• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Malimari
    londonsvenska skrev 2013-05-29 14:20:22 följande:
    hej alla... skriver inte så aktivt i tråden men läser varje dag allt ni skriver. Hoppas alla som mår illa får må bättre snart!! Jag har en ihållande illamåendeskänsla mest hela tiden, men kräker inte, så är inte så farligt. Har dock inte kännt för att träna något vilket är synd. Får ta tag i det snart...

Tänkte bara höra hur mycket ni betalar för privata VUL hemma i Sverige? har precis bokat ett privat här i London på lördag och det kostar £120, såååå DYRT!! Men vad gör man inte fôr att få se att allt är bra?    

Tror jag minns något om runt 500 lappen här i Västra Götaland iaf!
  • Oh baby

350:- när jag gjorde det i Stockholm och 1600:- för Kub-test.

Dum fråga, vi ska på Gröna Lund när jag är i v 10. Vågar jag åka någonting?  

• c4trin

Ska till Liseberg i augusti också med några vänner o e i funderingen på hur mycket man vågar åka. De står iaf där vilka som avråddes för gravida att åka. Borde väl vara så på Gtönalund också? Känner på mig att de blir "mes" karuseller för min del i år ;)

Men tror att man får välja lite efter hur man mår/vad man orkar men med vissa rekommendationer att låta bli.

• popcornplaya

Det är rätt mkt man inte får åka på Liseberg. Jag blev stoppad på kaffekopparna sist jag va gravid.

Kommer åka till Liseberg i sommar men det blir bara barnkaruseller tillsammans med barnen.

• LoraLou

I vecka 5 och lunkar på mellan gäspningar och gaser! :)

För er som ska åka berg och dahlbanor - jag gjorde det i helgen på Liseberg och det var ingen fara! 
    Åkte Lisebergsbanan samt barngrejerna med dottern. Höll mig borta från värstingarna....
    Men ville heller inte öka på illamåendet! :) 

Lyssnar på er kropp och dagsform bara! Simma lugnt!

Spännande med så många BF januari!
    Vi har visserligen BF mot slutet - 29/1, så det kan bli februari? :)

Vi får se! Lycka till! 

• popcornplaya

Loralou: det är ju inte dagsformen det hänger på. Lite dumt att skriva att det inte är nån fara.

Faran är oftast ifall nått händer och dom t.ex måste nödbromsa. Men man väljer väll själv om man tycker det är värt risken. Är man så långt gången att det syns utanpå blir man ofta stoppad att ens gå på de flesta åkattraktioner som innebär risk.

Svar på tråden BF januari 2014