• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Aadomeniqe

Någon som kan säga tips mot illamående ? Klarar inte av detta känner jag .. Mår jätte illa :(((((

• Burberry
    Fjällan skrev 2013-05-28 18:29:43 följande:
    Ni som köpt, kan ni inte lägga upp i övrigt-bildtråden som länkas i TS, kan va kul att se va ni handlat :)

Jag satte in 3 bilder på några av mina favoprylar som vi köpt.

Håller med, skulle vara kul se vad ni andra köpt; bebiskläder o skor är ju så söta!
  • majpan
    vilja89 skrev 2013-05-28 18:41:14 följande:
    Jag tycker Newbie gör fina kläder och känns bra med ekologiskt men fy vad tråkiga färger det är tycker jag. :) De enda färgerna som är är ju rosa och blå. Oavsett kön så ska mina barn få klä sig i alla regnbågens färger. För att i framtiden kunna välja färger själv och inte bli påprackade "flickigt" och "pojkigt". Inte så mycket rosa vare sig det är tjej eller kille, ingen favvofärg direkt. :)
    Avskyr glitter, prinsessklänningar och Hello Kitty. Men det har nog att göra med att jag jobbar på FSK och är utless på det "prinsessiga".
    Sen designar jag och syr barnkläder själv så är rätt intresserad ;)
    Sen får ju alla ha vad dem vill givetvis :)
    Håller helt och hållet med dig! Min son har alla möjliga färger från lila vinteroverall till rosa byxor och gröna bodys. Jag tycker det är jätteviktigt med kläder just för att det bidrar till det bemötande barnet får. Jag tycker om när folk inte vet om min son är flicka eller pojke för då kommer de förhoppningsvis bemöta honom som den person han är och inte utifrån hans kön. Däremot är jag inte den som spökar ut mitt barn i varken överdrivna i camouflage eller prinsesskläder utan han är ganska neutralt klädd tycker jag själv Även om vissa släktingar inte håller med....haha. Men för dom är ett par vanliga rosa byxor på en pojke tydligen värre än allt annat man kan tänka sig. 
  • Kramardig

Aadomeniqe: Äter du några tabletter mot illamåendet? Själv har jsg fått utskrivet Lergigan comp och det har väl hjälpt lite, kräks inte flera gånger per dag i alla fall!

• fluu

Vi har ju kvar alla kläder sen dottern och hon var inget kräkbarn så  nästan alla kläderna är som nya. Behöver nog egentligen inte köpa några nya kläder alls,men lite får det bli för skojs skull.
    Nu när det inte är mycket som behöver köpas känner jag att jag kan shoppa loss bland mina favvomärken,danska ganska dyra märken,men det kan det vara värt.

Älskar Katvig,Småfolk,Me& I,Ej sikke lej,oapip och sånt. Färgglatt!

Som vanligt kommer vi säkert få en hel del kläder med,men mycket av det ger vi bort. Min pappa är konsekvent och köper bara sådant HAN vill att vi ska klä dotter i även om han vet att Vi absolut inte vill klä våra barn som han tycker.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Aadomeniqe

Kramardig: ja postafen just nu men hjälper inte ett dugg :( orkar ju inte göra något om dagarna .. Sover mesta delen !

• Snölyktan
    Aadomeniqe skrev 2013-05-28 20:34:18 följande:
    Kramardig: ja postafen just nu men hjälper inte ett dugg :( orkar ju inte göra något om dagarna .. Sover mesta delen !

Ja me... jösses va trött jag är!! Zzzzzz det var inte fysiskt möjligt att sova på dagen förut men nu så är det inga problem. .. ;)
  • SaraKarla
    popcornplaya skrev 2013-05-28 18:56:48 följande:
    Sarakarla: är nog inte vanligt att ha sammandragningar så tidigt. Hur känner du dig? Det kanske är nått annat?

Det kommer på kvällarna. Känns precis som vanliga sammandragningar, dvs magen blir hård som en boll i några sekunder, sedan släpper det, och så blir den hård igen osv. Jag känner hur en del av magen/livmodern spänner sig liksom. Gör egentligen inte ont, men jag tycker faktiskt inte att det känns helt bra att känna så redan nu. Är jätterädd att det beror på min UVI. Äter ju penicillin för det nu!
  • Mymemlan

Apropå köpa så har vi handlat 2 små söta bodys på loppis. Båda är från Lindex. :) Supersöta! 
    Sen har vi beställt hem en mamnapp från facebook.
    Vi var på barnmässa också för ett tag sen och köpte faktiskt bilstol! Har inte kvar sen sonen och ville ha en särskild,och dom sålde den med bas för 999 kr där, och den kostar 2000 kr i vanliga fall, så värsta kapet. Vi vet ju att vi vill ha barn även om det skulle gå snett igen. En axkid babyfix, svart och mörklila. Så fin :D  

Svar på tråden BF januari 2014