Inlägg från: popcornplaya |Visa alla inlägg
  • popcornplaya

BF januari 2014

50 har jag haft med till bb. 56 har dom drunknat i. Mina vägde 3,8 och 3,5 och var båda 51 cm.

Overall hade vi med en 56 med andra barnet, hahaha fick åka och köpa strl 50 då hon drunknade i 56.

Sen växer dom snabbt ur strl 50 så det behövs inte så många plagg.

• popcornplaya

Beställde en gravidkudde idag. Nått jag saknat dom andra graviditeterna men aldrig fått tummen ur att köpa.

• popcornplaya

På bb har dom bröstpumpar. Jag var tvungen att pumpa en del första dagarna sist för att få igång allt.

• popcornplaya

Antar att man pumpar ut råmjölken om man inte vill amma men ändå tycker att det är bra om bebisen får i sig den viktiga råmjölken.

• popcornplaya

Någon frågade vad en gravidkudde är. Det är en stor och lång kudde som man kan ha som stöd under magen och mellan benen när man sover. För jag kan lova att man inte sover skönt mot slutet av graviditeten och förr har jag bullat upp med vanliga kuddar men dom har en tendens att försvinna på natten.

• popcornplaya

Jag beställde min från ellos men det finns massa olika ställen att köpa på och många varianter. Googla gravidkudde.

• popcornplaya

Hemma igen efter en vecka i Frankrike. Igår berättade vi för sonen att han skulle få ett till syskon. Väldigt glad och mycket frågor.

Väldigt trött och sliten nu efter resan hem och idag ska vi på gyllene tider konsert.

• popcornplaya

Fick resultatet på kub. 1/1426, kanske inte bästa direkt men vi hade behövt väääääldigt låga för att gå vidare med fvp t.ex. Vi vet ju att ds t.ex inte är så farligt.

• popcornplaya

K87: då är du snart i v.12. Är inte ovanligt att bli flyttad några dagar när man gör ul. Det kan ändras igen vid rul.

Svar på tråden BF januari 2014