BF januari 2014
Ojdå är han så känslig för blod! Undrar lite hur det kommer gå på förlossningen.
Ojdå är han så känslig för blod! Undrar lite hur det kommer gå på förlossningen.
Sarakarla: när jag va gravid med första barnet var jag väldigt lätt svimfärdig. Men det brukade hjälpa att alltid ha med en flaska vatten och ett paket dextrosol. I alla fall lite. Och att aldrig duscha långa duschar.
Kramardig: förr så hade dom typ 3 timmars regel men det va typ när jag själv som 80 talist var bebis. Nu är det ju mer att barnen får mat när dom vill. Om det inte är så att barnet har svårt att gå upp i vikt då kan man få direktiv att det inte får gå mer än 2-3 timmar mellan måltider.
Här blir det v.12 på tisdag och kub 28/6.
Här får man det bara om man är över 35 om man inte har speciella skäl vilket jag har.
Inga hjärtljud på inskrivningen.
Angående försäkringar så rekommenderar jag ALLA att ta en gravidförsäkring! Och inte bara dom som e gratis utan den man betalar för.
Skönt att druvsockret kanske hjälper något :)
Här gick jag in i v.12 idag. Mår ganska bra förutom mina fogar som är mindre bra.
K87: det låter väll normalt. Sa läkaren nått som får dig att tro att det inte är normalt?
När min dotter kom i november så hade hon fleeceoverall och vintermössa. Vagnen hade jag ett täcke i och så "locket" på liggdelen. Åkpåse har jag inte använt fören jag använt sittdelen på vagnen. Tossor har inte behövts då de flesta babyoveraller har det på overallen, även vantar brukar dom ha.
Till hösten blir det en ullaredtripp för mig :)