• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • moto

Kikar in igen, ser om det lugnat ner sig med alla möjliga nojor? ;)

Josefine02 skrev 2013-05-28 15:31:43 följande:
    Jag har idag köpt våra första bebiskläder, en fin kabelstickad pläd, en body och en vit åkpåse med öron på! Allt från Newbie, älskar den klädserien. Jag kunde inte hålla mig! V. 9+0 idag. Är det för tidigt tycker ni? ;)

Den "åkpåsen"/overallen köpte jag med! V 10 idag och jo jag har köpt litegrann, det jag tycker är fint som jag vill ha kommer ju inte finnas i slutet av året!
  • Veronica76
    mariafii skrev 2013-05-29 09:11:22 följande:

Blodomloppet och anmälde bara 5 km så det ska nog vara ok. Hade velat springa midnattsloppet också men vågade inte boka det då man inte vet hur det känns då och då är man väl runt v.18-20

Vilken v. är du i i sept? 

Om jag räknar rätt så borde jag vara i v23 då, och med tanke på hur jag såg ut förra graviditeten i v23 så börjar jag förbereda mig på att gå runt = )
    Men denna gång är jag i bättre form från start så det finns hopp! 
  • sagalo

Hade första samtalet med bm idag, gjorde lite tester osv.. Hon sa att hon aldrig varit med om en så frisk människa haha :p har däremot gått upp lite redan, men det visste jag eftersom jag slarvat med träning och kost senaste veckorna :/ svårt när man känner ständigt hunger och illamående, men snart går jag på ledighet så då finns det inga ursäkter att inte hinna med träning iaf!! :) så imponerad av er som håller igång, och springer lopp!
    Fick ul inbokat också till den 17/8.. Såååå långt bort! Då är jag i vecka 19 :) tror att det blev ännu lite mer verkligt för sambon efter samtalet också.. Efteråt såg han så glad ut och sa han "vad kul det ska bli med en bebis igen!" :)

• Flikkan

Jag är överlycklig! Inget illamående på morgonen idag hoppas det håller sig borta :)
    Jobbigt att inte kunna äta.

Har däremot kräkts 2 ggr. Men det var för att 2 tabletter fastnade i halsen när jag var svullen av halsfluss utan att märka det. Sedan kom smaken osv. Uscha!!

• mariafii
    Veronica76 skrev 2013-05-29 12:11:13 följande:

Om jag räknar rätt så borde jag vara i v23 då, och med tanke på hur jag såg ut förra graviditeten i v23 så börjar jag förbereda mig på att gå runt = )
    Men denna gång är jag i bättre form från start så det finns hopp! 

Ja tur att man kan ta sig igenom det iaf :) Hur långt lopp är det?
    sagalo skrev 2013-05-29 12:11:56 följande:
    Hade första samtalet med bm idag, gjorde lite tester osv.. Hon sa att hon aldrig varit med om en så frisk människa haha :p har däremot gått upp lite redan, men det visste jag eftersom jag slarvat med träning och kost senaste veckorna :/ svårt när man känner ständigt hunger och illamående, men snart går jag på ledighet så då finns det inga ursäkter att inte hinna med träning iaf!! :) så imponerad av er som håller igång, och springer lopp!
    Fick ul inbokat också till den 17/8.. Såååå långt bort! Då är jag i vecka 19 :) tror att det blev ännu lite mer verkligt för sambon efter samtalet också.. Efteråt såg han så glad ut och sa han "vad kul det ska bli med en bebis igen!" :)
    Då är det 5 dagar efter oss med ul :)
  • sagalo
    mariafii skrev 2013-05-29 12:27:54 följande:

Då är det 5 dagar efter oss med ul :)
    Kul! :) Visst hade ni också bf 12/1? Kom på att det var den 19/8 vi hade ul, den 17e gällde nästa mvcbesök i juni.. så många datum att hålla reda på nu ;) 
    Men ska bli kul att se om bf ändras något på rul! Med dottern blev vi framflyttad tre dagar, och sen kom hon ytterligare 10 dagar före bf.. så om den här bebisen följer samma mönster blir det ett nyårsaftonsbarn haha.. vill försöka undvika det ;)
  • Fjällan

Idag känner jag av mol"värken", de värker inte direkt utan känns mer konstigt, lite som innan mens. Springer ju på toa som en dåre för att kolla läget :)

Jag tror att jag kommer noja från och till hela livet nu, helt plötsligt bor de ett liten ärta i magen som ska utvecklas till en liten mini me. De är så spännande detta :)

• Baby2014
    c4trin skrev 2013-05-29 11:38:20 följande:
    Vilken vecka e ni i som mår illa?

V.8! Det har precis börjat
  • mariafii
    sagalo skrev 2013-05-29 12:36:18 följande:
    Kul! :) Visst hade ni också bf 12/1? Kom på att det var den 19/8 vi hade ul, den 17e gällde nästa mvcbesök i juni.. så många datum att hålla reda på nu ;) 
    Men ska bli kul att se om bf ändras något på rul! Med dottern blev vi framflyttad tre dagar, och sen kom hon ytterligare 10 dagar före bf.. så om den här bebisen följer samma mönster blir det ett nyårsaftonsbarn haha.. vill försöka undvika det ;)
    Ja precis samma bf :) Puh jag vill inte heller att det ska bli ett nyårsbarn. Men jag har hört att om man fått för tidigt så är risken stor att man får det vid de andra barnen också
Svar på tråden BF januari 2014