• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • vilja89

Josefine, underbar text!!

Malimari, det låter sunt :)

Bara man låter barnen vara just barn och slipper pressen att de ska vara så fina och underbara som prinsessor så är jag med på det mesta. ;)
    Jag är inte sådan som kommer tvinga på min son rosa "bara för att" och kalla honom "hen". Men tycker heller inte att man tvingar på sin dotter rosa och kallar henne prinsessa. Men det är svårt det här, är lite kluven. :)

• c4trin

Det sägs väl att kroppen känner igen vad som ska hända o magen/livmodern kan växa snabbare som jag förstår det.

Malimari skrev 2013-05-28 18:57:33 följande:
    Däremot känner jag redan av, vad jag tror är, smärta från ligament. Vid sidorna av livmodern liksom, så "bränner" det till när jag reser mig fort eller rör mig hastigt i sidled osv. Men livmodern växer väl snabbare andra gången antar jag...

• popcornplaya

Min filosofi är att innan barnen bryr sig så är det min klädsmak som styr och ju äldre dom blir så får dom bestämma mer över sina kläder och hitta sin egen stil.

• Malimari
    popcornplaya skrev 2013-05-28 18:58:48 följande:
    Ligamenten är normalt att känna av tidigt :) jag har kännt kraftigare för varje graviditet.

Jag trodde jag inbillade mig, när jag känner detta redan i vecka 4 :P
  • Malimari
    popcornplaya skrev 2013-05-28 19:01:38 följande:
    Svårt att inbilla sig smärta från ligamenten för det gör ju skitont!

Ja precis. Tungan ute
  • sunnydays
    SaraKarla skrev 2013-05-28 18:50:39 följande:
    Håller med dig Vilja89 ang kläder. Har en dotter sen innan och får jag en son nu kommer många av dotterns kläder att användas igen. Blandade färger. Inget extremt alls. Praktiskt

Inte ofta jag får svar på mina inlägg men nu har jag googlat på sammandragningar och det verkar vara det jag har (redan!). Frågan är bara om det är farligt på något vis? Med tanke på att det är så tidigt i grav. Någon annan med samma problem?
    Du kanske ska höra med din bm? Säkert ingen fara, men skönt att vara säker och veta att allt är som det ska
  • Aadomeniqe

Jag hatar rosa och hello Kitty :p älskar svart och vitt så det blir tråkiga färger här :p hahaha

• sunnydays

Jag känner som popcornplaya, innan de sj vet vad de gillar och vill ha så blir det min (och såklart sambons) klädsmak som styr. Sen får de sin egna stil och då får jag låta de ha vad de gillar, sålänge de är tillräckligt varma kläder och så.

Svar på tråden BF januari 2014