• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Fjällan

Flikkan såg att din karl kanske ska jobba i Kiruna, får man va nyfiken och fråga va han jobbar med?
    Min sambo jobbar oxå borta, just nu 2/2 skift i Kiruna, förut hade han utlandsjobb och jobba 8/4 lite runt om i världen :)

• sunnydays
    Flikkan skrev 2013-05-28 22:08:35 följande:
    /div> Ett bra tips är att skaffa viber på mobilen om han kan ha wifi där. Det kör vi på nu när min sambo åker till spanien i 6 veckor och hade förra sommaren när han jobba i norge. Då kan man både smsa och prata gratis. Jag äter aco gravid vitaminer och har gjort sen vi började försöka få barn.[/quote] Jo vi har både viner och Skype! Men han har ingen wifi! Tack och lov ska han komma hem och jobba nu! Men sedan blir det nog Kiruna!
    Ja utan wifi blir det ju svårare. Men skönt att hsn kommer hem. I kiruna kan ni iaf prata, men inte roligt att va sj, särskillt inte nu 
  • sunnydays
    Aadomeniqe skrev 2013-05-28 19:57:15 följande:
    Någon som kan säga tips mot illamående ? Klarar inte av detta känner jag .. Mår jätte illa :(((((
    Jag fick lerigan (komp på dan, vanlig till natten) och bvitamin. Innan höll jag konstant på kräkas. Kunde knappt röra mig eller prata. Nu är det mycke bättre. Jag sätter på mig sea bands, äter rån och tar första tabl vid 7innan ja kliber upp eller somnar om. Sen tar jag armbanden när ja känner något och äter ordentligt och ofta. Skitjobbigt att må så illa men jag mår mycke bättre, även om det inte är helt bra.
  • Flikkan

Jadå :)
    Då blir det köra maskin, dumper eller grävare till exempel.
    Men vi får se hur det blir, vore skönt att ha honom hemma på ett sett med nu.
    Men roligare för honom när magen syns :)

Ja det var långt ifrån varandra men antar det är bra pengar speciellt utomlandsjobb? Och Kiruna brukar det inte vara dåligt heller.

• Baby2014
    sunnydays skrev 2013-05-28 23:19:16 följande:
    Jag fick lerigan och bvitamin mot illamåendet. Viktigt att ja tar de första me några kex tidigt innan jag kliver upp. Yrseln kan ju ha med blofsockret att göra. Testa äta och dricka ofta och ta det lugnt. När jag fick mina tabl utskrivna sa hon att det inte finns några mirakeltabletter men att de lindrar ungefär som värktabletter. 

Ok så b-vitamin ska altså hjälpa? Jag har ju b12 på recept så jag får vara noga med att ta dom. Ska kolla med BM imorgon. Tack så mycket för svar!
  • Veronica76
    mariafii skrev 2013-05-28 22:00:16 följande:

Härligt jag var också ute på en jogging runda idag med sambon. Har fått håll sen jag plussade men denna gång fick jag iaf inte ont så det kändes skönt :) v.8 har ju ett lopp att springa på måndag så måste hålla igång :)

Skönt att det gick bra!
    Vad är det för ett lopp?

Jag är anmäld till tjejmilen i september, får se vilken form kropp och mage är i då = )  
  • Me2
    Baby2014 skrev 2013-05-29 00:37:23 följande:

Ok så b-vitamin ska altså hjälpa? Jag har ju b12 på recept så jag får vara noga med att ta dom. Ska kolla med BM imorgon. Tack så mycket för svar!
    Jag tror det är B6 du ska ta, vet inte om B12 ger samma effekt.
    Baby2014 skrev 2013-05-28 22:56:21 följande:
    Vilka läkemedel mot illamående hjälper mot både illamående och yrsel? Primperan verkar inte göra det, postafen verkar mot båda men har hört om missbildningar på foster i samband med användning av postafen. Men på fass står det att det inte har någon känd påverkan.... Min yrsel och illamående tar kål på mig!!!! Kan inte gå som folk och att köra bil könns läskigt som tusan! Seabands hjälper mot illamåendet men inte yrsel tyvärr! Vad fasen ska man ta sig till? Ringde BM idag men då var telfonetiden tyvärr över...
    Jag har svårt att tänka mig att Postafen skulle vara farligare än Primperan eftersom Postafen är receptfri och är det som alltid rekommenderas att man provar med först. (?)

• c4trin

Oj vad jag är öm, ångrar att jag inte tog sport-BH idag istället för vanlig. Blir mer o mer varje dag. Lutar åt att ta en sån imorgon!

Hungrig non stopp känner jag igen, e också de. Sen känner jag illamående blandat med hunger, förvirrande känsla ;)
    Hur sjutton ska man kunna äta samma mängd son vanligt när man alltid e hungrig?? Men jag kan iof inte äta så mycket varje gång.

• Baby2014
    Me2 skrev 2013-05-29 07:02:14 följande:
    Jag tror det är B6 du ska ta, vet inte om B12 ger samma effekt.
    Baby2014 skrev 2013-05-28 22:56:21 följande:
    Vilka läkemedel mot illamående hjälper mot både illamående och yrsel? Primperan verkar inte göra det, postafen verkar mot båda men har hört om missbildningar på foster i samband med användning av postafen. Men på fass står det att det inte har någon känd påverkan.... Min yrsel och illamående tar kål på mig!!!! Kan inte gå som folk och att köra bil könns läskigt som tusan! Seabands hjälper mot illamåendet men inte yrsel tyvärr! Vad fasen ska man ta sig till? Ringde BM idag men då var telfonetiden tyvärr över...
    Jag har svårt att tänka mig att Postafen skulle vara farligare än Primperan eftersom Postafen är receptfri och är det som alltid rekommenderas att man provar med först. (?) 

Jag har ingen aning ang Postafen! Har bara läst mycket om missbildningar och postafen. Det är allt! Trodde att det kanske var nya rekommendationer. Och att den ena är receptfritt och den andra inte är det har inget med saken att göra. Det finns mycket receptfritt man absolut inte ska äta som gravid.
Svar på tråden BF januari 2014