    Mymemlan skrev 2013-05-23 07:38:35 följande:
    ah, kan ju be att få ha båda kanske.. :) 
    Hur långt gången är du? Mår du mkt dåligt?  
    Är bara i v5 än.
    verkar skrev 2013-05-23 07:58:31 följande:
    Igår bar en riktig skit dag. Fick sjukskriva mig från jobbet (illamående och kräkningar) och så missade jag dotterns uppträdande på skolan. Dessutom har min chef jagat mig på telefon (jag har inte brättat för henne än). Idag känns det brätte än så länge i allafall. Ondansetron kanske gör tricket...
    Kramar !
    Hoppas också på Ondansetron !
    Tror även att jag ska be om att få prova Pyridoxin (B6), det verkar också ge resultat.
  • Mymemlan
    Me2 skrev 2013-05-23 08:05:10 följande:
    Är bara i v5 än.
    Kramar !
    Hoppas också på Ondansetron !
    Tror även att jag ska be om att få prova Pyridoxin (B6), det verkar också ge resultat.
    Ah, 
    pyridoxin är reeptfritt! :) Det ska jag också köra på, det ska vara bra har jag hört!! :)  
  • mariafii
    verkar skrev 2013-05-23 07:58:31 följande:

Hade liknande dag igår men hoppas det känns bättre för dig också idag :)
Svar på tråden BF januari 2014