• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • syskonlängtan14

Ahhh de var ligamenten jag hade så sjukt ont i de två första veckorna... Nu har de faktiskt hållt sig borta i en vecka som tur är men när de kom så kunde jag knappt gå ville bara slänga mig  på golvet och ligga i fosterställning ett tag men de gick ju inte på jobbet förstås ;) hade sett komiskt ut... nån gång hemma fick jag ta alvedon för att få de att släppa.

• Mymemlan
    Burberry skrev 2013-05-28 20:48:27 följande:
    Mymemlan: oj vilket bilstolskap!
    ja verkligen! :D Vi är så nöjd, sprillans ny från barnens hus i deras monter på mässan :) Axkid är ju "nya brio" exakt samma modell fast med 5 punktsbälte istället för 3punktsbälte. Hade acta graco till sonen, men oj så stor och tung den var! Vi ska ju ha en briovagn så vi vill kunna klicka fast på chassit så :)
  • Syskonförsök

Hej hej!
    Vi är nu i v 5+3 och allt rullar väl på i sin långsamma takt.
    Vi längtar till VUL om lite mindre än två veckor.
    Eftersom vi har en 14 månaders här hemma så köper vi inga nya kläder än.
    Visst kommer vi handla lite allt eftersom, men vi har sparat det allra mesta.
    Vi bryr oss inte heller om det här med kön och kläder så vi anser att det går att ärva allt. 

Det vi däremot ska köpa i höst är en syskonvagn. Vi kommer köpa en bugaboo donkey duo
    Längtar efter den!       

• Veronica76

Woho! Trotsade tröttheten och var ut på 6.5km joggingrunda!
    Lugnt tempo och slapp håll som jag känt av tidigare rundor, det finns hopp!

Nu softa i soffan med melon med gott samvete. Hoppas att träningen får mig att sova bättre. Senaste nätterna vaknar jag en gång per timme och vrider mig av orolighet :(

• fluu

Gud,syskonvagn är mitt stora bekymmer. I början kommer den nog behövas,men inte så värst länge. Är det ens värt att köpa då. Vi har egentligen inte plats för den och måste sälja en av våra vagnar och vi kan inte bestämma vilken,de är väldigt olika och kompleterar varandra bra.

Smidigast hade nog varit ståbräda på en enkelvagn när bebisen åker vagn och att ha dottern i vagnen och bebisen i sjal ibland.

Vill dessutom kunna ha båda barnen vända mot mig och det verkar man inte kunna på så många modeller.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • SaraKarla
    Veronica76 skrev 2013-05-28 21:04:05 följande:
    Woho! Trotsade tröttheten och var ut på 6.5km joggingrunda!
    Lugnt tempo och slapp håll som jag känt av tidigare rundor, det finns hopp!

Nu softa i soffan med melon med gott samvete. Hoppas att träningen får mig att sova bättre. Senaste nätterna vaknar jag en gång per timme och vrider mig av orolighet :(

Å, är det sant. Då ska jag testa snart igen. Fått så jäkla ont i ligamenten när jag joggade tidigare i grav, men kanske är bättre nu!
  • Mymemlan

Åh, vi har hittat vagnen vi vill ha till ett jättebra pris.. Eakt den vi vill ha och om vi köpte nu skulle vi spara 2220 kr på det..Men känns för tidigt ändå.. Men man kan ju sätta i förrådet.. Men åhh.. Man ska inte kolla!

• Veronica76

SaraKarla - fick oxå ont och blev osäker på att fortsätta tidigare i graviditeten men idag kändes det bara skönt. Är i v7+5 nu.

• SaraKarla
    Veronica76 skrev 2013-05-28 21:16:39 följande:
    SaraKarla - fick oxå ont och blev osäker på att fortsätta tidigare i graviditeten men idag kändes det bara skönt. Är i v7+5 nu.

Då ska jag testa, är i vecka 9 nu. Haft lite sammandragningar också redan, men ska höra med BM om det är ofarligt, isåfall tänker jag ge mig ut på en tur!
Svar på tråden BF januari 2014