• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Elvinsmamma
    mariafii skrev 2013-05-25 11:21:30 följande:
    Jag får ett oros ultraljud som bara ska kolla så hjärtat slår i v.10 bara för att jag är orolig   Jag ska berätta för mina föräldrar då tyvärr min sambo inte är med så jag har köpt en sån där tröja som det står bebis på magen och så ska vi ta en bild tillsammans med den och så visar jag den för dom när jag är där så är han också med på en bit :) 

Jag fick ett VUL i veckan som gick då jag hade en liten blödning men blödningen försvann och det var en liten böna med ett pickande hjärta där :) så är nu i v.8 går in i v.9 imorgon.. Ang. Att berätta för familjerna gjorde vi ganska tidigt för att dom skulle förstå varför jag mår dåligt osv.. Så dom som står oss nära vet och resten får veta när det börjar synas, när dom frågar eller om vi helt enkelt bara säger det :) Mina närmsta kollegor på jobbet vet även dom eftersom jag är sjukskriven för min mage som har en sjukdom som har förvärrats nu under grav. Eftersom jag inte kan ta min medicin.. Även så himla illamående hela tiden!! Ska prata med min bm på torsdag då jag ska på min inskrivning :)
  • majpan

Jag är rädd att vår son ska föregå oss med berättandet om bebis =) Han har redan sagt en gång till mormor att "mamma har en bebis i magen" trotts att jag inte ens hade det då. Är många runt omkring oss som är gravida så han leker att både jag och han har bebis i magen =) Säger han det till någon nu så kan jag ju inte gärna neka Haha

• Magda85

Har sen ca 1,5 timme haft som en ömmande punkt långt ner lite på sidan av maken... Inte alls så långt ut på sidan som jag brukar ha äl-värk iaf så det känns ju skönt iaf, någon annan som haft så? Känner bara av det då jag rör mig, men känns bättre nu då jag knäppt upp jeansen iaf.

• Me2
    winterlong skrev 2013-05-25 09:09:13 följande:
    Vi ska berätta för våra familjer imorgon, i samband med att vi firar respektive mor på mors dag. Vi kommer helt enkelt låta vår lille son berätta genom att ha på sig en t-shirt där det står "Jag ska bli storebror". Är så förväntansfull och spänd på deras reaktioner! Tror ingen blir förvånad att det kommer ett syskon, men de hade nog trott vi skulle vänta tills ettan var lite äldre än 9 månader - men här är vi effektiva ;)
    Så gjorde vi när vi väntade andra
  • Josefine02

Jaså så ni har fått VUL! Vad skönt :) jag vill också!

Roliga berättelser! :) vi själva funderar på att ge ett kort när vi är med där det står, "till farmor och farfar/mormor och morfar. Jag är beräknad att titta ut i början av Januari" :)

• sunnydays

Oj vad sidor om man inte kollat in här på 1 dag :)
    va på gynakuten och fick lergian vanlig, comp och bvitamin. Än så länge har jag inte kräkts och kunnat prata som vanligt.
    Bästa av allt var att vi fick se lilla pickande hjärtat när vi var där, det trodde jag inte. Helt överlycklig :)
    Hon sa att det kan hända att jag är en v idigare (6+3i ställe för 7+3) men det bestäms senare på stora ul så ja forsätter och tänka v 8. Allt såg ut precis som det ska :)

• mariafii
    Elvinsmamma skrev 2013-05-25 11:39:45 följande:

Jag fick ett VUL i veckan som gick då jag hade en liten blödning men blödningen försvann och det var en liten böna med ett pickande hjärta där :) så är nu i v.8 går in i v.9 imorgon.. Ang. Att berätta för familjerna gjorde vi ganska tidigt för att dom skulle förstå varför jag mår dåligt osv.. Så dom som står oss nära vet och resten får veta när det börjar synas, när dom frågar eller om vi helt enkelt bara säger det :) Mina närmsta kollegor på jobbet vet även dom eftersom jag är sjukskriven för min mage som har en sjukdom som har förvärrats nu under grav. Eftersom jag inte kan ta min medicin.. Även så himla illamående hela tiden!! Ska prata med min bm på torsdag då jag ska på min inskrivning :)

Va underbart att få se pickande hjärtat :)
  • Burberry

Sunnydays: vad kul att allt såg bra ut

Det funderas om hur berätta åt familjen. Kul läsa om era funderingar! Tyvärr är vi själva så tråkiga att vi nog inte gör någon stor grej av det denhär gången heller. Mina föräldrar är döda, har heller ingen bra relation till mina syskon så känns heller inte så aktuellt. Av min släkt har jag redan berättat åt min moster. Barnens farmor o farfar o fastrar o kusiner får väl veta det när det råkar komna naturligt upp i något samtal, antagligen kommer ju inte fyraåringarna kunna hålla tyst länge till gissar jag (på dagis har de redan hunnit berätta)

• Fru Persson
    Josefine02 skrev 2013-05-25 07:57:09 följande:
    Det konstiga är att nästan alla ni som skriver här har alla möjliga symptom. Illamående osv. Jag har inte fått något av det ännu. Inga ömma bröst, inget illamående what so ever. Det enda jag kan känna någon gång under dagen är typ mensvärk som varar i någon minut för att sedan försvinna. Man blir nästan lite nojjig för det! Är i v.8! Snart v. 9! Längtar så tills man ska berätta för svärföräldrar osv. Hur ska ni berätta det? Vi vill göra något spec men kommer inte på något bra! Tips? :)

Har inte heller några symtom, börjar bli lite orolig men är bara i v. 7 så jag hoppas dem kommer.

Vi har en liten ide om att skriva "hej mormor" eller "hej farmor" på magen och låtsas klia på magen hela tiden och säga att jag har fått utslag eller eksem på magen. Sen tänkte vi be dem titta för att se om dem hade något husmorsknep för lindring....

Vad gäller VUL har du ingenstans där dem gör det privat?  
    Vi har påstartat en utredning för många missfall via vår vårdcentral som är privat och nu när jag ringde dit och berättade att jag var gravid och därmed ville avboka våra tider så sa hon gav hon mig istället en tid på tisdag för att träffa gynekolog. Hoppas detta innebär att jag får se det lilla pyret så att vi kan känna oss mer trygga!
  • puchelina88

Fy illamående kommer och går men ja har inte kräkts nått de är ju bra ;) går in i vecka 8 i morgon mådde inte alls så här när ja gick med sonen kände inte av nått alls med han! Nu är ja illamående,öma bröst och hungrig fast kan inte äta;(

den 6/8-2010 kom våran älskade son Viktor
Svar på tråden BF januari 2014