Inlägg från: popcornplaya |Visa alla inlägg
  • popcornplaya

BF januari 2014

Då sitter man i bilen påväg till Öland. Underbart med fogarna........

Angående bristningar så kan man smörja hur mkt man vill, skönt för huden men hjälper inte mot bristningar. Det är undre huden som spricker. Har man smörjt sig hela tiden och inte fått bristningar skulle man inte fått det ändå.

• popcornplaya

Har en Philip och en Alice hemma, blir det en flicka nu så har jag Elsa och Astrid som favoritnamn. Blir det en pojk har jag ingen aning..... Pojknamn är såååå svårt!

• popcornplaya
    sagalo skrev 2013-07-22 11:45:20 följande:

Vi tycker också det är roligt att spåna namn, och har rätt lika åsikter så kommer nog gå smärtfritt att välja :p Har en dotter på 4 år som heter Lilly, till den här bebisen har vi många namn vi gillar som hängt med sedan förra graviditeten. Dottern är dock tvärbestämd på att om bebis är en flicka ska hon hetta Maja, och Otto om det är en pojke.. Haha, får se om vi föräldrar har någon talan alls ;) Men tycker om båda namnen, så det vore ju samtidigt lite kul om storasyster fått välja :)

Om sonen får bestämma så ska bebisen heta darth maul (från star wars).
  • popcornplaya
    Josefine02 skrev 2013-07-24 06:39:45 följande:

Alltså, det här är nästan pinsamt. Men är det bara jag som typ hatar att vara gravid? Jag är så trött och hängig varje dag, orkar intw träffa någon, otaggad på allt och alla. Jag känner verkligen inga känslor för det liv som komma skall i min mage. Känner heller ingen längtan till Januari. Känns så sjukt att jag ens känner så?! Enligt normen ska man ju vara så glad och lycklig över det liv man har i magen, (spyr) men jag känner precis tvärtom - ge mig min kropp tillbaka!

Jag skulle tagit upp känslorna med bm. Kanske kan va skönt att prata med någon. Det finns ju de som får en deprision när dom är gravida och har man otur kan det hänga kvar även efteråt.

Sen är det ju inte alla som älskar att va gravida heller. Det är ju en stor förändring i kroppen. Och det blir ju inte lättare direkt ju längre in i graviditeten man kommer.
  • popcornplaya
    Jossehaugen skrev 2013-07-23 22:45:56 följande:

Har alla något inplanerat ul än? :)

Vet alla era familjemedlemmar om att ni är gravida eller hur ser det ut? :)

Börjat inhandla något än? :) 

Ska på rul 8/8. Alla familjemedlemmar och vänner vet om det. Har inte börjat köpa nått än. Har en del sen de andra barnen och väntar till efter rul i alla fall med att handla. Då vet vi förhoppningsvis kön sen.
  • popcornplaya
    Tokfrans skrev 2013-07-24 12:27:15 följande:

Har en fråga till er, när ni gick på UL första gången hade ni en manlig läkare eller kvinnlig?

För jag vill inte ha en manlig inte ens när jag ska föda (om inte nått är allvarligt)

Både jag och min sambo vill inte detta. Känns fel på nått sätt.

Och nu när jag ska göra UL nästa vecka, är jag i v14 . blir de vaginalt ul eller vanligt?

tacksam för svar {#emotions_dlg.flower} 

Har alltid haft kvinnliga både vid ul och när jag fött barn.

I v.14 är det vanligt ul på magen.
  • popcornplaya
    Siiran skrev 2013-07-24 11:40:54 följande:

Har börjat få en känsla av att det är en liten pojke som ligger i magen :) Får se om det stämmer på rul om tre veckor. Killen vågar inte gissa ;) Jag ser bara en pojke när jag tänker på lillen, blir spännande att se vad det blir!

I början va jag säker på pojke men nu är jag osäker. Med dom andra barnen visste jag säkert hela tiden.
  • popcornplaya
    SaraKarla skrev 2013-07-25 09:00:40 följande:

Ja, precis :) jag är i trimester 2 men han gjorde nog den bedömningen att jag behövde pevaryl. Men då kanske jag ska köpa canasten nu då?

Är det svamp då och inte bara ph balansen som är lite knas? Jag kan bli kliig ibland utan att det är svamp och då är det bara lite obalans. Speciellt när jag vart gravid har det lätt blivit så.
  • popcornplaya
    SaraKarla skrev 2013-07-25 10:17:02 följande:

Sover ofta naken smile1.gif nej det är nog svamp, var inne och gjorde en rejäl Gyn undersökning för ett par veckor sedan och jag hade en mycket kraftig svampinfektion, inne i hela slidan, men då hade jag aldrig klåda utan nu efter behandlingen så kliar det. Men kanske ph balansen påverkats av allt IOfs? Vad gör man åt det?

Finns nått att köpa på Apoteket. Men jag brukar undvika socker och dricka tranbärsdricka. Hjälper för mig. Bra för svampen också.
Svar på tråden BF januari 2014