• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • SaraKarla

Hej alla ! Har 12 mil till närmaste akut! Fick njurbäckeninflammation med nr 1 och var nära att föda i v28. Men gick bra. Är det lika farligt tidigt i grav??

• Syskonförsök
    SaraKarla skrev 2013-05-23 20:37:52 följande:
    Hej alla ! Har 12 mil till närmaste akut! Fick njurbäckeninflammation med nr 1 och var nära att föda i v28. Men gick bra. Är det lika farligt tidigt i grav??

Förra gången hade tjejen UVI redan i v 8 när vi åkte till gynakuten för att hon hade så pass ont. Hon fick direkt medicin och de sa att det inte är bra att ha det som gravid.

Dock vet jag ju inte om det är så akut att du behöver åka 12mil, helt ärligt hade vi nog inte gjort det. Om du väntar till direkt imorgon, hur nära har du då? Har ni några akuttider på er VC typ? 
  • SaraKarla

Tror vc öppnar 8 imorgon! Ska försöka vänta. Har bara 2,5mil dit! Dricker massa vatten och försöker rensa borr skiten, men satan vad ont det gör!!

• Elinannamaria

"Många kvinnor kan ha mensliknande blödningar fast de är gravida" Läst på vårdguiden. Kan en mensliknande blödning när man skulle haft mens kanske vara just mens och inte missfall? Ringer sjukvårdsrådgivnngen imorgon...

• Flikkan

Gick in i vecka 7 idag, men gud vad min kropp har varit slutkörd dom senaste dagarna, blir ju rädd ska jag vara så här utmattad resten av graviditeten? Jag har inte jobbat på någon dag och ja det har inte varit bra för mig.

Jag har drabbats av restless legs :( Kan knappt sova på nätterna nu hoppas jag iaf jag somnar utan problem då jag jobbat idag. Men sedan somnar jag 2-4 timmar i sträck sedan vaknar jag efter 30 minuter resten av natten och försöker somna om och om igen.
    inte kul att vakna 4-5 och vara klarvaken ;)

Dålig i magen är jag och har jätte ont i magen av det så har undrat om det är magsjuka men icke.
    blir så när jag inte ätit på ett tag plus illamående men det gör inte än iaf :)

Någon annan som känner igen sig? 

• mariafii
    Susanne1975 skrev 2013-05-23 19:08:51 följande:
    Tack snälla! {#emotions_dlg.flower} Jag ger inte upp än. Det blev ingen januaribebis men bebis ska det banne mig bli. Glad Jag har gråtit så tårarna tagit slut idag Gråter

Jag hoppas det går bara fint för dig och önskar dig varmt lycka till med din graviditet. Kram! {#emotions_dlg.flower}

Ja det är rätt inställning du har :) Förstår att det måste kännas jätte hårt och nästan så att jag gråter med dig men då var det något som var fel och tur att kroppen tar hand om det och nästa gång blir det en frisk larv som klarar sig. Tråkig att du inte är med oss under resan men jag håller tummar och tår för att du kommer snart igen. Styrkekramar från mig.

Tack så jätte mycket det värmer 
  • Elvinsmamma
    Flikkan skrev 2013-05-23 20:57:05 följande:
    Gick in i vecka 7 idag, men gud vad min kropp har varit slutkörd dom senaste dagarna, blir ju rädd ska jag vara så här utmattad resten av graviditeten? Jag har inte jobbat på någon dag och ja det har inte varit bra för mig. Jag har drabbats av restless legs :( Kan knappt sova på nätterna nu hoppas jag iaf jag somnar utan problem då jag jobbat idag. Men sedan somnar jag 2-4 timmar i sträck sedan vaknar jag efter 30 minuter resten av natten och försöker somna om och om igen. inte kul att vakna 4-5 och vara klarvaken ;) Dålig i magen är jag och har jätte ont i magen av det så har undrat om det är magsjuka men icke. blir så när jag inte ätit på ett tag plus illamående men det gör inte än iaf :) Någon annan som känner igen sig? 

Jag har precis likadant med magen! Den krampar och är jätte dålig och har vart det i två veckor nu och är sjukskriven två veckor framåt för att jag inte kan jobba med detta.. Får liksom springa på toa så fort jag äter något ungefär.. Det ända jag vill är att gå tillbaka till mitt jobb men det får vänta.. Tyvärr :( Och eftersom man är extra känslig nu så ligger man hemma och är jätte ledsen för att man inte kan hitta på något eller bara gå till jobbet.. Så jag känner igen mig i det du skriver..
  • BeMa

Åh! Varenda kväll jag går å lägger mig kommer de där nedrans illamåendet, har ju även dagtid men så fort jag lägger mig i sängen blir de värre!
    Vaknar även på nätterna av att jag mår så jäkla illa de enda som hjälper är en godisbit ;(
    Har ju inte kräkts nått än men illamåendet är hemskt som de är, känna som man är precis på gränsen till att kräkas!

Men nu de jag skulle komma fram till, en godisbit varje kväll

Svar på tråden BF januari 2014