• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • HimmelHav
    Oh baby skrev 2013-05-23 09:55:33 följande:
    Skönt att jag nästan inte har några hormonutbrott heller. Imorse vart jag jättearg på min man och tröck ner hans smörgås i en låda så det brödet bröts av. Och nu ringde jag tokgråtandes till honom och bekände.... Nästan inga hormoner...alls

HAHAHA!! Underbart! det kan de gott stå ut med, männen. De slipper ju bära barnet, de får helt enkelt ta smällarna runtomkring istället.
  • Me2

Har nu varit hos gyn. Hon hade väldigt svårt att se något och tyckte att det var lite för tidigt, tagit en massa prover bla hcg, ska lämna ett till på måndag och har det inte stigit då så är det något som är fel
    Hon kunde däremot inte förklara varför jag har ont för allt såg bra ut. Hon ville göra ett nytt VUL i nästa vecka om proverna var ok.
    Blev inte direkt lugnare av att hon sa typ 10ggr, men om du börjar blöda så måste du åka in snabbt

Ingen annan som känner av starkt molande värk?
    Värre än mensvärk, men inte som spruckna cystor. 

• hundenhubbe
    Me2 skrev 2013-05-23 11:09:18 följande:
    Har nu varit hos gyn. Hon hade väldigt svårt att se något och tyckte att det var lite för tidigt, tagit en massa prover bla hcg, ska lämna ett till på måndag och har det inte stigit då så är det något som är fel
    Hon kunde däremot inte förklara varför jag har ont för allt såg bra ut. Hon ville göra ett nytt VUL i nästa vecka om proverna var ok.
    Blev inte direkt lugnare av att hon sa typ 10ggr, men om du börjar blöda så måste du åka in snabbt

Jag har väldigt stark molande värk ibland (Helst på kvällarna och nätterna) som kan väcka mig. De som bränner!
  • SaraKarla
    Me2 skrev 2013-05-23 11:09:18 följande:

VIlken vecka är du i och vad kunde hon se på vul?

Jag har väldigt svaga symtom jämfört med många andra, men just mensvärk har jag haft en del av, men inte nu längre. Är i vecka 8 nu.    
  • Wilmis07

Hemkommen efter ett vul där vi fick se Hjärta ticka,lite svårt att mäta men trodde att det var i början av v 7

Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • mariafii

Har precis varit på första hälsosamtalet och jag har en rar barnmorska. Jag ska få göra en oros koll den 10/6 då jag är i v.10 bara för att få se att hjärtat tickar så jag kan känna mig lugnare och det skulle jag få gratis. Sedan gör jag andra inskrivningen 11/6 och ul tyvärr efter bröllopet men då är jag i v.18

Kändes bra att få svar på en del frågor. Och eftersom vi har innekatter så sa hon att det inte vara någon fara att göra rent kattlådan tyvärr ;)är bara om dom är ute och gräver i jorden

• Oh baby
    Wilmis07 skrev 2013-05-23 11:47:20 följande:
    Hemkommen efter ett vul där vi fick se Hjärta ticka,lite svårt att mäta men trodde att det var i början av v 7

När du säger i början av vecka 7. Menar du då 6+ något eller 7+ något? Jag ska göra Vul imorgon och är nyfiken på vd jag kan hoppas se :) Tror att jag är i vecka 6+2 ungefär.
  • LillFrö

Under vecka sju brukar ju hjärtat kunna ses ticka, så det är väl precis på gränsen för dig, men vi hoppas :)

Oh baby skrev 2013-05-23 11:57:29 följande:
    När du säger i början av vecka 7. Menar du då 6+ något eller 7+ något? Jag ska göra Vul imorgon och är nyfiken på vd jag kan hoppas se :) Tror att jag är i vecka 6+2 ungefär.

• SaraKarla
    Oh baby skrev 2013-05-23 11:57:29 följande:

Jag gjorde vul i vecka 6+2, tror jag, och då såg vi hjärtat ticka
Svar på tråden BF januari 2014