• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • fluu

Nu tycker även jag att jag börjar bli lite svullen. Speciellt om nätterna.
    Och fyyy vad illa jag mått idag,tur att mamma var på besök så hon kunde underhålla dottern idag. Hoppas att jag mår okej imorgon då sambon är iväg så jag ska vara själv med dottern hela dagen.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • sagalo

Vi trodde att vår dotter också skulle berätta för allt och alla då hon redan innan jag var gravid brukade säga till folk då och då att hon skulle få ett syskon osv. Bland annat grattade förskolepersonalen sambon en dag då han skulle hämta henne :p men så vitt jag vet har hon inte sagt något till någon?! Haha KAN ju vara så att tex de på förskolan inte tror henne längre.. Och det kanske är bäst så då ;)

• Chaplin89

Vi har berättat för föräldrar, syskon och så vet alla inklusive chefen på jobbet att jag är gravid. Vi har inte berättat för kompisar och så och vi har inte heller sagt nåt till vår son då vi är övertygade om att han inte skulle hålla tyst :)
    Går in i v 9 imorgon och illamåendet har nu nästan helt försvunnit, skönt :) Blir lite svullen på kvällarna och så är jag konstant hungrig, lite öm växtvärk i magen och brösten fortsätter att växa!

• Me2

Vi kommer inte berätta något förrän precis innan midsommar. Skulle helst vilja vänta till efter kub, men eftersom vi firar midsommar med min sida av släkten kommer det bli ganska uppenbart. Barnen går på sommarledighet från dagis då också så det känns bra att de inte kan skvallra för dagis förrän efter sommaren.

Jag fasar verkligen för att berätta för alla. Första barnet blir alla jätteglada över, andra är också kul, men tredje känns som att de kommer tänka "hur många ungar ska de ha egentligen". 

Med första gav vid UL bilder i julklapp till far och morföräldrarna, andra fick sonen ha en tröja med storebror tryck på. Nu tänker jag fegis varianten att barnen får "skvallra" eller ett instagram inlägg med gravid testet som säger gravid.

• sunnydays
    Me2 skrev 2013-05-25 20:25:52 följande:
    Vi kommer inte berätta något förrän precis innan midsommar. Skulle helst vilja vänta till efter kub, men eftersom vi firar midsommar med min sida av släkten kommer det bli ganska uppenbart. Barnen går på sommarledighet från dagis då också så det känns bra att de inte kan skvallra för dagis förrän efter sommaren.

Jag fasar verkligen för att berätta för alla. Första barnet blir alla jätteglada över, andra är också kul, men tredje känns som att de kommer tänka "hur många ungar ska de ha egentligen". 

Med första gav vid UL bilder i julklapp till far och morföräldrarna, andra fick sonen ha en tröja med storebror tryck på. Nu tänker jag fegis varianten att barnen får "skvallra" eller ett instagram inlägg med gravid testet som säger gravid.
    Klart de blir glada för tredje barnet också :) Så många är det inte heller, man får fort plats i en vanlig bil :)

• fluu

Nu känns det nästan bra att dottern är lite sen i talet och inte kan säga "bebis",då hade alla fattat.

Har bara berättat för min mamma och en kompis. Svärfamiljen får nog veta om lite drygt en månad och kompisarna därefter. Berättar nog för min pappas släkt sist.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Me2
    sunnydays skrev 2013-05-25 20:29:11 följande:
    Klart de blir glada för tredje barnet också :) Så många är det inte heller, man får fort plats i en vanlig bil :)

Jo, jag vet.
    3 har väl nästan blivit det nya 2. 
    Men det känns ändå lite "pinsamt" på något sätt. När man väl fått första så väntar alla på andra, men sen känns det som att alla tycker att man är klar.

Vi var faktiskt klara också,  skulle inte ha några fler, även fast jag hade en liten brasklapp om en sladdis. Sen fick jag panik när jag helt plötsligt insåg att sladdisen som jag haft som tanke som skulle komma när yngsta var 5-6 faktiskt måste göras nu om vi skulle ha någon. Och eftersom vi inte kunde bestämma om vi skulle ha en till eller inte gick vi på mottot att man aldrig ångrar ett barn, men man kan ångra att man inte skaffade ett till när det väl är försent.
  • sunnydays
    Me2 skrev 2013-05-25 20:42:53 följande:
    Jo, jag vet.
    3 har väl nästan blivit det nya 2. 
    Men det känns ändå lite "pinsamt" på något sätt. När man väl fått första så väntar alla på andra, men sen känns det som att alla tycker att man är klar.

Vi var faktiskt klara också,  skulle inte ha några fler, även fast jag hade en liten brasklapp om en sladdis. Sen fick jag panik när jag helt plötsligt insåg att sladdisen som jag haft som tanke som skulle komma när yngsta var 5-6 faktiskt måste göras nu om vi skulle ha någon. Och eftersom vi inte kunde bestämma om vi skulle ha en till eller inte gick vi på mottot att man aldrig ångrar ett barn, men man kan ångra att man inte skaffade ett till när det väl är försent.
    Nej pinsamt behöver du verkligen inte känna. 3 barn är ju rätt vanligt. sambon har alltid sagt att han vill ha 3 för att de var 3 barn i hans familj. Jag tror mest du stressar upp dig onödan över det. Jag tror många andra tycker att det är mycke när det blir mer än 3 just för att man inte kan ha en vanlig bil då. Kommer ju bli helt underbart med 3 fina barn :)
  • sunnydays
    fluu skrev 2013-05-25 20:40:39 följande:
    Nu känns det nästan bra att dottern är lite sen i talet och inte kan säga "bebis",då hade alla fattat.

Har bara berättat för min mamma och en kompis. Svärfamiljen får nog veta om lite drygt en månad och kompisarna därefter. Berättar nog för min pappas släkt sist.
    Haha vilken tur då. Snart säger hon det nog hela tiden när magen börjar växa :)
Svar på tråden BF januari 2014