• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • heartems

Alltså jag vet inte riktigt vad jag ska göra länge! Jag är hungrig hela tiden! Jag åt två smörgåsar förut, Max 5 minuter efter det var jag hungrig igen. Gick då och tog en tallrik med pasta och sås, Max 5 minuter efter det var jag hungrig igen! Då menar jag inte att jag är sugen på något hela tiden utan det är verkligen en stark hungerkänsla i magen!

Kan ju för fasen inte äta hela tiden.. Suck :(

• Lua

Avundas hungern i och för sig, själv skulle jag önska att jag kunde ta ett piller och slippa äta, jag som verkligen älskar mat i vanliga fall! Nej, första trimestern som den uppfört sig hittills får inga höga betyg. Däremot var vi på vul idag (8+5) och fick se ett litet hjärta slå, DET slog allt. Kunde till och med se de små armarna!

• Syskonförsök
    fluu skrev 2013-05-28 21:05:22 följande:
    Gud,syskonvagn är mitt stora bekymmer. I början kommer den nog behövas,men inte så värst länge. Är det ens värt att köpa då. Vi har egentligen inte plats för den och måste sälja en av våra vagnar och vi kan inte bestämma vilken,de är väldigt olika och kompleterar varandra bra.

Smidigast hade nog varit ståbräda på en enkelvagn när bebisen åker vagn och att ha dottern i vagnen och bebisen i sjal ibland.

Vill dessutom kunna ha båda barnen vända mot mig och det verkar man inte kunna på så många modeller.

Hur gammal kommer dottern vara?
    Vår kommer vara 22 månader och vi räknar med att 12an vill åka vagn till 3 års ålder. Men sen har vi djur vi ska ut med också, går inte att ha ett barn springa iväg då.

Fördelen med Donkeyn är ju att du kan använda den i mono när du bara har minstingen med dig, en kan du ha den som duo när du har båda med. Du kan även ha en sittdel ifrån dig och en emot dig eller båda mot eller ifrån osv. Skitbra! Den är ju dyr som fan men det enda som uppfyller våra krav. Sen kommer ju stora vara för stor att åka vagn när lilla fortfarande ska åka ett tag till och då kan vi använda den som enkel.    
  • mariafii
    Veronica76 skrev 2013-05-28 21:04:05 följande:
    Woho! Trotsade tröttheten och var ut på 6.5km joggingrunda!
    Lugnt tempo och slapp håll som jag känt av tidigare rundor, det finns hopp!

Nu softa i soffan med melon med gott samvete. Hoppas att träningen får mig att sova bättre. Senaste nätterna vaknar jag en gång per timme och vrider mig av orolighet :(

Härligt jag var också ute på en jogging runda idag med sambon. Har fått håll sen jag plussade men denna gång fick jag iaf inte ont så det kändes skönt :) v.8 har ju ett lopp att springa på måndag så måste hålla igång :)
  • Flikkan

/div> Ett bra tips är att skaffa viber på mobilen om han kan ha wifi där. Det kör vi på nu när min sambo åker till spanien i 6 veckor och hade förra sommaren när han jobba i norge. Då kan man både smsa och prata gratis. Jag äter aco gravid vitaminer och har gjort sen vi började försöka få barn.[/quote] Jo vi har både viner och Skype! Men han har ingen wifi! Tack och lov ska han komma hem och jobba nu! Men sedan blir det nog Kiruna!

• Mantra

Jag åt postafen länge med dottern, det är inte farligt. Är sjukt trött just nu och känner mig konstant proppmätt. Magen är strulig och jag känner mig yr..hoppas jag slipper illamående och foglossning denna gången, vill inte ha det som sist!

• fluu
    Syskonförsök skrev 2013-05-28 21:51:22 följande:

Hur gammal kommer dottern vara?
    Vår kommer vara 22 månader och vi räknar med att 12an vill åka vagn till 3 års ålder. Men sen har vi djur vi ska ut med också, går inte att ha ett barn springa iväg då.

Fördelen med Donkeyn är ju att du kan använda den i mono när du bara har minstingen med dig, en kan du ha den som duo när du har båda med. Du kan även ha en sittdel ifrån dig och en emot dig eller båda mot eller ifrån osv. Skitbra! Den är ju dyr som fan men det enda som uppfyller våra krav. Sen kommer ju stora vara för stor att åka vagn när lilla fortfarande ska åka ett tag till och då kan vi använda den som enkel.    
    Dottern är född januari 2012. Hon gillar att gå mycket själv redan,men orkar såklart inte hur långt som helst. Och ibland blir hon så gnällig och trotsig att enda alternativet är att trycka ner henne i vagnen och gå så en syskonvagn känns faktiskt som om det kommer behövas ett tag i alla fall.

Dokeyn är nog lite väl dyr,har siktat in mig på några sjalar och selar som kommer gå på en förmögenhet ihop ;)
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Joajo

Usch vilken dag det blev. Fick mitt på dagen väldigt ont i magen och ryggen på samma gång. Kändes som rejäl mensvärk och sedan lite blod på det. Efter några timmar ringde jag sjukvårdsupplysningen som inte direkt lugnade mig utan sa att jag skulle åka till akuten med en gång eftersom det kunde vara utomkvedshavandeskap och jag skulle ta mobil med mig ifall att jag behövde ringa ambulans på vägen. Kära nån, vi blev väldigt oroliga.

Väl där blev vi runtskickade till olika avdelningar, sedan blev det en lång väntan med olika provtagningar i mellan. Efter två timmars väntan fick vi träffa läkaren och göra ultraljudet. Han kunde inte se att det var någon fara, men eftersom jag inte är så långt gången kunde han inte med säkerhet utesluta utomkvedshavandeskap. Han sa att det som gick att se såg normalt och bra ut. Denna dagen har väl inte riktigt lindrat oron man går och bär på i smyg. Ska komma på återbesök om en dryg vecka för att se hur det har gått...

Skönt att läkaren var så bra och trevlig efter att ha stött på ett gäng mindre trevliga sköterskor under dagen.

På något konstigt sätt har jag nog lugnat mig lite efter dagens händelse. Jag har väl insett att jag inte kan styra över detta. Man får göra det bästa av de situationer som dyker upp... det blir som det blir.

• Baby2014

Vilka läkemedel mot illamående hjälper mot både illamående och yrsel? Primperan verkar inte göra det, postafen verkar mot båda men har hört om missbildningar på foster i samband med användning av postafen. Men på fass står det att det inte har någon känd påverkan.... Min yrsel och illamående tar kål på mig!!!! Kan inte gå som folk och att köra bil könns läskigt som tusan! Seabands hjälper mot illamåendet men inte yrsel tyvärr! Vad fasen ska man ta sig till? Ringde BM idag men då var telfonetiden tyvärr över...

• sunnydays
    Baby2014 skrev 2013-05-28 22:56:21 följande:
    Vilka läkemedel mot illamående hjälper mot både illamående och yrsel? Primperan verkar inte göra det, postafen verkar mot båda men har hört om missbildningar på foster i samband med användning av postafen. Men på fass står det att det inte har någon känd påverkan.... Min yrsel och illamående tar kål på mig!!!! Kan inte gå som folk och att köra bil könns läskigt som tusan! Seabands hjälper mot illamåendet men inte yrsel tyvärr! Vad fasen ska man ta sig till? Ringde BM idag men då var telfonetiden tyvärr över...
    Jag fick lerigan och bvitamin mot illamåendet. Viktigt att ja tar de första me några kex tidigt innan jag kliver upp. Yrseln kan ju ha med blofsockret att göra. Testa äta och dricka ofta och ta det lugnt. När jag fick mina tabl utskrivna sa hon att det inte finns några mirakeltabletter men att de lindrar ungefär som värktabletter. 
Svar på tråden BF januari 2014