• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Kramardig

Vi blev också erbjudna KUB men vi kommer tacka nej. För mig känns det onödigt även om det bara är 1% risk för missfall.. Jag tänker som så att om det skulle visa sig på kub att barnet är friskt så skulle jag ställa in mig på att barnet faktiskt är friskt. Jag skulle nog ha svårare att acceptera och få kontakt med barnet om det sen visar sig att barnet har en annan, till och med värre sjukdom. Det kan hända vad som helst under förlossningen som gör barnet sjuk dessutom, så för oss känns det totalt onödigt. Men alla gör som dom vill :)

• Fjällan

Har haft ett tillfälle idag då de har huggt till regält vid livmodern, så där så man blir kallsvettig och får lägga sig ner, smärtan höll väl i sig i någon minut, nu efter känner jag inte av något. Är i vecka 4+6. Någon som känt något liknande?

• Wilmis07
    Mymemlan skrev 2013-05-23 12:48:45 följande:
    Nu vred sig bilden ... Men här är i vecka 8 (7+1)! Våran lilla böna med ett tickande hjärta. Vi är så glada <3 

Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • Wilmis07
    Fjällan skrev 2013-05-23 13:36:50 följande:
    Har haft ett tillfälle idag då de har huggt till regält vid livmodern, så där så man blir kallsvettig och får lägga sig ner, smärtan höll väl i sig i någon minut, nu efter känner jag inte av något. Är i vecka 4+6. Någon som känt något liknande?
    Det är med allsäkerhet ligamenten,det kan  göra rent ut sagt skitont.
    Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • Fjällan

Wilmis
    Ja de gjorde verkligen skitont, kom från ingenstans och försvann lika fort som de kom!

• Wilmis07
    Fjällan skrev 2013-05-23 13:58:01 följande:
    Wilmis
    Ja de gjorde verkligen skitont, kom från ingenstans och försvann lika fort som de kom!
    Jag har det ganska ofta,ibland kommer jag inte upp ur soffan.
  • Aadomeniqe

såg precis den här 7 Eleven reklamen när han springer o köper gott till sin tjej som väntar barn.. fick mig att gråta en skvätt. Tänk att det finns sådana pappor som gör allt för sin flickvän/fru som väntar barn osv. Hur är era partner emot er nu när ni har sug efter något en sen kväll eller tidig morgon..går han o köper det då eller hur reagerar han? =)

• sunnydays
    Aadomeniqe skrev 2013-05-23 14:37:31 följande:
    såg precis den här 7 Eleven reklamen när han springer o köper gott till sin tjej som väntar barn.. fick mig att gråta en skvätt. Tänk att det finns sådana pappor som gör allt för sin flickvän/fru som väntar barn osv. Hur är era partner emot er nu när ni har sug efter något en sen kväll eller tidig morgon..går han o köper det då eller hur reagerar han? =)

Min sambo är sötast i världen. Säger att jag ska väcka honom om jag vill ha nåt så jag inte kliver upp ur sängen och mår illa. Lagar nåt till mig så fort ja vill. Så får han göra allt hemma nu, för ja mår bara illa. Och köper det jag vill ha, men har inte varit så mycke ja vill ha än.
    Gör din allt för dig?
  • sunnydays

Fy vad jag mår illa. Imorn får det nog bli att ringa bm och kolla om man kan få något för illamåendet. Kan inte göra något, bara sitta i min säng eller soffa (när jag inte sitter med huve i toan) med hink brevid konstant.

• mariafii
    Aadomeniqe skrev 2013-05-23 14:37:31 följande:

Ja den reklamen är gullig. Jag har ju inte mått illa än men i förrgår när vi varit ute och joggade så sa jag att det var bra kämpat av honom. Men då sa han att ja men är ju du som är duktig du är ju gravid :) Han tänker lite extra på mig nu men sen är jag en sån som inte brukar be om hjälp. Vi får se hur det blir sen :) Hur är din?
Svar på tråden BF januari 2014