• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • SaraKarla

Min 2-åring pratar hela tiden om bebisen i mammas mage. Trodde inte hon skulle förstå så mycket!

Känner mig fortfarande fet som en gris. Kan liksom inte släppa dessa negativa tankar. Får ångest av alla hungerkänslor, men också att jag redan gått upp minst 3 kg. Tycker det är fruktansvärt. Jaja, ville bara få det sagt...   

• Me2
    sunnydays skrev 2013-05-25 20:49:19 följande:
    Nej pinsamt behöver du verkligen inte känna. 3 barn är ju rätt vanligt. sambon har alltid sagt att han vill ha 3 för att de var 3 barn i hans familj. Jag tror mest du stressar upp dig onödan över det. Jag tror många andra tycker att det är mycke när det blir mer än 3 just för att man inte kan ha en vanlig bil då. Kommer ju bli helt underbart med 3 fina barn :)
    Självklart kommer det bli alldeles underbart ! och så mysigt med lite äldre barn som kommer älska den lille över allt annat. Kommer bli grymt bortskämd
  • sunnydays
    SaraKarla skrev 2013-05-25 20:56:45 följande:
    Min 2-åring pratar hela tiden om bebisen i mammas mage. Trodde inte hon skulle förstå så mycket!

Känner mig fortfarande fet som en gris. Kan liksom inte släppa dessa negativa tankar. Får ångest av alla hungerkänslor, men också att jag redan gått upp minst 3 kg. Tycker det är fruktansvärt. Jaja, ville bara få det sagt...   
    Du kanske ska prata med din bm om det så kan hon ha lite hjälp? Kanske få träffa en dietist eller nåt så du blir av med ångestkänslorna. Du och lilla behöver mat. {#emotions_dlg.flower}
  • sunnydays
    Wilmis07 skrev 2013-05-25 21:02:01 följande:
    Era bästa tips mot illamående? Usch det är fruktansvärt detta
    Jag åkte till gynakuten och fick lerigan (vanlig och comp) och bvitamin och har gått en hel dag utan att kräkas eller må så illa. Innan hade jag provat allt, att äta innan jag kliver upp, ofta och allt sånt. Så har jag må illa armband jag sätter på mig ibland.
    Drick resorb så du inte blir utorkad. Hitta vad du har lättare att äta, testa att suga på något med smak.
    Fruktansvärt vad illa man kan må för nåt så naturligt.
  • Wilmis07
    sunnydays skrev 2013-05-25 21:05:54 följande:
    Jag åkte till gynakuten och fick lerigan (vanlig och comp) och bvitamin och har gått en hel dag utan att kräkas eller må så illa. Innan hade jag provat allt, att äta innan jag kliver upp, ofta och allt sånt. Så har jag må illa armband jag sätter på mig ibland.
    Drick resorb så du inte blir utorkad. Hitta vad du har lättare att äta, testa att suga på något med smak.
    Fruktansvärt vad illa man kan må för nåt så naturligt.
    Jag spyr inte utan går bara och mår illa typ hela tiden,känns som världens sjösjuka. Mådde illa med dottern också men då reagerade jag bara på vissa dofter och mat,så det gick ju att undvika till viss del. Detta bara kommer över mig helt plötsligt. Ja att man kan må så illa av något sånt här som ändå är så naturligt.
    Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • sunnydays
    Wilmis07 skrev 2013-05-25 21:09:10 följande:
    Jag spyr inte utan går bara och mår illa typ hela tiden,känns som världens sjösjuka. Mådde illa med dottern också men då reagerade jag bara på vissa dofter och mat,så det gick ju att undvika till viss del. Detta bara kommer över mig helt plötsligt. Ja att man kan må så illa av något sånt här som ändå är så naturligt.
    Men testa något att suga på då som har en bra smak som sitter i lite. och småät. Kanske sea band.
    så finns det ju dels lerigan man kan få utskrivet eller nå receptfria.
    Hjälper inget och det blir för jobbigt så prata med din bm
  • Wilmis07
    sunnydays skrev 2013-05-25 21:14:42 följande:
    Men testa något att suga på då som har en bra smak som sitter i lite. och småät. Kanske sea band.
    så finns det ju dels lerigan man kan få utskrivet eller nå receptfria.
    Hjälper inget och det blir för jobbigt så prata med din bm
    Ja ska göra det,har blivit värre nu dessa 2 sista dagarna,blev bara lite desperat efter lite tips nu
    Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • c4trin

Någon annan som har fått yrsel? Jag har nu i flera dagar varit yr till o från, otroligt jobbigt måste jag säga. Dessutom illamående på de, ingen superrolig kombination. :P

• popcornplaya

Me2: här blir det ju också tredje. Vet lite hur du menar. Känns som folk liksom tänker att hur många barn ska vi ha. Nu har vi bara berättat för min mamma och svärisarna än så länge. Mamma tyckte det va kul men svärisarna reagerade väll sådär. Deras första fråga va typ om vi skulle göra kub denna gång. Kändes ganska tråkigt.

• Fiskflundran

Jag vill gärna göra vul/kub och vanligt rul men nojjar över att det kan va dåligt för bebisen? Hur resonerar ni? Vilket skulle ni välja bort av vul och kub isf för att det inte ska bli så många ul?

Svar på tråden BF januari 2014