• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Kärleksmiraklet
    30maj skrev 2013-05-24 09:59:43 följande:
    Jag har heller inget kaffesug.. Tycker de mesta luktar "bajs" och imorse har ja haft sån Jädra molnande värk i magen och smärta i svanken , de hade ja när ja va höggravid sist?! Har gråtit för sambon skulle åka till gymmet innan Ikea?! Haha ja är mig inte lik...tur han känner mig utan och innan och hjälper mig med allt:)
    Jag gråter också för väldigt lite och  smärta i svanken kommer och går. Prova med en vetekudde när du kommer hem på kcällen,jätte skönt:)

Hur mår du annars?Glad
  • Kärleksmiraklet
    c4trin skrev 2013-05-24 10:12:39 följande:
    V 6 (5+4) i jag oroar mig också på bristen av symtom. Lätt lätt molande illamående till och från, ömma bröst o stickningar/molande i nedre delen av magen några gånger om dagen... Vill samtidigt inte mp sämre, längtar tills jag e över vecka 12 o kanske kan slappna av lite igen!
    ja trötheten har jag och uppsvälld;)molvärk lite då och då men inte som förut... längtar också till vecka 12:)
  • jemmpa

är ny här.. plussade igår.. ska tydligen vara i vecka 5 nu...
    känner lite värk i magen. kissar lite oftare. annars känner jag inget alls
    vill oxå att veckorna ska gå.. så man kommer förbi vecka 12

• hundenhubbe
    Flikkan skrev 2013-05-23 20:57:05 följande:
    Gick in i vecka 7 idag, men gud vad min kropp har varit slutkörd dom senaste dagarna, blir ju rädd ska jag vara så här utmattad resten av graviditeten? Jag har inte jobbat på någon dag och ja det har inte varit bra för mig.

Jag har drabbats av restless legs :( Kan knappt sova på nätterna nu hoppas jag iaf jag somnar utan problem då jag jobbat idag. Men sedan somnar jag 2-4 timmar i sträck sedan vaknar jag efter 30 minuter resten av natten och försöker somna om och om igen.
    inte kul att vakna 4-5 och vara klarvaken ;)

Dålig i magen är jag och har jätte ont i magen av det så har undrat om det är magsjuka men icke.
    blir så när jag inte ätit på ett tag plus illamående men det gör inte än iaf :)

Någon annan som känner igen sig? 
    Jag har med restless legs!!! Kan fan inte sova om nätterna. Två nätter nu som blivit helt fuckade. Sen så är jag AS trött och går och lägger mig typ nio men kan ändå inte somna. Skitjobbigt :/ Jag är också precis som du i magen! Inte kul!!! :/
  • sagalo

Har inte heller så mycket symptom, men försöker att inte noja över det :) har varit så orolig för illamående då jag mådde riktigt risigt förra grav från v 7-15 typ. Är i v 7 (6+4) nu och mår faktiskt rätt bra! Lite illamående då jag är hungrig men helt klart hanterbart. Mådde sämre förra veckan däremot, hoppas såklart att jag får fortsätta må som jag gör nu även om nojigheten ligger och gnager lite i bakhuvudet ibland ;) Annars har jag främst vääääldigt ömma bröst och är konstant trött och förvirrad. Sambon har iaf roligt åt min "gravidhjärna" :p

Tycker många verkar ha fått mage så tidigt? Även om jag vet att det teoretiskt inte kan vara riktiga "gravidmagar" då livmodern inte än på ett tag kommit ur bäckenet eller hur det är.. Men vissa ser ju verkligen ut att ha en riktig liten kula :) ser så mysigt ut, även om jag förstår att det är besvärligt innan man outat graviditeten! På mig syns inget än iaf, lite svullen ibland men ser inte gravidig ut precis. Tyckte det syntes tidigt på mig förra gången men var kanske inte riktigt såhär tidigt :) började ändå allmänt fundera kring om det kan ha någon påverkan hur tränad man är. Jag är mer vältränad denna gång än förra, tror ni det kan vara möjligt att typ magmusklerna "håller ihop" mer då och att det kan göra att det tar länge tid innan något syns? :) hoppas ni förstår hur jag menar, en liten tanke jag fick bara!

• heartems

Har också fått lite mage! Speciellt på kvällarna :) Det är väl faktiskt mitt enda "symtom"

• hundenhubbe
    Siran skrev 2013-05-24 09:38:45 följande:
    Har ni också ont i svanken och ut på sidorna? Hoppas det är normalt. Man blir ju lite nojjig
    Jag har så!
  • Madicken01
    Fjällan skrev 2013-05-24 09:45:10 följande:
    Jag mår bra, lite för bra kanske? Känner inte av så mycket, så nojar ju över de, inget direkt illamående, mer än att jag har problem med kaffet. Brösten ömmar, speciellt runt vårtgården och bröstvårtan. Kissar inte speciellt mycket, när man läser om alla andra som har massa symptom blir man ju lite orolig att nått är fel. 

Hur mår du och hur är dina symptom? Vilken vecka är du i? :)     

Jag är i v.6 går in i v.7 på söndag (sällan längtat så mycket till söndagar som nu, haha ;) jag har inte mycket symptom. Lite molande i magen, lite svullen och faslig senaste dagarna. Idag har jag känt svagt illamående men absolut ingen fara. Det enda jag haft hela tiden är ömmande bröst. Försöker dock se det positivt, skönt att kunna leva, jobba och träna som vanligt. Vem vet nästa vecka kanske symptomen slår till med full kraft ;).
  • Flikkan

Ja inatt har inte varit rolig haft en snarkande Karl bredvid mig så ja jag vaknar hela tiden.
    Jag hoppas detta går över, jag som kunna sova hur mycket som helst förut och nu när man är trött hela tiden? ;/
    Men nä!

Svar på tråden BF januari 2014