• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • mariafii
    puchelina88 skrev 2013-05-28 12:48:00 följande:

Med sonen så mådde ja okej kände inte av nått mer än sparkarna sen när dom kommer! Kände inte av tröttheten,molandevärk,bröst eller illamående!

Härligt :)
  • Snölyktan
    Aadomeniqe skrev 2013-05-28 14:55:57 följande:
    Men jag kan inte påstå att dom hälper :(
    Vad är dem emot ?
  • sunnydays
    Tokfrans skrev 2013-05-28 00:27:17 följande:
    haha ne, inte så långt om man tänker efter, men man längtar ju efter bebis så det verkar gå sakta :P
    Jo tar massor av power-naps :D men lika super trött igen runt 21-22 , känner mig inte alls tråkig ;) 
    Ja, helt slut efter att ha handlat en vända eller nåt bara. Trodde den tröttheten skulle komma i slutet för att man var så stor. Men tji fick jag. Haha fast då kanske man blir ännu tröttare :)
  • sunnydays
    Flikkan skrev 2013-05-28 01:30:16 följande:
    Ni som har era kära som jobbar långt borta! Jag vet hur det är, här hade jag det så inna jul 110 mil bort jobbade 2 veckor i streck och fick ses 2 dagar varannan vecka. Denna gången ses vi varje helg han jobbar 4 dagar måndag-torsdag. Ledig 3! 49 mil emellan nu är i Norge så dyra telefonräkningar :( Samt jobbar sina pass 18-20 timmar om dygnet.. Så nu förra veckan HUNDENHUBBE! När vi sa hejdå utanför cuprum så kände jag av mina hormoner, huuuua stod och grät i min ensamhet på lilla Stortorget! Haha usch vad jag kände mig bedrövlig och ensam, Man får helt enkelt vara starka tillsammans och tänka på pengarna, Symptom: tuttarna är gigantiska men har ej ont, haft ont 1 dag sedan jag plussade. Tydligare ådror på brösten. Gaser. Känner av huggen i magen när jag nyser/hostar eller reser mig för snabbt. I förrgår när vi åkte bil så fick jag så ont i magen akut så killen vart rädd och tänkte ringa 1177 men gick över på 2 min. Otrevligt men det är väl det jag känner av som får mig att faktiskt på riktigt inse att något händer där inne. Nu äter ju jag penicillin för halsfluss, det är kåvepenin. Vet ni om det är detta penicillinet man får när man har UVI? Jag skulle kollat upp det i fredags då jag skulle till BM men nu har jag bytt BM så ska inte dit fören 20/6 men känner heller inte av något nu, men vore ju super med 2 flugor i en smäll så att säga! Ska iof till läkaren imorgon och kan fråga. En till sak! Jag äter vitaminer nu med folsyra bland annat. Men efter v. 12 var det väl man inte har något mer av folsyran då, vad för vitaminer skall man börja äta då som är bra när man är gravid? Hört att A-vitamin och omega 3 eller 6 skall vara dåligt men har även hört att omega 3 skall vara bra? Ni som gått lite längre och passerat v.12 vad äter ni för vitaminer nu? Och smörjer någon magen? Och med vad sånafall :) Sorry för långt inlägg men känner att jag varit så dålig att skriva och vill gärna komma in i disskutionerna!
    Ett bra tips är att skaffa viber på mobilen om han kan ha wifi där. Det kör vi på nu när min sambo åker till spanien i 6 veckor och hade förra sommaren när han jobba i norge. Då kan man både smsa och prata gratis.
    Jag äter aco gravid vitaminer och har gjort sen vi började försöka få barn.
  • sunnydays

Idag lärde jag mig att ta mina morgon piller tidigt. Brukar ta de runt 7 med några kex och sen ligga kvar lite isängen, men tog jag de itne förns 8.30 och då hann illamåendet och kräkningarna komma endå. Men nu är det bättre. Ska se till att hålla fast min morgonrutin så funkar det endå.

• Josefine02

Jag har idag köpt våra första bebiskläder, en fin kabelstickad pläd, en body och en vit åkpåse med öron på! Allt från Newbie, älskar den klädserien. Jag kunde inte hålla mig! V. 9+0 idag. Är det för tidigt tycker ni? ;)

• Snölyktan
    Aadomeniqe skrev 2013-05-28 15:22:32 följande:
    Snölyktan: illamående .. Hade dom med dotter men med denna lilla fjärt hjälper det inte
    Aha... Själv känner jag "endast" av trötthet, kan somna på studs bara jag lägger mig nästan.. Men illamåendet kommer kanske sen. Är i vecka 6 nu. När började det för dig?
  • sunnydays
    Josefine02 skrev 2013-05-28 15:31:43 följande:
    Jag har idag köpt våra första bebiskläder, en fin kabelstickad pläd, en body och en vit åkpåse med öron på! Allt från Newbie, älskar den klädserien. Jag kunde inte hålla mig! V. 9+0 idag. Är det för tidigt tycker ni? ;)
    Ja jag älskar också newbie.
    Har redan våra första bebiskläder (som vi köpte innan det tog sig). 2 bodys och en klänning från Lindexmissoni. Så en mommy och daddy body för att visa sambon när det tog sig :) Men väntar med att köpa mer.
    Ser man något superfint så är det ju inte säkert att det finns sen. Och även om det nu skulle hända något så kommer det ju att ta sig någon gång. Så länge det känns bra för dig så köp :)
Svar på tråden BF januari 2014