Inlägg från: SaraKarla |Visa alla inlägg
  • SaraKarla

BF januari 2014

Tokfrans skrev 2013-07-08 16:44:24 följande:
    har samma ^^
    jobbigt som fan , men använder trosskydd, tunna saker, funkar bra ::) 

Jag använder också trosskydd Så det fungerar ju bra. Var bara tvungen att höra om det var normalt. Så det inte är fostervatten eller något Skönt att jag inte är ensam
  • SaraKarla

Ja, ökade flytningar vet jag om, men detta kändes som sagt lite extremt men det är nog inte mycket att göra åt ändå, tror inte min bm kan göra något. Får hoppas det blir bättre!

• SaraKarla
    Tokfrans skrev 2013-07-08 16:49:48 följande:
    inte onormalt, ska tydligen va så att man får ökad flytningar har jag läst :)
    Men om du stör dig på de så kan du ju alltid prata med din bm och se om hon kan komma med goda råd? :) 

Förresten, känner du att det känns som att du nästan kissar när det "rinner till"? Jag tycker det känns så, och det kommer framför allt när jag går eller anstränger kroppen, då rinner det till ordentligt. Det kanske är bra att kolla upp ändå??
  • SaraKarla

Ringer man vårdcentralen eller? Jag vill verkligen kolla upp om det är fostervatten

• SaraKarla
    Tokfrans skrev 2013-07-08 18:41:12 följande:
    nja så illa har jag inte.

Jadu ingen aning, kanske är lika bra? eller är de illaluktande?
    Är de det kan de va en infektion eller en könssjukdom , svamp eller liknande

Ok, för mig är det så illa, känns som att jag kissat ner mig varje gång det händer. Nej, det luktar inte så mycket, luktar ganska friskt, liknande sperma.. Det är verkligen vatten också, blir lite grönaktigt i trosskyddet. Jag har ju som jag skrivit tidigare haft ont i höger äggstock, kanske är någon infektion i det området, ingen aning. Könssjukdom är det inte, men svamp kan det ju vara. Men brukar inte det bli tjocka flytningar då? En gyn undersökning borde jag ju göra känner jag, men vart ringer man? MVC är stängt hela veckan.
    vartjagängår skrev 2013-07-08 18:43:50 följande:

Förra gången jag var gravid så hade jag ENORMA flytningar. Kunde trycka ut dem själv, som kiss alltså. Helt normalt tydligen. Denna gången är det lite lugnare iallafall men varje gång jag kissat ser jag klumpar i urinen. Så det är nog ingen fara med dig. Men ring om du är orolig, dumt att gå runt & grubbla :)

Hur var flytningarna i konsistensen om jag får fråga? Haha, tur man har FL liksom Jag kan inte trycka ut dessa flytningar, utan det rinner okontrollerat ner för benen, precis som rinnande vatten eller kiss. I trosskyddet sjunker det in så det ser inte ens ut som flytningar. Svårt att förklara, men trodde ett tag jag kissade, men det är inte därifrån. Har absolut inga klumpar eller så. Detta är rinnande "vatten"
  • SaraKarla
    Mymemlan skrev 2013-07-08 18:04:14 följande:
    Nu har jag varit hos barnmorskan. Jag vet varför jag varit så trött och haft så ont i huvudet nu. Från inskrivningen då mitt järnvärde var 124 har det sjunkit till 106 idag. Jag är så trött, och hon tyckte att jag är så trött också av illamåendet och att jag har ett sånt tempo på jobbet och därför har mitt järnvärde inte heller gått upp. Sammandragningarna är nog ofarliga, hon sa att livmodern och barnet växer jättemkt i dom här veckorna (vecka 15 på onsdag) så då kan det påverka när jag är så trött och stressar mkt så hon sa att det krävs nog mer än en veckas sjukskrivning. Så är sjukskriven en vecka nu och ska söka mig igen på torsdag-fredag för att få en tid till en läkare för ett sjukintyg för att få vara hemma lite till. Får se hur jag mår. Börjat med järntabletter nu iaf idag, ska ta en niferex om dagen i 3-4 dagar och beroende på hur min mage mår av det så ska jag öka sen till 2 tabletter om dagen. 

En hel novell blev det.. Att man kan bli så trött och slut av en graviditet! Känns jobbigt att erkänna när man inte orkar mer! 

Skönt att du får vila upp dig ett tag nu! Jag har också sammandragningar men det är helt ofarligt. Men såklart känns det inte så bra ändå! Hoppas du blir bättre snart
  • SaraKarla

Haha, kanske inte är nån fara då men vill nog kolla upp ifall det är svamp eller liknande för då går det ju att behandla men är det vc man ringer?

• SaraKarla

Jag har vart hos en läkare som tror att jag läcker fostervatten och ska göra ul senare i veckan. Man kan läcka lite utan att det behöver vara farligt så de ska kolla hur mycket det är. Vila fram tills dess. Hoppas verkligen det inte är mycket!

• SaraKarla

Jag har en gammal brio från 07 tror jag som jag fick till första barnet, alltså blir det tredje barnet som ska använda den nu. Tycker den är bra, stadig och bra. Är ju inte så länge man ska använda vagnen så det är faktiskt inget jag tänker på så mycket

• SaraKarla

Måste fråga er kunniga har jag foglossning? Jag har väldigt ont i ljumskarna, det blir värre om jag är stilla och sitter eller ligger. Tycker det känns bättre när jag är i rörelse. Är inte så att jag inte kan jobba, mår egentligen bättre på jobbet (men sämre hemma på kvällen). Smärtan är liksom hanterbar. Ibland molar det även runt äggstockarna och ryggen, men smärtan känner jag mest i ljumskarna!

Svar på tråden BF januari 2014