• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • sunnydays
    JohannaOo skrev 2013-06-04 11:54:00 följande:
    Varit lite blod i trosan några dagar och har haft som molvärk. Då vi senaste året haft två missfall är jag extremt nojjig så vi åkte till gynakuten. Fick se ett pickande hjärta och ett par väldigt livligt sparkande fötter som låg och trampade vatten. SÅ SÖTA! 

Blödningen var från mina slemhinnor som var lite uppretade. Så skönt att höra, Känns äntligen som att det är vår tur att få bebis nu. Vecka 9+3
    Vad skönt att veta att det var slemhinnorna och lilla mår bra och sparkar :)
    Underbart det måste ha varit att se den röra sig :)
  • Burberry

Tack ni som hållit tummarna! Allt såg bra ut på vul Storleken motsvarade veckorna, hjärtat slog fint, ingen blödning syntes i livmodern. Fick dock order att komma in igen ifall börjar blöda på nytt.

Därtill ville de jag skulle skriva in mig på mödrarådgivning redan nu, första besöket blir onsdag nästa vecka.

Så lättad att det finns ett hjärta som slår där inne!

• Magda85
    JohannaOo skrev 2013-06-04 11:55:18 följande:
    Varit lite blod i trosan några dagar och har haft som molvärk. Då vi senaste året haft två missfall är jag extremt nojjig så vi åkte till gynakuten. Fick se ett pickande hjärta och ett par väldigt livligt sparkande fötter som låg och trampade vatten. SÅ SÖTA! 

Blödningen var från mina slemhinnor som var lite uppretade. Så skönt att höra, Känns äntligen som att det är vår tur att få bebis nu. Vecka 9+3
    Burberry skrev 2013-06-04 12:04:40 följande:
    Tack ni som hållit tummarna! Allt såg bra ut på vul Storleken motsvarade veckorna, hjärtat slog fint, ingen blödning syntes i livmodern. Fick dock order att komma in igen ifall börjar blöda på nytt.

Därtill ville de jag skulle skriva in mig på mödrarådgivning redan nu, första besöket blir onsdag nästa vecka.

Underbart att allt såg bra ut!

• Tokfrans

kan knappt äta eller dricka, första gången jag känner av illamåendet på redigt allvar..jisses.
    Inte spytt än iaf Tungan ute

• sunnydays
    popcornplaya skrev 2013-06-04 09:43:34 följande:
    Välkomnar v.10 idag. Åh vad det segar sig!
    Då blir det ett litet foster nu då :) går in i v 10 imorn
    Burberry skrev 2013-06-04 12:04:40 följande:

Härligt att höra!

• sunnydays
    Tokfrans skrev 2013-06-04 12:17:13 följande:
    kan knappt äta eller dricka, första gången jag känner av illamåendet på redigt allvar..jisses.
    Know the feeling. Försök hitta något du kan äta endå och småät mycke.
    Blir det så du börjar spy så är ett mindre fräsht tips att äta sånt som är lättare att få upp.
  • Potatis

Allt jag äter kommer upp igen. Så less detta illamående! Har fått amosyt utskrivet, verkar fungera men jag blir lite snurrig av den.
    Jag är ju så hungrig! Hoppas att detta släpper snart... V6+3

• JohannaOo
    Tokfrans skrev 2013-06-04 12:17:13 följande:
    Testat Sea-band? Funkar faktiskt, och jag var VÄLDIGT skeptisk först!
  • vilja89

Är i v.10 (9+2) och jag börjar på allvar oroa mig för hur bebisen mår av det jag äter. Levde innan på lchf-kost och har sedan jag blev gravid börjat äta "vanlig" kost. I och med det så triggas sockersuget ohyggligt och jag äter socker varje dag. Antingen i form av honung i teet, juice, glass eller godis. De första veckorna kunde jag inte äta något sött förutom frukt. Varför höll det inte i sig? :(
    Ska verkligen försöka tänka på att minska sockerintaget för den lillas skull. Men så svårt att låta bli :(

• Mymemlan
    sunnydays skrev 2013-06-04 12:18:54 följande:
    Då blir det ett litet foster nu då :) går in i v 10 imorn

Härligt att höra!

Jag går också in i vecka 10 imorrn :) 
Svar på tråden BF januari 2014