• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Baby2014
    c4trin skrev 2013-05-29 07:07:10 följande:
    Oj vad jag är öm, ångrar att jag inte tog sport-BH idag istället för vanlig. Blir mer o mer varje dag. Lutar åt att ta en sån imorgon! Hungrig non stopp känner jag igen, e också de. Sen känner jag illamående blandat med hunger, förvirrande känsla ;) Hur sjutton ska man kunna äta samma mängd son vanligt när man alltid e hungrig?? Men jag kan iof inte äta så mycket varje gång.

Det där med hunger och illamående samtidigt känner jag igen från min andra graviditet! Inte kul, det var liksom äta eller kräkas och att känna suget i magen trots att man mådde så jävla illa. Det resulterade i att jag stod och grävde i kylen kl 03 på morgonen.... Försök att ställa en påminnelse så tt du äter varannan timme, även om det så är en morot.
  • Baby2014
    Me2 skrev 2013-05-29 07:02:14 följande:
    Jag tror det är B6 du ska ta, vet inte om B12 ger samma effekt.
    Baby2014 skrev 2013-05-28 22:56:21 följande:
    Vilka läkemedel mot illamående hjälper mot både illamående och yrsel? Primperan verkar inte göra det, postafen verkar mot båda men har hört om missbildningar på foster i samband med användning av postafen. Men på fass står det att det inte har någon känd påverkan.... Min yrsel och illamående tar kål på mig!!!! Kan inte gå som folk och att köra bil könns läskigt som tusan! Seabands hjälper mot illamåendet men inte yrsel tyvärr! Vad fasen ska man ta sig till? Ringde BM idag men då var telfonetiden tyvärr över...
    Jag har svårt att tänka mig att Postafen skulle vara farligare än Primperan eftersom Postafen är receptfri och är det som alltid rekommenderas att man provar med först. (?) 

Åh, man ska tydligen inte ens äta primperan i början på grav.får prova B6 istället och se hur det fungerar och hoppas att illamåendet går över snart...
  • mariafii
    Veronica76 skrev 2013-05-29 06:59:49 följande:

Skönt att det gick bra!
    Vad är det för ett lopp?

Jag är anmäld till tjejmilen i september, får se vilken form kropp och mage är i då = )  

Blodomloppet och anmälde bara 5 km så det ska nog vara ok. Hade velat springa midnattsloppet också men vågade inte boka det då man inte vet hur det känns då och då är man väl runt v.18-20

Vilken v. är du i i sept? 
  • c4trin

Jag äter mycket rågrut delad i kuddar mellan måltiderna. Har faktiskt funderat på att köpa morötter o ha med stavar i väskan. Men jag kräker inte iallafall, inte ännu, så de e jag glad för :)

• Aadomeniqe

Nu har jag varit vaken i 15 min .. Åt lite o drack lite .. Blir att lägga sig igen ! Fan så dåligt jag mår :( ringde MVC med o dom hade självklart ingen teletid kvar idag ..

• dosed

Usch illamående och hostig/ slemmig i halsen är ingen bra kombo. Blir illamående så fort jag hostar usch

• Aadomeniqe

Jag fick en tid på Fredag på KK! BM tyckte det va konstigt att jag alltid mådde illa så dom skulle ta en titt på mig

Svar på tråden BF januari 2014